Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Bij mij het zelfde rijd niet lekker,kleppen zijn al meermaals gereinigd maar het schokkend rijden komt steeds terug.
Dus heb ik een besluit genomen en de kadjar gaat er uit voor mij geen renault meer.
Heb ondertussen een mazda cx30 besteld.
Ik heb daar ook ooit aan gedacht de auto in te ruilen voor een ander model, ander merk zeg maar. Ik stond op punt een Hyundai 1.6 benzine aan te kopen, maar als ik zag welke financieel debacle dit zou worden, ben ik wijselijk van het idee afgestapt. Ik heb mijn energie dan maar gebruikt om de dealer onder druk te zetten, op een beschaafde manier en de man begreep wat ik wou, begreep de toestand.
Een bolleboos in de software, in dienst in zijn garage, loste het probleem op. tenminste dat werd er me verteld. En het zal zo wel geweest zijn en ik heb geen spijt dit gedaan te hebben. Nogmaals, de Kadjar rjjdt met een heerlijke souplesse. Als het winter is, tsja, dat zal je motor in koude toestand even naar adem happen, even schokken, dat is normaal. Een motor draait pas ideaal op bedrijfstemperatuur. Die ooit motorrijder was of nog is, weet verdraaid goed wat dat betekent om je rit met voldoende motortemperatuur aan te vangen. Dit even terzijde.
Ik meen dat het ook van essentieel belang is dat de Kadjar loopt op super 98 benzine en niet met die rommel van super 95, boordevol additieven om - hoe kan het anders - het milieu te sparen maar je auto naar de verdoemenis te rijden. Ik tank nu al bijna 5 jaar super 98 tot grote voldoening, eender welk merk, 98 is 98 en alle verhaaltjes die er verteld worden over mogelijke additieven die de prestatie van super 98 nog zouden verbeteren, zijn larie. De goedkoopste super 98 voldoet perfect. Het is tenslotte een turbo aangestuurde motor en die prefereren super 98. Vraag dit maar aan elke bekwame technieker. Ik kan je verzekeren dat de Kadjar ondanks zijn "gedownsize-de" motor, aardig zijn mannetje staat op de autosnelweg en lekker versnelt in zijn 5de versnelling ...
Het is natuurlijk een persoonlijke beslissing en voorkeur, maar ik ben vooral blij niet op het idee ingegaan te zijn om de auto in te ruilen. Financieel is dat altijd een aderlating en wellicht rijdt nu iemand anders met je eerste auto, tot algehele voldoening. Geloof me maar dat het kan. Mijn bewijs ? Na 5 jaar rijdt de auto nog altijd soepel. Noteer dat ik nauwgezet elk onderhoudsvoorschrift naleef en elke mogelijks defect onmiddellijk laat onderzoeken. Noteer ook dat de dealer me op het moment van de klachten onmiddellijk drie jaar waarborg gaf voor de motor als blijk van vertrouwen. Zwart op wit wel te verstaan.
Ik lees hier dat sommige Kadjars problemen zouden hebben met de kleppen ... dat bewijst nogmaals hoe nefast de motor reageert op super 95. Het is een sluipmoordenaar voor een turbo aangestuurde motor. Rij liever met super 98 en je zal na enkele tankbeurten het verschil ondervinden. Zo ging het toch bij mij.
Succes aan allen die nog problemen ondervinden. Hou je been stijf en dring aan bij de dealer op een degelijke oplossing. Aals het iemand is met plichtsbesef, kom het goed.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Beste lezer,
Deze prachtige auto - die ik dit jaar kocht - heeft een euvel wat niet nodig lijkt.
Als hij eenmaal honderd meter verder is rijdt hij super, maar....
wat kan ik doen, vervangen, afstellen om normaal smoothly weg te rijden direct na het...
(Renault Kangoo 1.5 diesel bestel 2015)
Mijn Kangoo loopt heel even op 3 cilinders bij koude start...
Duurt even een paar seconden en loopt dan weer goed.
Krijgt op tijd zijn beurten, van de week net een kleine beurt gehad, olie en olie filter.
Ben...
Mijn ventilatie blaast links warme en rechts koude lucht. Ook als ze allebei op koud staan ingesteld. Ik denk dat er een klep blijft hangen. Heeft iemand een schema of ideeën waar ik dit mee kan oplossen?