Als je de stekker van de vlotter losgetrokken hebt, zonder dat er contactjes afbraken... ben je al bijna klaar.
Als je echter de stekker bedoelde die bij het vuldekseltje zit, dan heb je nu ook geen ruitenwisserpompje meer.
(knip de oranje draad door, en alleen het lampje gaat uit)
Tankje eruit halen is eenvoudig, stuur maximaal naar rechts zetten, wartel bij vuldopje losdraaien met je rechterhand en met je linkerhand in rechter wielkast het tankje onderstuenen.
Die zakt dan vanzelf naar beneden.
Om dan de sensor eruit te krijgen, is wat meer prutswerk.
Deze zit namelijk geklemd, met een platbek schroevendraaier er tussen wrikken wilt die nogal eens een stukje loskomen, met een beetje wd40 op het rubber spuiten dan en even wachten, vervolgens een beetje draaiend-trekkend aan het vlottertje, komt die dan meestal geheel eruit.
Breken is vrijwel niet mogelijk van de vlotter zelf.
Hou echter wel het rubbertje heel, schijnen duur te zijn in vervanging, en open de vlotter niet aan de bovenzijde zoals ik destijds deed.
Het stekkertje op dit vlottertje, is meestal totaal geoxideerd, doorgaans breken ook de contactjes af van het vlottertje.
Ook hier is met een kleinere platbek schroevendraaier en wat beleid, vooral het zo evenredig mogelijk opwrikken van beide zijden, wel wat resultaat te behalen.
Wederom kan wd40 hier goede diensten verlenen.
oude tekening van mij
