Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
inmiddels 135.500km en nog steeds een plezier om mee te rijden
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Hier een Dacia Lodgy 1.5 DcI uit 2012 met 50000 kilometers op de teller, enkel een paar nieuwe voorbanden en gewoon onderhoud, voor de rest geen extra kosten.
Met mijn laatste Espace 3.0 Dci Automaat (zie plaatje links) heb ik tot 332.664 km mogen laten lopen. Toen klapte de koppakking eruit. Er komen dus geen kilometers meer. Kosten reparatie wegen niet meer op tegen restwaarde van deze 11 jaar oude. Helaas, want dit was toch echt wel de top om mee te rijden.
Voor de 3.0 Dci een mooi resultaat, wat gaat het nu worden Eric?
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Geen Espace meer, is nu de tweede die door vastlopen motor de deur uitgaat. Als ik een goede 3.0 automaat zou vinden dan wellicht. Maar ben in de tussentijd tegen een VW Tauran aangelopen (geen schade opgeleverd). Eens kijken wat dat is.
nb. Moest toch wat anders, want de met de nieuwe modellen Espace zijn ze mij toch kwijtgeraakt. Zie mijn reactie op dat draadje.
Ook een mooie auto, proficiat en veel plezier er mee.
Mijn volgende zal waarschijnlijk ook geen Espace meer worden tenzij ik een recente V6 tegenkom.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Ik heb een 2.0 16v grand espace aut gekocht uit 2001, op lpg met 308.000 km. Ik rij 'nogal veel', 100.000km per jaar. Normaal doe ik dat in een Lexus LS430 4.3 v8 op lpg. Maar voor de vakantie kocht ik deze Espace. Ik heb na de vakantie (waar ik m voor kocht) nog even doorgereden met de 7 zitter en inmiddels staat de teller op 321.000.
Drie weken terug is de automaat aan zn eind geraakt, en morgen komt er een nieuwe onder.
Wonderbaarlijk wel... Ik reed en rij ook Volvo's.. Dan is 300.000 km eigk niks.. Dus dan is voor de sport des te meer om op de Espace ook ns 360.000 km of 4 ton te zetten.. http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 857.0.html
Sinds Mei 2014 een Grand Espace IV Initiale van 2004 met 260.000 km.
(Kreeg van Renault op 140.000 km een nieuwe motor , een nieuwe turbo en een nieuwe automaat )
Ik wil m'n eerste Renault niet meer missen ... tenzij voor een Initiale 3.5 V6
Heb een Espace V6 3.5 Initiale uit 2007 met 275.000km.
Motor en automaat lopen nog als een zonnetje. Eigenlijk niets bijzonders gehad, gewoon netjes onderhouden. Rij overall 1 op 9.
Puntjes om aan te pakken:
Schokdempers ga ik binnenkort eens vervangen,
Schuifdak heeft rechtsvoor windruis boven 120km/h (nieuwe geleider rubbers nodig). Met hemel dicht hoor je het gelukkig niet.
De automaat preventief flushen (of beter niets doen als hij nog heel soepel schakelt?)
Espace IV 2.0t aut dynamique 2006 gekocht in 2013 met 119 dkm en nu 156 dkm.
Tot nu toe nog geen rare dingen gehad enkel een accu en remschijven plus blokken achter.
Pech gehad met een steentje in de aircocondensator en spijker in een band.
Ik zie de vergelijking met Volvo maar vergis je niet. Volvorijders zorgen goed voor hun auto. Volvorijden is niet goedkoop. Maar een volvorijder investeert rustig 1.500 euro in een auto met 300 dkm. De meeste mensen bij andere merken doen dit niet.
Wat trouwens wel een handiger format is om te komen tot een overzicht is:
Toch is een Volvo niet duurder in onderhoud,bij de dealer zijn onderdelen vaak goedkoper dan bij de handel.
Bouwkwaliteit is wel wat beter,daar is de prijs wel naar.
Een oud beestje met 6ton op de klok waar niks mis mee is is zeker niet zeldzaam.
Net wat je schrijft,een 20jaar oude auto wordt vaak nog grof geld voor betaald bij onderhoud,dat zie je bij Renault haast nooit.
285.500km, ik hoop eind dit jaar de 300.000km aan te tikken.
Grand Espace Initiale 2.0 dci, 173pk, handgeschakeld.
Met originele koppeling, uitlaat en turbo.
Remon schreef:285.500km, ik hoop eind dit jaar de 300.000km aan te tikken.
Grand Espace Initiale 2.0 dci, 173pk, handgeschakeld.
Met originele koppeling, uitlaat en turbo.
Dat zijn goede berichten
Wil de Espace namelijk nog wel wat jaartjes rijden.
Ook geen problemen met het 2-massa vliegwiel of roetfilter?
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Nee, geen enkel probleem. Motor loopt prachtig, elke 15dkm nieuwe olie en tijdig zijn beurtjes. Geen lekkage. Heel af en toe bij mooi weer en dak open ruik je een vleugje diesel. Dat is het enige. Handbak (6v) doet zijn werk top, geen speling te bemerken. Zelf het inleglogo op de pook ziet er als nieuw uit.
Remon schreef:Nee, geen enkel probleem. Motor loopt prachtig, elke 15dkm nieuwe olie en tijdig zijn beurtjes. Geen lekkage. Heel af en toe bij mooi weer en dak open ruik je een vleugje diesel. Dat is het enige. Handbak (6v) doet zijn werk top, geen speling te bemerken. Zelf het inleglogo op de pook ziet er als nieuw uit.
Ik merk wel eens wanneer de auto nog koud is het schakelen wel eens lastig gaat, beetje stroef. Komt je dat bekend voor? Volgens de dealer moet de 2.0dCi om de 30.000 een beurt hebben en niet om de 15.000?
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Stroef ja, het is geen klik-klak closeratio versnellingsbak. Snel schakelen werkt niet bij deze auto. Ik denk dat ik inmiddels goed gewend ben aan de auto. In het begin dacht ik bij het inleggen in de tweede versnelling ook dat hij bij koud wel lastig ging. Momenteel geen last van, ik zal mij wel aangepast hebben. Mijn Espace is van januari 2006, een van de eerste die geleverd is van fase II, sterker nog, het was de persauto van Renault Duitsland. Volgens mijn dealer (2x nagevraagd) moet hij wel olie om de 15dkm hebben. Ik heb idd van anderen vernomen dat het bij hen om de 30dkm is. Kan er niet echt mee zitten, merk het verschil altijd wel na olie verversen (stillere loop).
Dat klopt inderdaad, rustig schakelen van 1 naar 2. Besef me nu dat jouw review op Autoweek de doorslag gaf om voor de Espace te gaan. Bedankt nog daarvoor want het is echt een super auto
De stille dCi is een verademing ten opzichte van mijn vorige Passat met de nagelende pompverstuiver. Heb ook voor het eerst 17.000km gereden zonder reparaties of olie bijvullen. Bij mijn laatste 2 Passat TDI's was er altijd wel iets
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Klopt. Mooi dat de review bij heeft gedragen aan je keuze. Ik ben wel realist, dat wat er niet in zit kan ook niet kapot. En inmiddels is de auto 10 jaar oud. Maar ondertussen rij ik wel als een vorst rond. Afschrijven doe ik niet meer. En de prijzen voor goed onderhouden exemplaren zijn best hoog. Ik heb besloten om hem te houden en voorlopig maar niet naar XC90'en en A6 Allroads te kijken....
Ik denk dat het verschil in het onderhoudsinterval zit in een roetfilter ja of nee. Ik heb zelf een 1.9DCI uit 2006 met roetfilter en daar is het interval 15k. Mijn vader heeft een 1.9DCI uit 2005 zonder roetfilter en daar is het interval 30k.
In de boekjes staat ook uitgelegd dat de reden van die 15k ipv 30k is dat er een roetfilter opzit.
Ik liet altijd om de 15000 km een onderhoud uitvoeren. 30000 staat inderdaad in het boekje maar is toch erg lang. Zo duur is een oliewissel ook weer niet...
Mijn nieuwe espace moet theoretisch ook om de 30 of 2 jaar. Ik laat jaarlijks onderhoud doen, dat zal ongeveer om de 15000 zijn dan.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Klink allemaal wel aannemelijk ja. Ben namelijk wel van plan de Espace naar de 300+ te rijden. Heb net even gekeken op de Renault site voor onderhoudsprijzen. Olie verversen is 189 euro voor een Espace diesel. Remmen, banden, ruitenwissers e.d. doe ik toch zelf. Kan ik beter ipv een normale beurt om de 30k elke 15k een olie verversbeurt doen. Van de week maar even een afspraak maken. Is een roetfilter reiniging aan te bevelen? Rij veel snelweg dus neem aan dat hij goed kan regenereren.... Bedankt mannen!
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Regeneren doet hij zelf. Ik heb mijn boardcomputer altijd op actueel verbruik staan, dan zie je hem ook meteen. Verder zou ik de regel 'if it ain't broke, don't fix it' hanteren.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut