inspuitingsproblemen megane GT 1.5 Dci 2007

Alles wat met de motor van de Megane maken heeft.
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.

Topic author
manoah77
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 26 apr 2012 12:07
Actief als: particulier

inspuitingsproblemen megane GT 1.5 Dci 2007

Bericht door manoah77 »

Model/uitvoering : renault megane grand tour _
Bouwjaar :2007 _
Brandstof :1.5 Dci _
Het volgende.
3 weken geleden kocht ik Bovengenoemde auto. Na 2 ritjes krijg ik bij het optrekken op de snelweg ( schakelen van 3 naar 4 ) de melding in de display "inspuiting controleren" het servicelampje ging branden maar verder merkte ik niks aan de auto. Hij hield niet in en ik had geen enkel vermogensverlies.
De volgende dag heeft de auto zonder problemen gereden echter aan het eind van de dag wilde de auto met koude motor slecht starten. Veel vuilwitte rook en stank. Wegenwacht erbij en deze vertelde dat dit een EGR klep probleem zou zijn.
De dagen erna elke keer met koude start problemen. Roken en stotteren. Dit duurde ongeveer 10 a 20 sec en daarna ging de motor rustig lopen. Tijdens het rijden geeft de auto geen enkel probleem. Geen vermogensverlies en ik kan in elke versnelling volt doortrekken. Bij een warme motor is starten geen enkel probleem.
Bij de garage van aankoop de laptop aan de auto gehangen en deze registreerde 2 problemen: gloeibougies en sproeisysteem. De EGR klep is getest en gaf geen enkele storing. Volgens de monteur moesten de gloeibougies vervangen worden. Maar het leek hem waarschijnlijker dat 1 of meerdere sproeiers defect waren en dus vervangen moeten worden wat een aanzienlijk kostbare operatie gaat worden ( 200 euro per sproeier ) De CPU van de auto is gereset en ik ben huiswaarts gegaan. De volgende ochtend start ik de auto en wat schetst mijn verbazing, geen startproblemen. Auto start meteen en loopt prima. Rijgedrag is onveranderd. Inmiddels zijn we 3 dagen verder en de storingen en startproblemen zijn nog steeds niet terug gekomen.
Nu sta ik voor een raadsel. Hoe kan dit? En wat kan ik nu het beste doen behalve genieten van elk ritje zonder storingen.

overige info. Er staat 113.500 km op de teller en de auto is altijd dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut