Beste mensen,
Ik zit met het volgende probleem , ik heb een Captur 2 van 2022 , ik wil graag de kaarten updaten.
Maar ik werk met een Mac computer , men heeft me verteld dat je moet formatteren in FAT32 , maar dat staat niet op een Mac , ik kan enkel in APFS , werkt dat ?
Ik had nog een oude windows waar wel Fat 32 kan geformateerd worden , ik heb dan de kaartupdates op de usb gezet , eerst kreeg ik een foutmelding , de tweede keer begon hij met de update maar ik kan nergens de vooruitgang zien , ik wacht al 2 uur met draaiende motor maar weet niet of hij update , en of die nog bezig is of niet. Ik belde naar de garage , maar die kende enkel de mechaniek niet de electronica.
Kan iemand mij wat meer uitleg geven hoe ik moet updaten en hoe je weet of hij echt update of niet.
Hartelijk dank, en fijne feesten.
Gilbert
Kaartupdates voor Renault Captur 2 op Mac: FAT32-formattering, Voortgangsindicatie en Updatesucces
-
railroader66
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
-
Mathijs
- Donateur

- Contacteer:
Re: Kaartupdates voor Renault Captur 2 op Mac: FAT32-formattering, Voortgangsindicatie en Updatesucces
Hier zijn een paar stappen die je kunt proberen:
1 Formatteren van USB-drive:
Hoewel macOS standaard APFS gebruikt, kun je nog steeds een USB-drive formatteren naar FAT32. Dit kan echter niet rechtstreeks vanuit de standaard Schijfhulpprogramma-app. Je kunt hiervoor Terminal gebruiken. Open Terminal en voer het volgende commando in:
2 Kaartupdates:
Zorg ervoor dat de kaartupdates correct op de USB-drive zijn geplaatst. De bestanden moeten mogelijk in een specifieke mapstructuur staan voor het navigatiesysteem om ze te herkennen. Controleer de handleiding of documentatie voor je Captur 2 voor de juiste mappenstructuur.
3 Updateproces controleren:
Het feit dat je geen voortgang ziet, kan zorgwekkend zijn. In sommige gevallen kan het systeem tijd nodig hebben om de update te verwerken. Controleer of er een display is op het infotainmentscherm van de auto dat de voortgang van de update laat zien. Raadpleeg ook de handleiding van de auto voor specifieke instructies over het bijwerken van kaarten.
Probeer deze stappen en kijk of ze je helpen bij het updaten van de kaarten op je Renault Captur 2. Ik hoop dat je snel succes hebt en fijne feestdagen!
1 Formatteren van USB-drive:
Hoewel macOS standaard APFS gebruikt, kun je nog steeds een USB-drive formatteren naar FAT32. Dit kan echter niet rechtstreeks vanuit de standaard Schijfhulpprogramma-app. Je kunt hiervoor Terminal gebruiken. Open Terminal en voer het volgende commando in:
diskutil eraseDisk FAT32 NAME MBRFormat /dev/diskX
Vervang "NAME" door de gewenste naam voor de schijf en "diskX" door het juiste schijfnummer.2 Kaartupdates:
Zorg ervoor dat de kaartupdates correct op de USB-drive zijn geplaatst. De bestanden moeten mogelijk in een specifieke mapstructuur staan voor het navigatiesysteem om ze te herkennen. Controleer de handleiding of documentatie voor je Captur 2 voor de juiste mappenstructuur.
3 Updateproces controleren:
Het feit dat je geen voortgang ziet, kan zorgwekkend zijn. In sommige gevallen kan het systeem tijd nodig hebben om de update te verwerken. Controleer of er een display is op het infotainmentscherm van de auto dat de voortgang van de update laat zien. Raadpleeg ook de handleiding van de auto voor specifieke instructies over het bijwerken van kaarten.
Probeer deze stappen en kijk of ze je helpen bij het updaten van de kaarten op je Renault Captur 2. Ik hoop dat je snel succes hebt en fijne feestdagen!
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
railroader66
Topic author - Lid - eerste logo binnen

Re: kaartupdate
Alvast bedankt Mathijs voor de heel goede uitleg , Dusb stick is ondertussen geformatteerd naar Fat 32 op mijn iMac. De iMac is nu bezig met het downl…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 8 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 3416 -
Laatste bericht door RobbieM
16 dec 2025 22:50
-
-
[Captur 2016] - Signaal brandstofdruk
door CapturStoringen » 24 mei 2025 23:04 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 7
Weergaves: 1574 -
Laatste bericht door scarface450
16 jan 2026 18:23
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 782 -
Laatste bericht door Raptor4all
18 feb 2026 16:34
-
-
captur instellingen veranderen
door Gert-JanvanD » 08 jun 2025 13:19 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 93 -
Laatste bericht door Gert-JanvanD
08 jun 2025 13:19
-
-
-
Renault captur 2022 airco werkt soms niet
door Ron van der Linden » 29 jun 2025 18:56 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 1
Weergaves: 820 -
Laatste bericht door scarface450
23 jul 2025 19:06
-
-
-
Captur uit 2015 met af en toe veel (dezelfde) foutmeldingen
door Skrendie » 30 jun 2025 11:39 » in Electronica Captur 1 -
Reacties: 4
Weergaves: 896 -
Laatste bericht door Skrendie