Het is inderdaad om met jouw woorden te spreken, een 'getrapte' oplossing. Oftewel van alles een beetje.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik bijna niet buiten de deur laadt en als ik het doe dan is het bij een snellader. Ik sta liever een 20 minuten bij een snellader dan bij mijn bestemming te zoeken naar 11kw laadpaal. Dit laatste zorgt bij mij alleen maar voor ergernis, want die zijn 'altijd' bezet.
Mijn Zoe aansluiten op een 3,7 kw lader doe ik alleen indien het niet uitmaakt oftewel max 100 mtr bij mijn bestemming vandaan én echte noodzaak tot het hebben van stroom.
Wat betreft Fastned: Ik heb een paar certificaten, maar ik gebruik bijna geen fastned. Reden hiervoor is:
- ik heb een laadpas van de baas, deze kan ik niet gebruiken bij fastned, dus ik moet weer apart gaan declareren bij mijn werkgever;
- de prijs; Ik red mij prima met Allego laders danwel andere snelladers en die zijn meestal goedkoper dan fastned
Waarom heb ik wel certificaten Fastned:
- Ondersteuning van een onderneming die wel wat hulp kan gebruiken
- Het idee van Fastned klopt in mijn ogen. Natuurlijk zijn er wel op- en of aanmerkingen te maken. De huidige EV-rijders hebben (meestal) de ruimte voor een eigen laadpaal, dus die zullen veel minder gauw standaard gebruik (moeten) maken van snellaad mogelijkheden, maar als er een groter deel van Nederland EV-rijder gaat worden dan zijn er per definitie laadpalen te kort. Dus op dit moment is er geen noemenswaardige omzet, maar dat is ook volgens verwachting. Vraag is natuurlijk, kan Fastned wachten tot er een dusdanige massa is die zij nodig hebben?
- Fastned moet zich niet alleen richten op snelweg faciliteiten, maar ook in/rond de steden (wat ze nu van plan zijn in Den Haag is een goede stap)
De prijs en betalingsmogelijkheden is m.i. het enige waar ze aanpassingen moeten gaan maken.