Hoge piep geluid met laden

Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Hoge piep geluid met laden

Bericht door zoe2goe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Wat ik bedoel is: ECO maakt gewoon niets uit in verbruik voor de aandrijving als je zelf zo rijdt zoals waar de ECO mode je anders toe dwingt. De afgeknepen kachel mag iets besparen maar is gewoon irritant.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Colinsmits
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2021 22:38
Actief als: particulier

Re: Hoge piep geluid met laden

Bericht door Colinsmits »

Hey!

Klopt, omdat jij een Continetal motor hebt en 43kw AC kan laden maakt deze Motor meer geluid dan de Renault R90 motor.

Ik heb ook een Q90.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: Hoge piep geluid met laden

Bericht door Injector1 »

Ik ben een rustige rijder en ik zie geen hoger verbruik, als ik de eco mode uitschakel.
Zonder eco mode, beschik je over meer vermogen, als dat noodzakelijk is.
Bijvoorbeeld, om even vlot in te halen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Hoge piep geluid met laden

Bericht door Andere Peter »

Het eco ( hierboven al eerder beschreven) zit ‘m ook vooral in de afgeknepen klimaat systeem. Verder krijg je niet het maximale vermogen van het stroompedaal en boven de 104 km/u gaat niet lukken in eco stand. Zoals met elk voortuig zit de echte winst in je eigen rechtervoet. Met elektrische krijg je wel wat terug bij vaart verminderen 😛
Nog even over de piep, jonge mensen horen meer frequenties dan oudere. Ik had geluiden van de muskieto op de telefoon gezet en afgespeeld, terwijl ik niks hoorde zaten de buurkinderen zich af te vragen wat dat irritante geluid was 🤣
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 527
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Hoge piep geluid met laden

Bericht door maestro12 »

Tsja en omdat iedereen vindt dat groen moet kunnen, moet ik het dus maar goedvinden dat er overal 'piepende' auto's staan.
Overigens zijn er wel autofabrikanten die het veel beter voor elkaar hebben, misschien is het een idee om deze 'geluidsoverlast' eens te gaan opnemen in type goedkeuringen etc.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Simgro75
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 dec 2020 18:53
Actief als: particulier

Re: Hoge piep geluid met laden

Bericht door Simgro75 »

Andere Peter schreef: 16 jan 2022 09:56 Het eco ( hierboven al eerder beschreven) zit ‘m ook vooral in de afgeknepen klimaat systeem. Verder krijg je niet het maximale vermogen van het stroompedaal en boven de 104 km/u gaat niet lukken in eco stand. Zoals met elk voortuig zit de echte winst in je eigen rechtervoet. Met elektrische krijg je wel wat terug bij vaart verminderen 😛
Nog even over de piep, jonge mensen horen meer frequenties dan oudere. Ik had geluiden van de muskieto op de telefoon gezet en afgespeeld, terwijl ik niks hoorde zaten de buurkinderen zich af te vragen wat dat irritante geluid was 🤣
In eco stand kom ik niet boven de 95 km/pu uit 😳 en dat scheelt mij met snelweg km in de winter echt heel veel km. Zonder eco is de batterij veel sneller leeg onder de 6° buitentemperatuur
MyFirst Zoe 2-1-21 :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



eendenborst
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jun 2019 16:45
Actief als: particulier

Re: Hoge piep geluid met laden

Bericht door eendenborst »

Het is al een ouder draadje, maar ik wil toch nog even reageren.

Onze buur heeft ook een Zoe, en dat ding is veruit de luidste auto in de straat. Geen van de Tesla’s, Opels, of Kias is te horen bij het laden, maar de Zoe heeft een harde doordringende pieptoon en zowat tijdens de hele laadcyclus de fan aan.

Men heeft misschien gelijk dat het bij de auto hoort, maar dat neemt niet weg dat het wel degelijk fout is. Een designfout, of nog erger; een bewuste keuze van Renault om ten koste van de buren wat te besparen op productiekosten. De e-Megane is wel stil. Dat zegt toch wel iets.

In ieder geval ben je meer overlastgevend dan veel anderen met een EV. Daar ben je als goede buur gewoon voor verantwoordelijk. Als jij de enige bent die stookt op nat hout, mag je je niet verschuilen achter iedereen die wel gewoon gedroogd haardhout heeft ingekocht.

Laat het Renault maar fixen, zonde om voor zo’n bakkie de relatie met de buurt te verpesten.

Zo, rant over. Dat lucht op. Dankjewel voor het lezen. 😀

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Hoge piep geluid met laden

Bericht door Riesbak »

Geef je buur een zak geld en laat hem dan een stille andere EV kopen, hij blij, jij blij.

Zo, opgelost! :mrgreen: :mrgreen:
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



eendenborst
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jun 2019 16:45
Actief als: particulier

Re: Hoge piep geluid met laden

Bericht door eendenborst »

haha, lach er maar om. Je kan nog zo'n fan van de Zoe zijn, feit blijft dat het ding veel meer lawaai maakt dan heel veel andere EV's. De overlast daarvan mag je niet bagetalliseren.

Het is namelijk precies andersom. De buur kiest voor een EV die meer lawaai maakt dan anderen. Die keuze heeft gevolgen, en die worden 'betaald' door de omwonenden. Het kan niet zo zijn dat iemand voor iemand anders mag bepalen wat overlast is. (Ook al gebeurt dit natuurlijk dagelijks met kachels, bubbelbaden, bbq's. Dat maakt het nog niet sociaal wenselijk.) De buur zou dus een vorm van compensatie voor de toegenomen overlast moeten aanbieden, en vervolgens mogen alle betrokkenen besluiten of dat genoeg is voor de afname in hun woongenot. Als dat niet zo is, dan moet de buur bijbetalen, of een andere auto kopen. Als de buurt het allang prima vind, dan hoeft er niet gecompenseerd te worden natuurlijk.

Door te kiezen voor een goedkoper model, wat meer overlast veroorzaakt, laat je de buurt betalen voor jouw gemak. Net als goedkoop hout in de kachel, wat je binnen niet ruikt, maar waar je wel de buren mee opzadelt. Daar niets mee doen, of om lachen is bijzonder asociaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 1420
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Hoge piep geluid met laden

Bericht door Pepone »

Ik lach niet, vind het heel zielig voor u, zoveel frustraties over zoveel.

Heeft u al eens met uw 'buur" gesproken hierover?
Volgens mij moet u daar zijn met uw klachten, ook ten aanzien van bubbelbaden, houtkachel en BBQ.

Onze Zoe staat op onze oprit te laden, de buurvrouw heeft een chronische ziekt (Lime) en moet s'middags slapen.
De slaapkamer heeft een raam aan de parkeerplaats.
Je hoort de ventilatoren wel vrij hard, maar geen piep.
Volgens de Buuf heeft ze er geen last van.

N.B. Ik hoor al jaren een piep in mijn oren, door een fietsongeluk. :shhh:


Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CvP-Zoe
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 jun 2022 14:30
Actief als: particulier

Re: Hoge piep geluid met laden

Bericht door CvP-Zoe »

Onze Zoe piept ook als hij niet aan de lader hangt.
Klinkt idd als een soort ongedierteverjager :-)
Wat is dat dan voor geluid?

Wat ook veel lawaai maakt is als je 'm laat voorverwarmen.
Ik vertrek soms rond 6 uur 's ochtends en als ik dan bij de auto komt klinkt het alsof er een F16 staat proef te draaien!!
Ik mag hopen dat een reguliere warmtepomp minder lawaai maakt.
Renault Zoe R135 Intens 50 uit aug 2020 (koopaccu)
Toyota Starlet P9
Eerdere auto's:
Audi A2 1.4 TDI
Renault Megane model 1996-1999 5-Deurs hatchback
Renault 19 model 1994-1996 5-Deurs hatchback
Opel D Kadett

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Simgro75
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 dec 2020 18:53
Actief als: particulier

Re: Hoge piep geluid met laden

Bericht door Simgro75 »

Nou "eendenborst" Ik lees ook zeer veel frustratie om heel veel zaken. Wellicht idd een goed idee van Pepone om dit direct met je buur te bespreken ipv hier je gal spuien.

Maar ik wil er nog wel op reageren aangezien ik sommige zaken nogal ongenuanceerd vind en vooral uit jou oogpunt (frustratie) benaderd:
1. ja, inmiddels is duidelijk dat de Zoe een piep of zoom geeft tijdens de laadcyclus. of dit "hard en doordringend is" is te betwisten en wordt door iedereen blijkbaar anders ervaren.

2. Als we het dan hebben over "overlast" is mijn bescheide mening dat ook dit te betwisten valt.
BV: in mijn situatie staat de zoe voor mijn voordeur, de tuin van de overburen ca 7m verderop. Wanneer heb je er dan "overlast" van? Die paar x per dag dat iemand er langs loopt tijdens het laden? want in de zomer hou ik er al rekening mee dat de betreffende buur niet in die tuin zitten ten tijde van de laadsessie.

3. het is volgens jou een designfout of zelfs een bewuste keuze van de koper om de buurt tot "overlast" te zijn.
Ik vind dit nogal een zware aantijging. Volgens mijn informatie heeft Renault geen terughaal actie ingezet om deze pieptoon. Hebben zij dan bewust een maatschappelijk probleem gecreeerd? want als dat zo is dan lijkt mij dat Renault hier pas wat aan gaat doen.

4. overlastgevend en verantwoordelijkheid buur
dus je bent pas een goede buur als nooit "overlast" geeft? Komen we weer op het punt, wanneer is het "overlast".
Hopelijk ben jij als buur perfect en doe je nooit iets wat je buren vervelend zou kunnen vinden.
BV: nooit BBQ als de wind richting je buren staat, nooit tot savonds laat party's in de tuin met veel kabaal en muziek, terwijl omwonende slapen, of de godganse dag gillende kids en buurtkids in je tuin laten spelen of je kinderen overal met de steps laten spelen op de stoep etc. noem maar op. Maar geloof mij, niemand is perfect, ook al zou je dat willen en denk je zelf dat je wel perfect bent. Dus advies, blijf in contact met de buren en dan uitereaard niet op een belerende toon maar met begrip en oplossings gerichtheid.

5. citatie "De buur kiest voor een EV die meer lawaai maakt dan anderen. Die keuze heeft gevolgen, en die worden 'betaald' door de omwonenden. De buur zou dus een vorm van compensatie voor de toegenomen overlast moeten aanbieden"
Dit is echt een belachelijke redenatie, dat je langs je buren MOET gaan alvorens je iets gaat aanschaffen. En compensatie betalen ivm vermindering woongenot wordt alleen toegepast bij ingrijpende zaken, denk dan aan vormen van planschade, maar niet bij het aanschaffen van een auto.
Maar eigenlijk zeg je dat je na compensatie betaling "overlast" wel accepteerd? want dat zeg je. Vind je dat niet een beetje vreemd klinken?
BV: als mijn buurman besluit een dodge met V6 aan te schaffen dan ga ik hem compesatie vragen omdat dat ding stinkt voor mijn deur, herrie maakt als hij hem start vroeg in de ochtend onder mijn raam? 1. dan heb je er nog steeds last van en 2. Succes daarmee, gaan ze nooit doen. Wat wel kan is vragen rekening te houden met je.
En nogmaals, dat doe ik al met het uitkiezen van de laadmomenten. Maar dat heeft grenzen. Laden als de zon schijnt heeft de voorkeur ivm mijn zonnepanelen. laden snachts liever niet ivm geen zicht en vandalisme maar doe ik sporadisch wel. Rekening houden met elkaar gaat ook 2 kanten op en blijft het ook een geven en nemen. En soms is het onvermijdelijk om geen "overlast" te geven. Maar een ieder heeft in bepaalde maten "leefgeluiden" te accepteren. In mijn beleving valt het laden hier onder.

6. citatie "Daar niets mee doen, of om lachen is bijzonder asociaal"
nou dan ben ik iig niet asociaal want ik doe er wel iets mee, ik probeer rekening te houden "met" waar ik kan. Maar dan mag ik ook verwachten dat een ander dit ook doet, zo niet dan ga ik het gesprek aan, want niet iedereen is zich overal bewust van. Door erover te praten kom je een eind verder en hoeven frustraties niet zo ver te komen.

Zo en dat wou ik er over kwijt. Toch zonde om door onuitgesproke frustratie de relatie met de buurt te verpesten ;-)

Toegevoegd in 6 minuten 38 secondes:
CvP-Zoe schreef: 25 jan 2023 12:26 Wat ook veel lawaai maakt is als je 'm laat voorverwarmen.
Ik vertrek soms rond 6 uur 's ochtends en als ik dan bij de auto komt klinkt het alsof er een F16 staat proef te draaien!!
Ik mag hopen dat een reguliere warmtepomp minder lawaai maakt.
Klopt, heb ik ook gemerkt. Das idd de warmtepomp. Gelukkig is dat slechts een paar minuten en heb ik daar nog niemand over gehoord :)
En mijn reguliere warmte pomp (Airco buitenunit) geeft ook meer geluid als het kouder is dan 4 graden boven nul. Maar niet zoals het opwarmen van de auto gelukkig, want dan had ik dat ding omgeruild voor een stillere.
Overigens zijn voor dat soort warmtepompen regels omtrent het geluid wat ze mogen produceren (bouwbesluit). Maar dat is een ander topic.
MyFirst Zoe 2-1-21 :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



eendenborst
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jun 2019 16:45
Actief als: particulier

Re: Hoge piep geluid met laden

Bericht door eendenborst »

Hey Simgro,

Dank voor je genuanceerde reactie. Je hebt natuurlijk gewoon gelijk als je zegt dat je dit onderling moet oplossen. Dat is ook zo. Ik heb een prima band met mijn buurman, ik heb het nog niet met hem over zijn Zoe gehad. Hij is dagelijks weg met de auto, hij moet 5 dagen per week iedere avond aan de lader. Daar kan hij niets aan veranderen. Wat kan hij er aan doen? Hij is er al wel achter dat de pre-heat van de auto ook veel herrie maakt, dus dat doet hij al niet meer. Gelukkig.

Ik hoor in alle slaapkamers de ventilatoren van de Zoe, en het is echt een vervelend geluid als het je eenmaal opvalt. Mijn frustatie zit hem er in dat Renault dit heeft opgelost bij andere modellen, maar geen fix uitbrengt voor de Zoe. En ook wel dat het gebagetalliseerd wordt door eigenaren. Zie de eerste reacties op de originele post. Vooral kinderen hebben een veel beter gehoor dan volwassenen, dus ik kan me heel goed voorstellen dat het bijzonder irritant is om de piep aan te moeten horen. Dat moet men niet afdoen met een lach en de opmerking dat er zelf geen hinder wordt ondervonden of dat andere dingen ook vervelend zijn.

Met vriendelijke groet,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht