Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Goedenavond kan iemand mij vertellen hoe je bij een k4m700 motor het inlaatspruitstuk moet losmaken? Het is van een Scenic uit 2000 op LPG.
De uitlaat is er al af; luchtfilter, afdekkapjes, distributieriem, klepdeksel zijn ook al verwijderd maar de rest lukt niet.
Probeer de hele zooi te repareren voor we op vakantie moeten, maar of dat zo ooit gaat lukken???
Als je het kleppendeksel er al af hebt, dan heb je het inlaatspruitstuk ook al gedemonteerd, anders kom je niet bij het kleppendeksel.
Derhalve begrijp ik de vraag ook niet helemaal.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Nou het inlaatspruitstuk blijft op een plaats gewoon vastzitten aan een bout die niet te zien is van de bovenkant. Dat is dus het hele euvel en dan nog de cilinderkop eraf halen.
Ah, je bedoelt het onderste, metalen gedeelte van het spruitstuk.
Als je het idee hebt dat er nog en bout moet zitten, al eens met een spiegel of iets dergelijks gekeken?
Anders het spruitstuk laten zitten en samen met de kop uit de auto halen en het spruitstuk demonteren als je het geheel naast de auto hebt.
Wordt veel vaker gedaan en kan derhalve geen kwaad.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Ik heb de oliepomp en de dynamo eruit moeten halen en nog een afdekklepje en toen kon ik een heleboel boutjes losdraaien maar uiteindelijk is alles gelukt en ligt het spruitstuk én de cilinderkop inmiddels uit de auto. Nu het volgende project; cilinderkop-revisie, maar dat ga ik laten doen want dat is me te ingewikkeld.
Heeft iemand nog tips om straks alles weer terug te zetten, stand van de bouten en zo?
De oliepomp moeten demonteren voor een inlaatspruitstuk los te halen is volkomen waanzin en absoluut niet nodig. Alle bouten zijn zichtbaar van de bovenkant, heb nog nooit problemen meegemaakt hiermee.
Zoals gezegd het plastic gedeelte losmaken en het alu gedeelte laten zitten.
Let erop bij het terug monteren dat dit de bovenkant van dit gedeelte gelijk ligt met de cilinderkop, anders krijg je een lucht lekkage.
Aan aantrekkoppels / volgordes kan ik je niet helpen, maar deze moet je zeker hanteren. Ook voor het kleppendeksel. Wellicht andere forumleden die je kunnen helpen.
Verder gewoon omgekeerde volgorde. Let erop dat de motor goed op tijd staat, dus tegen de blokkeerstift aan. ( bdp ) en dat de nokkenassen geblokeerd zijn. Monteer gelijk een nieuw waterpompje en riemsetjes.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Zoals de titel al suggereert heb ik een renault master ii t35 2.5 dCi uit 2010 met een motor management storing. Wanneer ik deze uit probeer te lezen krijg ik geen storingscode. Tijdens het rijden rijden heb ik het volgende ervaren: in...
WhatsApp Image 2024-10-08 at 13.31.19_7ce0ef87.jpg WhatsApp Image 2024-10-08 at 13.31.05_9cae6b09.jpg Hallo, mijn naam is Hans, ik heb een vriendelijk verzoek, een vriend van mij is met zijn motor bezig,Scenic 2.0, bouwjaar niet bekend (1995???)...
Voor de twingo van mijn dochter had ik graag een extra kabel vanuit het motor gedeelte naar binnen gebracht ivm dagrijlichten te kunnen aan en uit te kunnen zetten.
Iemand ervaring hiermee of een ander idee hoe ik de lampjes zou kunnen...