Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Disable your ad blocker to continue using our website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
De Mégane Break uit 2002 met 1.6 16v motor... daarvan is de koppakking lek Het plan is dat de pakking over 3 weken vervangen wordt. Tot die tijd zou hij nog moeten rijden. Alleen... hoe ver kan ik nog komen zonder dat er meer schade optreedt of dat hij gaat stranden? Ik kan zelf niet goed oordelen hoe ver gevorderd dit lek is.
Eerste vermoeden was net voor m'n vakantie... kvs-reservior lekte en vervangen. Een uur later bleek de kvs uitgezet tot bijna de dop, bij het losdraaien stroomde hij flink over De garage was al dicht, dus leegde ik het reservoir in hete toestand tot de max. streep. Volgende dag was hij koud gedaald naar min. en warm steeg hij weer tot net boven de max. Daarmee heb ik de vakantie overleeft. De dop siste langs de rand wel lichtelijk na uren rijden.
Vervolgens nog 2 weken gereden met de dop niet helemaal vastgedraaid. Gisteren bij de garage laten testen met zo'n vloeistof-setje... die werd instant geel Hij is ook slechter geworden... paar dagen geleden waren de slangen niet echt hard en dat zei ik ook tegen de garage, maar toen zij knepen was het keihard
Vanaf eerste vermoeden tot nu is er zo'n 5000km gereden. De kvs borrelt wat. Er zit geen olie in de kvs en geen kvs in de olie. Uitlaat geen witte rook. En hij verliest amper kvs. Temperatuur volgens de meter is nog goed en kachel werkt.
Zou dit nog 2000km "veilig" meekunnen of kan ik tot de reparatie beter geen lange ritten (>100km) meer rijden?
Ik vrees dat ik dan behoorlijk wat kan uitgeven aan bus- en treinkaartjes de komende weken Net nog een kort stukje van 50km gereden, het voelt niet g…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Dit onderwerp heeft nog 10 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Na een reset van mijn instellingen in de auto is hij niet meer gesynchroniseerd met de app. Als ik hem probeer weer te synchroniseren zou je een code op het display moeten zien, maar ik zie niets, ook niet na 10 minuten wachten. De app geeft aan dat...
Goededag ik heb deze radio op de afbeelding. Nu weet ik ondertussen via het forum dat er geen actuele updates meer voor zijn. Maar ik vermoed dat er helemaal geen andere software inzit als de orginele waar deze mee is afgeleverd.
Wie kan helpen aan...
Heb ik gisteren voor de derde maal meegemaakt:
Tijdens het rijden met de handen op kwart voor drie op het stuur,
de melding dat ik de controle over het stuur moet overnemen.
Moeten we maar een lijst samenstellen met vervelende zaken
en die aanbieden...
Al sinds het begin heb ik de Austral helaas niet echt een geweldige auto gevonden. Grote en kleine kritiekpunten welke op dit forum veelvuldig langs zijn gekomen. Een aantal wil ik wel benoemen:
- De traktor *zucht*
- Het vreemde verbruik... des te...
Zoals hierboven al staat, op het moment dat ik in de auto in mijn Google account wil inloggen krijg ik een melding.
Minimum leeftijd vereist, dit account voldoet niet aan de leeftijdsvereisten.
Heeft iemand dit al meegemaakt, en belangrijker, een...
Symbioz esprit alpine, fm instellen niet mogelijk, ook geen instellingen voor achteruitrijcamera wat betreft helderheid, contrast, en extra hulplijnen voor naar de koppeling van de aanhanger te rijden
Mijn Grand Scenic III 1.5 dCi uit 2010 reed maandag prima, en weigerde dinsdagmorgen om te starten.
Ik hoor het startrelais klikken en daarna valt het display uit. Na enkele seconden komt het terug in fabrieksinstellingen.
Ik zie een melding Accu...