Motor gaat in hoge toeren en verbruik naar 18L

Plaats reactie

Topic author
JLE
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2024 11:13
Actief als: particulier

Motor gaat in hoge toeren en verbruik naar 18L

Bericht door JLE »

Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Austral Techno E techfullhybrid 200 . IronBlue
In het weekend aardig ritje meegedaan en op eerste zicht geen probleem.
Tot plots bij het overschakelen van elektromotor naar benzinemotor, de toeren de hoogte ingingen en het verbruik boven de 18 l ging.
overschakelen naar elektromotor blijft lang uit, het lijkt wel of hij niet goed schakelt.

Nog iemand problemen hier mee ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Motor gaat in hoge toeren en verbruik naar 18L

Bericht door A110 »

Dat doet mijn Clio E-tech ook. Dan is de HV accu niveau laag en gaat de motor terugschakelen om toeren te maken om zo snel mogelijk de HV accu weer te vullen. Is volkomen normaal verschijnsel.
Alleen bij de Clio valt het iets minder op omdat deze gebruikt maakt van een 1.6 4 cilinder zonder turbo.
Maar in de Austral zit een 1.2 3 cilinder met turbo. Een 3 cilinder maakt altijd al meer toeren dan een 4 cilinder dus vandaar dat het wat meer opvalt.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
JLE
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2024 11:13
Actief als: particulier

Re: Motor gaat in hoge toeren en verbruik naar 18L

Bericht door JLE »

Mail naar garage gestuurd, maar daar blijft het stil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Motor gaat in hoge toeren en verbruik naar 18L

Bericht door Marcello »

Tip, even iets meer gas geven waardoor hij doorschakelt naar een hogere versnelling, of langzamer gaan rijden zodat hij weer in de EV stand komt. Tussen de 50 en de 70 km heeft de Austral dit probleem, hopelijk gaan ze dit oplossen met een software update.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rteske
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 nov 2023 13:19
Actief als: particulier

Re: Motor gaat in hoge toeren en verbruik naar 18L

Bericht door rteske »

Inderdaad. Hier precies het zelfde. Maar sinds het vernieuwen van de olie en onderdelen van de automaat is die nu een stuk stiller.
Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of met de knop "Plaats reactie". Moderator

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcel.G.
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mar 2024 20:31
Actief als: particulier

Re: Motor gaat in hoge toeren en verbruik naar 18L

Bericht door Marcel.G. »

Hier het zelfde probleem. Bij 50-55km brom de motor enorm. Naar mijn mening ontstaat dit doordat deze veel te hoog in toeren blijft.
Hij blijft dan gewoon zo doorrijden zonder op te schakelen. Een bijkomend probleem is dat het verbruik op dat moment 20L/100km ( 1:5 !! ) is.
Ik rijd afwisselend binnen de bebouwde kom, snelweg en 80km weg. Het algehele verbruik ligt rond de 1:15, wat ik voor een hybride nogal matig vind.
Klachten liggen bij Renault, maar zijn nog niet opgepakt.
Word dus vervolgt......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 681
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Motor gaat in hoge toeren en verbruik naar 18L

Bericht door scarface450 »

Bij mijn Clio gaat dat verbruik ook actueel naar de 15 +... Ik kom echter op een mooi verbruik van +- 5L/100 km uit 1:20. Zodra ik echt wel korte ritten doe kom ik op een gem. van 5.4...lijkt mij volkomen normaal... Op lange ritten kom ik dan weer op gem. 4L/100km. Wat de Austral betreft : wat weegt die auto eigenlijk, een clio is al meer dan 1250 kg , de Austral zal dar nog wel minstens honderden kilo's bij doen? Ik blijf erbij dat ze die 1.6 4-cilinder in die wagen en in de Espace hadden moeten lepelen. Maar het gaat allemaal om minder (theoretische) uitstoot en dan zijn ze verplicht om zo'n 3 pitter te steken...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcel.G.
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mar 2024 20:31
Actief als: particulier

Re: Motor gaat in hoge toeren en verbruik naar 18L

Bericht door Marcel.G. »

Voor alle dromers die nog een actie of update verwachten omtrent de bekende brom en de hoge toeren/verbruik rond de 50 km kan ik melden dat Renault vind dat dit “gewoon” zo hoort en dat er geen actie of update komt voor boven genoemde klachten. Vanmiddag gebeld door Renault nadat ik een officiële klacht had ingediend ( dus niet door de dealer, want die heeft er ook al 2 keer nagekeken ). De boodschap was duidelijk. De klachten zijn volgens Renault normaal en horen bij de Renault Austral.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rteske
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 nov 2023 13:19
Actief als: particulier

Re: Motor gaat in hoge toeren en verbruik naar 18L

Bericht door rteske »

Misschien moeten we dan maar in actie komen.
Andere nadeel is dat de toeren zo hoog is dat de auto gewoon niet goed reageert. Net of je in z'n 2 50 km per uur rijdt. Ik denk als ze hem net even iets eerder afstellen met schakelen dat het probleem verholpen is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcel.G.
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mar 2024 20:31
Actief als: particulier

Re: Motor gaat in hoge toeren en verbruik naar 18L

Bericht door Marcel.G. »

Helemaal mee eens, ik heb het zelfde probleem helaas. Ik ben ik zeer verbaasd dat ze dit dan niet oppakken met een sw update of zoiets. Het probleem met die hoge toeren is ook alleen rond de 50-55. Als je bv 80 rijd en de motor springt bij zit deze wel in de juiste toeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: Motor gaat in hoge toeren en verbruik naar 18L

Bericht door Frobeltech »

Marcel.G. schreef: 11 apr 2024 16:48 Voor alle dromers die nog een actie of update verwachten omtrent de bekende brom en de hoge toeren/verbruik rond de 50 km kan ik melden dat Renault vind dat dit “gewoon” zo hoort en dat er geen actie of update komt voor boven genoemde klachten. Vanmiddag gebeld door Renault nadat ik een officiële klacht had ingediend ( dus niet door de dealer, want die heeft er ook al 2 keer nagekeken ). De boodschap was duidelijk. De klachten zijn volgens Renault normaal en horen bij de Renault Austral.
Yep, net dezelfde response gehad van Renault Nederland. Beetje jammer…. Lijkt me redelijk eenvoudig op te lossen. Gelukkig rijd ik voornamelijk snelweg, dan heb je er niet zoveel last van ……
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rteske
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 nov 2023 13:19
Actief als: particulier

Re: Motor gaat in hoge toeren en verbruik naar 18L

Bericht door rteske »

Echt belachelijk inderdaad voor z'n dure auto.
Ik denk dat als we met z'n alle hier iets in doen sterker staan. @ADMIN. Zou ik een survey mogen plaatsen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht