Kadjar van v2.2.19.300 naar v7.0 updaten. dealers en ervaring gezocht.

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
jut1979
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2017 16:04
Actief als: particulier

Kadjar van v2.2.19.300 naar v7.0 updaten. dealers en ervaring gezocht.

Bericht door jut1979 »

Hoi,

Ik heb sinds kort een Kadjar uit maart 2017.
De rlink versie die er op staat is v2.2.19.300 die zou ik graag willen laten updaten naar v7.0 voor andriod auto.
Rondvraag gedaan bij een aantal dealers in mijn omgeving (noord-Brabant) sommige willen het niet doen ivm kans op crashen van de head unit, andere willen het proberen maar hebben hier geen ervaring in. van andere dealers krijg je gewoon geen reactie.

Hebben jullie ervaringen met het updaten van v2 naar v7? (positief/Negatief)
Hebben jullie nog tips voor een dealer met ervaring die het doet?
Prijs verschilt ook ene dealer is €85,- andere €135,-
Megane estate Gt-line 1.5dci 2012
Kadjar Bosé 1.6tce 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Berkhout
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2023 20:27
Actief als: particulier

Re: Kadjar van v2.2.19.300 naar v7.0 updaten. dealers en ervaring gezocht.

Bericht door Berkhout »

hoi Jut

Normaal reageer ik hier niet en lees alleen. Echter gezien je vraag, toch maar even mijn ervaring.

Ik heb een Megane GT uit 2017 gekocht zonder CarPlay mogelijkheden. Thuis de Max kunnen doen qua updates maar wilde toch verder kijken wat kon. ( ik was nl al in het bezit van een andere kaartlezer die wel CarPlay mogelijk zou maken) (carplay-werkend-maken-op-2-2-systemen-kan-t29960.html) in de expert mode al wat dingen getest maar geen succes.

Bij de plaatselijke dealer in Deurne, Manders, werd mij wel verteld dat dit nog wel eens fout kon gaan. Kans van 1 op 100. Dus ik dacht. Dat moet wel lukken. Helaas.. ik was die ene. Renault heeft heel netjes (na overleg) een “nieuwe” refurb erin gezet en ge-update waar het kon. En toen zat ik op de laatste versie.

Dus ja het is wel mogelijk. Soms een beetje van de domme doen. En goed lezen wat je nodig hebt. Met een andere kaartlezer en een de nieuwste versie is het mij gelukt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jiepie
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 aug 2016 20:19
Actief als: particulier

Re: Kadjar van v2.2.19.300 naar v7.0 updaten. dealers en ervaring gezocht.

Bericht door jiepie »

Wat bedoel je met een andere kaartlezer?
Bij mijn Kadjar staat er ondertussen versie 9 op, er zit wel een nieuwe untit in want de originele viel te pas en te onpas uit, bleek een gekend probleem met een bepaalde serie te zijn.
Wel géén carplay of android.
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Berkhout
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2023 20:27
Actief als: particulier

Re: Kadjar van v2.2.19.300 naar v7.0 updaten. dealers en ervaring gezocht.

Bericht door Berkhout »

In de auto zit een usb aansluiting of sd kaart lezer. Die unit kan je verwisselen. En daardoor wel CarPlay of Android auto beschikbaar hebben. De info hierover zie je op carplay-werkend-maken-op-2-2-systemen-kan-t29960.html. Ik heb dat ding online gekocht voor 50€ onderdelenlijn.nl of marktplaats.

Vervolgens expert mode ()in en CarPlay/AA activeren en bingo! engineer-modus-activeren-r-link2-hacking-t27673.html

Anders kan je ook android-auto-activeren-gelderland-t34884.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
jut1979
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2017 16:04
Actief als: particulier

Re: Kadjar van v2.2.19.300 naar v7.0 updaten. dealers en ervaring gezocht.

Bericht door jut1979 »

Ik heb een aantal dealers in mijn omgeving gebeld/gemaild. maar de meeste zijn er huiverig voor om mijn kadjar te updaten. 1 dealer wilt er helemaal niet aan beginnen en zegt dat het gegarandeerd fout gaat. omdat de software niet goed is. andere dealer wil het wel proberen maar heeft er weinig ervaring mee en zegt zelf ook dt het risico groot is dat het fout gaat. weer een andere dealer zegt dat er 3 mogelijkheden zijn. 1. update gaat goed 2. update blijft hangen en bij een nieuwe poging lukt de update alsnog 3. update gaat fout en head unit moet vervangen worden. kosten minimaal €1000,-

Zelf lees ik ook veel verhalen dat het fout gaat. maar dat is meestal wel zo. de negatieve verhalen hoor je de positieve niet.
Megane estate Gt-line 1.5dci 2012
Kadjar Bosé 1.6tce 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jiepie
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 aug 2016 20:19
Actief als: particulier

Re: Kadjar van v2.2.19.300 naar v7.0 updaten. dealers en ervaring gezocht.

Bericht door jiepie »

Gaat enkel goed met bepaalde versie, om te weten welke je hebt moet de volledige unit eruit. Best wat werk aan, is misschien de reden waarom er zo weinig dealers er willen aan beginnen.
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Berkhout
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2023 20:27
Actief als: particulier

Re: Kadjar van v2.2.19.300 naar v7.0 updaten. dealers en ervaring gezocht.

Bericht door Berkhout »

Daarom van de domme doen :) Als jij je auto naar de dealer brengt van Renault voor een update van een Renault systeem, doe jij er niets verkeerd aan. Dealer accepteert het risico dat iets verkeerd kan gaan. En mag dit met Renault oplossen lijkt mij.

Het kost even tijd. Geen grote sommen. Maar kijk even op het forum naar iemand in GLD die ook helpt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
jut1979
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2017 16:04
Actief als: particulier

Re: Kadjar van v2.2.19.300 naar v7.0 updaten. dealers en ervaring gezocht.

Bericht door jut1979 »

Dealer waarschuwt voor het risico. en dat ze wel willen updaten maar risico niet voor hun is.
Megane estate Gt-line 1.5dci 2012
Kadjar Bosé 1.6tce 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jiepie
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 aug 2016 20:19
Actief als: particulier

Re: Kadjar van v2.2.19.300 naar v7.0 updaten. dealers en ervaring gezocht.

Bericht door jiepie »

Ik heb zo meer dan 3 jaar met een systeem rondgereden die meer uitviel dan het werkte, de keren dat de auto bij de dealer stond om dit op te lossen weet ik niet meer. Tot ik een andere dealer hierover aansprak, was binnen de kortste keren opgelost.Je moet denk ik de goede hebben. Ik heb geen Carplay of Android, ik weet dus niet wat ik mis. Na al mijn ervaringen ben ik héél voorzichtig geworden, de Carplay zal voor mijn volgende auto zijn vrees ik.Eerlijk, moest ik dealer zijn ik zou er ook afblijven tenzij ALLE kosten voor de eigenaar zijn.Mijn ervaring met Renault weet ik nu dat men hier niet gaat tussenkomen mocht het fout gaan.Bij mij is alles gelukkig onder garantie opgelost maar ooooch wat heeft het veel stress met zich meegebracht.
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht