HULP - CLIO 2005: NA 2 MAANDEN NOG STEEDS NIET GEMAAKT

Alles wat met de motor van de Clio te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
CLIO2005
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2013 23:35
Actief als: particulier

HULP - CLIO 2005: NA 2 MAANDEN NOG STEEDS NIET GEMAAKT

Bericht door CLIO2005 »

Ik ben de eigenaar van een Renault Clio 1.5 dci van 2005. Deze auto heb ik in mei/ juni 2012 over gekocht van een familielid. Ik ga hieronder zo kort en zo duidelijk mogelijk alles proberen uit te leggen:

Midden februari reed ik zo’n 70 km/h, toen de auto plots een gek geluid begon te maken. Vervolgens nam de Clio af in kracht. Uit voorzorg ben ik een industrieterrein ingereden, motor stilgelegd omdat het volgens mij
klonk alsof er een leiding gesprongen was. Onder de auto gekeken en onder de motorkap, maar op het eerste zicht niets herkenbaar. Clio daarna terug proberen te starten. Hij startte, maar bij het gas geven (hogere toeren - 3000 tpm) verloor hij telkens meer kracht, uiteindelijk viel hij telkens stil en startte niet meer. De auto gaf de melding ‘inspuiting defect’ aan. Vervolgens de auto nog willen starten, pruttelde eerst nog wat tegen maar uiteindelijk kregen we hem niet meer aan de praat. De auto heeft nooit eerder een melding weergegeven, er is nooit een lampje gaan branden en had net een groot onderhoud gehad (distributieriem en waterpomp vervangen, remblokken, remschijven, motorolie …).

Ik heb de Clio laten slepen naar een Renault garage. Hier hebben ze zo’n 2 à 3 weken naar het probleem gezocht, zonder resultaat. Ze hadden al zo goed als alles proberen te vervangen en wisten zelf niet echt wat het probleem was. Toen was er (toevallig) een technieker van Renault Brussel in de buurt. Deze man was even komen kijken naar de Clio. Volgens hem lag het aan de computer die de regeleenheid van de inspuitingen regelt. Voor dit stuk zou ik volgens de garage zo’n € 800
moeten neertellen. Dit stuk moest van het buitenland komen. Zowel de zaakvoerder van de garage als de mechaniekers hadden mij verteld dat ze zo’n 99% zeker waren dat met dit stuk de auto terug ging werken. Wat blijkt? De auto start nog steeds niet. Vervolgens was de garage met het idee gekomen om stukken van een Renault van in hun garage in de Clio te zetten. Nadat ze de inspuitingen vervangen hadden, had de Clio de neiging om te starten, maar deed dit niet.
De mechaniekers/ techniekers zijn buiten raad en er komt maar geen vooruitgang in de zaak. Heeft iemand van jullie dit ook aan de hand gehad? Weet iemand raad? Kan ik Renault hiervoor aanspreken? Ondertussen staat de Clio al bijna 2 MAANDEN bij die Renault garage. Bij het uitlezen geeft de Clio zelfs geen fouten meer aan ...


Alvast heel erg bedankt!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Re: HULP - CLIO 2005: NA 2 MAANDEN NOG STEEDS NIET GEMAAKT

Bericht door Rossy »

Het klinkt als een serieus motorisch probleem.
Kan je aangeven welke onderdelen er exact vervangen zijn, behalve de computer?
Met een beetje pech is het nodig om de cilinderkop eraf te halen.
Of dit nodig is, kan bekeken worden met een endoscoop door de gaten van de injectors te steken.
Dit zullen ze bij de dealer ook wel weten neem ik zo aan en dit pas als laatste gaan doen als ze er echt niet meer uitkomen.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
Actief als: professional
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: HULP - CLIO 2005: NA 2 MAANDEN NOG STEEDS NIET GEMAAKT

Bericht door Scenic2000 »

Hallo , ik zelf heb in de garage soortgelijk probleem gehad met een1.5 dci MeganeII.
De wagen starte ook niet , kwam niet op druk om te starten .
Om lang verhaal kort te maken , ik moest toen de hele inspuiting van voor naar achter vervangen (tank tot injectoren en pomp)
Resultaat HET ZELFDE !!! .De clip gaf toen ook geen fout aan .
Ik heb toen eens de EGR klep gedemonteerd en die stond OPEN zonder dat de computer het aangaf.
De referentie van de EGR is 8200561269 (ondertussen al 4 maal van referentie veranderd) :shhh:
Een nieuwe geplaatst en ingelezen : wagen OK .
Onderdeel nr 1in bijlage .
Hopelijk is dit je probleem :pray:
egr._.pdf
Mvg Kurt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
Actief als: professional
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: HULP - CLIO 2005: NA 2 MAANDEN NOG STEEDS NIET GEMAAKT

Bericht door Scenic2000 »

Hoe staat het met de wagen ?
Al enige vooruitgang ?
Mvg Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
CLIO2005
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2013 23:35
Actief als: particulier

Re: HULP - CLIO 2005: NA 2 MAANDEN NOG STEEDS NIET GEMAAKT

Bericht door CLIO2005 »

Antonio en Kurt, bedankt voor jullie snelle reactie!

De garage had de EGR klep al nagekeken & spijtig genoeg is dit niet het probleem.
Volgens de garage ligt het toch aan de inspuitingen, deze moeten dus sowieso vervangen worden + de nieuwe computer moet ook in de Clio blijven. Omdat de kosten zo hoog zijn opgelopen, heb ik besloten dat ik de auto niet meer ga laten maken.
Zowel de garage als verschillende opkopers bieden spijtig genoeg maar een erg laag bedrag op de Clio omdat de kosten zo hoog liggen (inspuitingen, computer + auto start niet). Ik vind dit verschrikkelijk erg, maar dit is voor mij de enigste oplossing.. Blijkbaar is het probleem met de inspuitingen een vaak voorkomend probleem bij Clio's van die generatie...

Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Re: HULP - CLIO 2005: NA 2 MAANDEN NOG STEEDS NIET GEMAAKT

Bericht door Rossy »

Jammer dat je hem niet repareert.
ik weet van oudere Clio's en Kangoo's dat daar een probleem kon zijn met de injectoren en de drukregelaar.
Dit probleem werd verholpen door de injectoren, drukregelaar en alle leidingen te vervangen, dit werd zelfs als set geleverd.
Soms gaf ook de pomp zelf problemen maar dat kwam niet zo vaak voor als de injectoren.
Veel succes met de verkoop van de auto.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht