inbouwen achter-luidsprekers

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Picasso
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2005 19:04
Actief als: particulier
Locatie: Limburg

inbouwen achter-luidsprekers

Bericht door Picasso »

Hallo,

ik ben de gelukkige bezitter van een Renault Kangoo model Alize, augustus 2000.
Nu heb ik passende luidsprekers geplaatst achter in de auto, en die passen prima. Nu ben ik alleen nog op zoek naar de aansluiting voor de rechter-box.
Die voor de linker heb ik gevonden in de console achter het lampje voor de bagage-ruimte, maar in de console-ruimte aan de andere zijde heb ik niks gevonden.
De iso-stekker voor op de radio heeft kabels voor speakers voor en achter.
Op een duitstalige site heb ik wel iets gevonden hierover, maar de info is niet echt super-duidelijk.
Wer den Kangoo ohne Radio kauft und über eine Nachrüstung von Lautsprechern und Kabeln nachdenkt: Die Kabel für die Lautsprecher im Kofferraum enden, bei vorhandener Radiovorbereitung, unter der Schwellerverkleidung in Höhe des Beifahrersitzes oder
links: im Kofferraum, unter der seitlichen Abdeckung/Kofferraumbeleuchtung
rechts: in dem rechteckigen Stecker unter dem Schweller der Beifahrertür
Farben: gelb(+)/violett(-), weiss(+)/orange(-)
Ik heb ook al met de dealer gebeld, en een medewerker van de werkplaats melde me dat een doorgetrokken kabel op veel plaatsen kan zitten, bij de wielkast, deurstijl ect ect, en hij raadde zelfs aan om nieuwe kabels te trekken, dat dit sneller zou zijn. Ik moet dan alleen wel kabels door gaan knippen op het iso-blokje, en hier heb ik niet echt veel zin in. Vooral omdat ik niet goed ben in solderen of verbindingen knijpen bij dit soort kabels, en ik zeker niet zo'n schroef-blokje wil plaatsen.

Heeft er iemand een goede tip waar ik de rechter-kabel kan vinden?
Ik heb al gekeken bij de passagier-zijde onder de dorpel, en hier is een blokje, maar deze heeft allerlei kleuren, en ik wil niet de veroorzaker zijn van een kortsluiting. Ingaande en uitgaande kabels hebben ook een andere kleur.

alvast bedankt voor de hulp

Patrick.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hans
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 okt 2004 23:40
Actief als: particulier
Locatie: ter aar

Bericht door hans »

als ik zo het betreffende stukje duits probeer te vertalen kom ik voor het rechter gedeelte op het volgende;
onder de dorpelbekleding ter hoogte van de bijrijdersstoel of in de rechthoekige stekker onder bij de dorpel bij het portier van de bijrijder.. Kleuren; geel, violet, wit en oranje.
Waarschijnlijk was je zelf ook wel zover gekomen maar je weet het maar nooit..
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Laat ik nou dezelfde vertaling in mijn hoofd hebben :D

Als het goed is, zijn er 2 draden niet aangesloten bij de rechter stekker.
Dit zijn de speakerdraden.
Enneeh, met luidsprekers een kortsluiting veroorzaken doe je niet zomaar, dus een beetje uitproberen kan weinig schade aanrichten.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Picasso
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2005 19:04
Actief als: particulier
Locatie: Limburg

Bericht door Picasso »

Het is me gelukt,

Onder de dorpel het blokje gebruikt, aan de ene zijde 9 kabeltjes, aan de andere zijde 11 kabeltjes.
Alleen klopte de kleuren niet wat betreft het duitse stukje, maar ik heb het toch even geprobeerd en de draadjes aangesloten met de luidspreker. En ja, het werkt, ik heb geluid in de achterbak aan beide zijdes.
Nu hoef ik de radio niet meer zo hard te zetten voor de kinderen als zij muziek willen horen.

De kleuren van de kabels die ik heb "doorgetrokken" waren wit en roze.
Maar het waren de enigste die niet doorgetrokken waren.

Ik moet nu eigenlijk alleen nog de kabels van pinnetjes of zo voorzien zodat ze goed vast komen te zitten,
weet iemand wat voor verbinding in zo'n blokje wordt gebruikt?
Kabels zitten nu met de isolatie erin, maar er zit geen echte stekker-verbinding op. Het is dus nog gewoon de kabel. IK heb de kabels wel vastgetaped zodat ze niet los kunnen schieten, maar als ik ze vast kan zetten heeft natuurlijk de voorkeur.

Patrick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Bij de dealer zijn passende stekkerpinnetjes te verkrijgen.
De draden kan je hierin vastzetten en dan in het stekkerblok drukken tot ze vastzitten.
Het kan zijn dat ze bij de stekker moeten zijn om de juiste pinnetjes erbij te zoeken.
De bekleding even loslaten liggen dus.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht