IsE3 uitrusting van espace III voorbereid op een tempomat?

Plaats reactie

Topic author
wortel55
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 11 nov 2021 03:59
Actief als: particulier

IsE3 uitrusting van espace III voorbereid op een tempomat?

Bericht door wortel55 »

Hallo Allemaal,

Als fris lid op dit forum gelijk al een vraag over mijn Espace III, 2.0l 16v van eind 2001. Deze recent gekocht en na een grondig onderzoek zag ik onder de rechter koplamp (xenon) een losse stekker (4 polig) waarvan ik me afvroeg waar deze af kwam. Nadat ik de toerenteller van mijn oude Etoile in m'n nieuwe Expresion aan het inbouwen was vond ik achter het schakelaar paneel eveneens een losse stekker die wel vastzat op het paneel maar geen schakelaar heeft. Er lag ook nog een andere stekker maar die is van de handmatige koplamp hoogte verstelling. Dit is bij mij automatisch dus de handschakelaar is niet gemonteerd. Nu heb ik de stille hoop dat de auto is voorbereid op CC en dat de kabels en aansluitingen daarvoor er reeds liggen .Kan iemand mij bevestigen of dat idd zo is bij uitrustings niveau E3. Ik heb nog niet onder de voorstoel gekeken of daar ook een losse stekker van de snelheidsregelaar rekeneenheid zit en ook nog niet achter de pedalen naar losse stekkers gezocht. Sleepring weet ik ook nog niet, 2 of 4 kabels. Ik hoop dat er iemand is die me uitsluitsel kan geven.Het zou wel mooi zijn als dit kan. Per slot van rekening lag de stekker van de toerenteller er ook al. Deze gemonteerd en doet het goed.

Vr groet Bern.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22

Re: IsE3 uitrusting van espace III voorbereid op een tempoma

Bericht door Rossy »

Dat de stekker van de toerenteller er al ligt, is logisch, dit was op sommige modellen standaard en anders als accessoire leverbaar.
Of de bedrading voor de cruise control is voorbereid zou ik je zo niet kunnen vertellen, dan zou ik de draadboom moeten opzoeken in het Renault onderdelen programma en kijken of er naar gevraagd wordt.
Wordt hier niet naar gevraagd, dan is deze voorbereid, wordt er wel naar gevraagd, dan uiteraard niet.
Helaas heb ik het onderdelen programma niet werkend om het uit te kunnen zoeken.
Om een cruise control in te bouwen in het stuur, zoals af fabriek is gemonteerd, is een behoorlijk kostbare aangelegenheid.
Je hebt hiervoor een ander stuur nodig, een andere airbag en uiteraard de schakelaars en eventueel de sleepring, draadboom en regeleenheid.
Je zou dit eventueel uit een sloopauto kunnen halen, echter is de airbag niet een tweede keer in een andere auto te programmeren, je zou dan de complete set met airbags, gordelspanners en airbagcomputer uit dezelfde auto moeten hebben.
Sensoren hoeven niet vervangen te worden.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Bericht door WillemS »

Het is veel eenvoudiger om even bij John Gold te kijken heet hele mooie CC's voor achteraf inbouw.
SUC6 mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
wortel55
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 11 nov 2021 03:59

Bericht door wortel55 »

Hartelijk bedankt voor jullie reakties. @Rossy ,neem aan dat je dan in Dialogys kijkt?, Dat heb ik en zal daar ook eens in kijken. Stel dat die kabelboom er ligt dan valt het nog best mee om het in te bouwen. Maar je airbag verhaal gooit wel roet in het eten. Het enige wat ik dan nog kan bedenken met "sloop onderdelen "is dat je de airbag computer opnieuw zou kunnen laten resetten bij een bedrijf die dat kan en dan opnieuw inlezen.Of zie ik dat verkeerd?
@ Willem, ben nog net niet ver genoeg overgehaald om bij John Gold te kijken naar aftermarket CC's. Maar dat kan nog komen.

Gr bern.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen