how to reinigen stoffen interieur

Winterklaar maken, handige trucjes om lastig zaken makkelijker te doen, dat soort dingen
Forumregels
Let op svp, de Tips&Tricks rubriek is -géén- vragen rubriek!
Gebruikersavatar

Topic author
tazjp
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 78
Lid geworden op: 27 jul 2010 01:16
Actief als: particulier

how to reinigen stoffen interieur

Bericht door tazjp »

HOW TO: Hoe reinig ik mijn stoffen/velours interieur?

Benodigheiden

Een plantenspuit met lauw water
Een reinigingsmiddel:
- Meguiars Heavy Duty Carpet & Interior Cleaner
- Meguiars All Purpose Cleaner 1:10 voor lichte verontreiniging of 1:4 voor sterk verontreinigd interieur. Als de auto voor het eerst gereinigd wordt raad ik de 1:4 aan omdat er dan zeker veel vuil vanaf komt. Het meeste vuil ziet men niet eens.
Een of meerdere badstoffen doeken. Ik raad lichte aan zodat je ziet of er vuil vanaf komt of niet. Zo weet je wanneer het echt schoon is.

Optioneel:
De Meguiars All Surface Interior Brush. Deze is handig om in de handdoek te zetten. De handdoek wordt hierbij dubbel gevouwen en dan wordt de borstel erop geplaatst. De rest van de handdoek wordt er omheen gevouwen. Doordat de borstel stevige haren heeft kan de handdoek niet schuiven en is het veel makkelijker werken dan met de hand. Hierbij schuift de hand erg in de handdoek en is er dus minder wrijving tussen de handdoek en het oppervlak. De borstel moet vaak verplaatst worden omdat het oppervlak van de handdoek erg snel vuil wordt.

De schoonmaak

1 - Nevel het te behandelen oppervlak in met lauw water. Verdeel een stoel in 4 delen (zitting / rugleuning in 2 delen / hoofdsteun). Laat het water een halve minuut inweken.
2 - Spuit het reinigingsmiddel op het oppervlak. Laat het middel een halve minuut tot een minuut inweken.
3 - Neem het af met de handdoek (eventueel met de borstel erin)
4 - Neem het nogmaals goed af zodat het meeste vuil eruit is.
5 - Nevel het oppervlak nogmaals in met water.
6 - Neem het direct af met een handdoek. Als het nog nat is komt er nog heel veel vuil af.
7 - Neem het nogmaals goed af.
8 - Neem een schone/droge handdoek om het oppervlak droog te wrijven.

Herhaal deze stappen voor elk deel in de auto. Dit geldt voor:
- De hemel
- De stoelen en achterbank
- De vloerbedekking
- De matten
- Bekleding op de deuren

Gebruik altijd een handdoek over de borstel indien je stof gaat reinigen. Anders wordt de stof helemaal pluizig. Voor de matten werkt dit ook heel goed. De borstel neemt namelijk niet echt veel vuil op, de handdoek wel. Met alleen borstelen moet je de matten eigenlijk afspuiten. Dit gaat ten koste van de kwaliteit van de anti-grip bij de meeste matten.

Deze methode is geschreven uit mijn persoonlijke ervaringen met deze producten. Het kan best dat anderen sommige stappen overslaan of anders aanpakken. Iedereen moet de methode gebruiken die hijzelf het beste vindt werken.

Dit zijn twee foto's van een interieur naast elkaar geplakt:
Afbeelding
De rechter kant bevat veel meer kleur zoals jullie zien.

Hopelijk hebben jullie er wat aan.

Gr tazjp
waar vuil zit, zit geen glans


Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht