kan geen gas geven boven 2700 rpm

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie

Topic author
mate67
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 18 okt 2014 11:21
Actief als: particulier

kan geen gas geven boven 2700 rpm

Bericht door mate67 »

Mijn Laguna1.8 benzine van 2003 kreeg 2 maanden geleden het bekende probleem dat de motor in noodloop ging. Inmiddels heb ik al heel wat uitgebrobeert, Ecu onderbreken met schakelaar, is 2000 km goed gegaan. Daarna hielp dit ook niet meer. Toen kabelboom laten vernieuwen, vervolgens de Ecu, het stuurslot, de startonderbreker en de kaarten vevangen door gebruikte. En tot slot nog het gasklephuis vervangen.
Mijn garage heeft alle foutcodes uitgelezen en gereset. Vervolgens proef rijden en alles ging 1 dag goed tot de storingsmelding op het dashboard (spiraal) weer terug was toen ik de auto wilde starten.
De auto gaat niet meer in noodloop, maar ik kan tijdens het rijden niet meer dan tot 2500 a 2750 toeren gas geven. Als ik de koppeling in trap en gas los laat, daalt het toerental netjes tot stationair. Rijden gaat wel maar max tot zo'n 80 km/u. In stilstand kan ik wel gewoon gasgeven boven de 3000 rpm.
Opnieuw uitgelezen en de enige foutcode is DF038 computer immobiliser memory zone fault. Heeft dus betrekking op de startonderbreker en veroorzaakt waarschijnlijk niet dit probleem. Het enige dat ik nog niet vervangen heb is het gaspedaal.
Zou nog een oorzaak kunnen zijn, maar volgens mijn garage is dit niet waarschijnlijk.
Is er iemand die dit herkent en weet wat hiervan de oorzaak is?

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Grtz, Michael

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier

Re: kan geen gas geven boven 2700 rpm

Bericht door WillemS »

Het is goed mogelijk dat de programmering in de ECU een fout heeft opgelopen.
Bij de Renault dealer kunnen ze wellicht voor een "herprogrammering" zorgdragen.
Het is wel vaker voorgekomen dat de Ecu's soms wat gegevens verliezen, de wagen gaat dan in "noodloop" om toch nog thuis te kunnen komen of naar de garage.
Succes.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community