injector commonrail
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 8
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26 okt 2011
- Laatste bezoek: 14 feb 2017 18:57
- Actief als: particulier
injector commonrail
hoi,
laatste tijd problemen met mn clio initiale uit 2003 1.5 dci k9k702 motor met 290.000 op de teller.
er komt n.l een tikkend geluid uit het blok(bij een warme motor wordt de tik minder) en dat na een distributieriem wissel.
in eerste instantie dacht ik aan een lichte timing probleem omdat bij dit type de krukastandwiel niet met een spie op zn plaats blijft maar door wrijving(wie bedenkt zoiets) maar garage geeft aan dat deze goed is.
nu blijft het niet bij het tikken er komt nu ook een blauwe rook vrij bij toerental boven de 2200 toeren.
nu speelt mij in het hoofd de 2 volgende mankementen n.l een licht olie lekkende turbo en/of versleten injectoren.
nu heb ik in dec.2016 alle injectoren uitbebouwd en uitelkaar gehaald om ze schoon te maken,echter nu twijfel ik nog steeds of ze wel goed zijn.
omdat er nu blauwe rook bij een koude motor is twijfel ik ook aan de turbo.
omdat de restwaarde van mn clio nihil is wil ik niet de grootste investering doen.
volgende stappen wil ik gaan uitvoeren;
retourtest en verstuivingsbeeld injectoren en olieverbruik in de gaten houden(ik gebruik 5w40 motorolie).
kan ik de injectoren testen op verstuivingsbeeld aan de auto zelf? en heb ik dan een 5de injector nodig om het gat te dichten bij het testen van 1 injector buiten de motor maar wel aangesloten?
en heeft iemand nog tips,ik wil eigenlijk nog wat langer gebruik maken van mn 935kg trouwe diesel.
laatste tijd problemen met mn clio initiale uit 2003 1.5 dci k9k702 motor met 290.000 op de teller.
er komt n.l een tikkend geluid uit het blok(bij een warme motor wordt de tik minder) en dat na een distributieriem wissel.
in eerste instantie dacht ik aan een lichte timing probleem omdat bij dit type de krukastandwiel niet met een spie op zn plaats blijft maar door wrijving(wie bedenkt zoiets) maar garage geeft aan dat deze goed is.
nu blijft het niet bij het tikken er komt nu ook een blauwe rook vrij bij toerental boven de 2200 toeren.
nu speelt mij in het hoofd de 2 volgende mankementen n.l een licht olie lekkende turbo en/of versleten injectoren.
nu heb ik in dec.2016 alle injectoren uitbebouwd en uitelkaar gehaald om ze schoon te maken,echter nu twijfel ik nog steeds of ze wel goed zijn.
omdat er nu blauwe rook bij een koude motor is twijfel ik ook aan de turbo.
omdat de restwaarde van mn clio nihil is wil ik niet de grootste investering doen.
volgende stappen wil ik gaan uitvoeren;
retourtest en verstuivingsbeeld injectoren en olieverbruik in de gaten houden(ik gebruik 5w40 motorolie).
kan ik de injectoren testen op verstuivingsbeeld aan de auto zelf? en heb ik dan een 5de injector nodig om het gat te dichten bij het testen van 1 injector buiten de motor maar wel aangesloten?
en heeft iemand nog tips,ik wil eigenlijk nog wat langer gebruik maken van mn 935kg trouwe diesel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 6
- Berichten: 16684
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 11:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: injector commonrail
Eens goed luisteren waar het geluid vandaan komt,thv verstuivers,of thv carterpan.
Laatste betekend een andere motor,dan zijn de krukaslagers aan gort.
Laatste betekend een andere motor,dan zijn de krukaslagers aan gort.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 8
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26 okt 2011
- Laatste bezoek: 14 feb 2017 18:57
- Actief als: particulier
Re: injector commonrail
dank je voor je ultra snelle reactie.
tik komt van boven.
heb je ook antwoord op de injectortest?
tik komt van boven.
heb je ook antwoord op de injectortest?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 6
- Berichten: 16684
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 11:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: injector commonrail
De krukas wordt geblokkeerd met een pin,zodat de timing niet veranderd bij de riemwissel. Het is een weetje,maar vervangen van de riem is eenvoudig. De latere 1.5dci motoren hebben wel een spie in de krukas.
Een retourtest geeft een beeld over lekkage van de verstuiver,wijkt er een erg af is dat een goede indicatie. Het inspuitbeeld kun je zelf best controleren,bijv in een fles oid. Het gat dichten is niet nodig,er komt enkel lucht uit. Tenzij er andere problemen zijn.
Best is natuurlijk een specialist dit te laten doen die daarvoor bestemd materiaal heeft.
Een retourtest geeft een beeld over lekkage van de verstuiver,wijkt er een erg af is dat een goede indicatie. Het inspuitbeeld kun je zelf best controleren,bijv in een fles oid. Het gat dichten is niet nodig,er komt enkel lucht uit. Tenzij er andere problemen zijn.
Best is natuurlijk een specialist dit te laten doen die daarvoor bestemd materiaal heeft.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 8
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26 okt 2011
- Laatste bezoek: 14 feb 2017 18:57
- Actief als: particulier
Re: injector commonrail
dank je,wordt vervolgd.
eerst staat de retourtest op de lijst.
hebben jullie ook ervaring met revisie setjes van aliexpress? ik zit eraan te denken om nozzle,naald en de injector regelklep te vervangen van alle 4 de injectors,is dit voldoende of moet er meer vervangen worden van de injector,op deze manier hoeven ze niet opnieuw in de computer gezet te worden.
eerst staat de retourtest op de lijst.
hebben jullie ook ervaring met revisie setjes van aliexpress? ik zit eraan te denken om nozzle,naald en de injector regelklep te vervangen van alle 4 de injectors,is dit voldoende of moet er meer vervangen worden van de injector,op deze manier hoeven ze niet opnieuw in de computer gezet te worden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 6
- Berichten: 16684
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 11:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: injector commonrail
Vraag me af of de problemen die de auto heeft enkel door een probleem met de verstuiver komt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 8
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26 okt 2011
- Laatste bezoek: 14 feb 2017 18:57
- Actief als: particulier
Re: injector commonrail
ja i.d.d ik heb ook zo`n obd kastje voor renault,hier komen wel alarmen naar voren,is het zo dat oude foutmeldingen blijven staan als ze gereset zijn?
er worden n.l codes gelezen zonder dat het gloeispiraaltje oplicht.
laatste keer 18 stuks.
er worden n.l codes gelezen zonder dat het gloeispiraaltje oplicht.
laatste keer 18 stuks.

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 6
- Berichten: 16684
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 11:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: injector commonrail
Oude codes die gewist worden zijn meteen verwijderd uit geheugen.
Niet bij elke storing komt een melding op het display.
Niet bij elke storing komt een melding op het display.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: injector commonrail
In een gasthuis doet elke dokter met zijn team een eigen onafhankelijk onderzoekje. En nadien is er overleg.
Dus is timing goed,injectors goed,klepspeling,uitlezen,enz. Als iedereen door elkaar staat te roepen geraakt het niet opgelost.
Dus is timing goed,injectors goed,klepspeling,uitlezen,enz. Als iedereen door elkaar staat te roepen geraakt het niet opgelost.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 8
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26 okt 2011
- Laatste bezoek: 14 feb 2017 18:57
- Actief als: particulier
Re: injector commonrail
tnx,ik zal systematisch te werk gaan en dingen uitstrepen.
eerst een retourtest en sproeibeeld,ik verdenk de injectors.
dus als ik op dit moment 18 foutmeldingen krijg dan zijn ze er ook en zijn ze niet oud.
ik heb ze op foto staan en zet ze hier even neer.
eerst een retourtest en sproeibeeld,ik verdenk de injectors.
dus als ik op dit moment 18 foutmeldingen krijg dan zijn ze er ook en zijn ze niet oud.
ik heb ze op foto staan en zet ze hier even neer.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 8
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26 okt 2011
- Laatste bezoek: 14 feb 2017 18:57
- Actief als: particulier
Re: injector commonrail
het betreft een icarsoft obd uitlezer
df002 throttle potentiometer circuit
df006 knock sensor,open circuit or short circuit
df003 air temperature sensor circuit or short circuit
df004 water temperaturesensor circuit or short circuit
df055 cylinder 4 injector open circuit or short circuit
df032 overheating warning light circuit,open circuit or short circuit
df018 upstream oxygen sensor heating circuit,fault on heating power circuit.
df038 downstream oxygen sensor heating circuit,open circuit or short circuit
df014 canister purge solenoid valve circuit, open circuit or short circuit.
df061 ignition coil 1-4 circuit,open circuit
df052 cylinder 1 injector circuit,open circuit
df261 fuel pump relay circuit,open circuit.
df120 obd circuit,short-circuit to +12v
er zaten een paar dezelfde codes tussen,dus het zijn er geen 18 maar 13 stuks.
auto bijna overleden?
verbruik van de laatste tankbeurt toch nog 1 op 23,1
df002 throttle potentiometer circuit
df006 knock sensor,open circuit or short circuit
df003 air temperature sensor circuit or short circuit
df004 water temperaturesensor circuit or short circuit
df055 cylinder 4 injector open circuit or short circuit
df032 overheating warning light circuit,open circuit or short circuit
df018 upstream oxygen sensor heating circuit,fault on heating power circuit.
df038 downstream oxygen sensor heating circuit,open circuit or short circuit
df014 canister purge solenoid valve circuit, open circuit or short circuit.
df061 ignition coil 1-4 circuit,open circuit
df052 cylinder 1 injector circuit,open circuit
df261 fuel pump relay circuit,open circuit.
df120 obd circuit,short-circuit to +12v
er zaten een paar dezelfde codes tussen,dus het zijn er geen 18 maar 13 stuks.
auto bijna overleden?
verbruik van de laatste tankbeurt toch nog 1 op 23,1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 6
- Berichten: 16684
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 11:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: injector commonrail
Zou niet te zwaar tillen aan deze foutcodes,als je met originele apparatuur uitleest zal het er wellicht al anders uitzien.
De oorzaak van het tikken en roken achterhalen,en blijven de kosten binnen de perken vrolijk doortokkelen.
De oorzaak van het tikken en roken achterhalen,en blijven de kosten binnen de perken vrolijk doortokkelen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 8
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26 okt 2011
- Laatste bezoek: 14 feb 2017 18:57
- Actief als: particulier
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: injector commonrail
Zoveel codes met open circuit, heeft die motor wel goede massa ,een veelvoorkomend probleem.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 6
- Berichten: 16684
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 11:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: injector commonrail
Veel codes ook niet bestemd voor een diesel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 8
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26 okt 2011
- Laatste bezoek: 14 feb 2017 18:57
- Actief als: particulier
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut