Kan geen R-Link store account aanmaken

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Kan geen R-Link store account aanmaken

Bericht door Domi1963 »

Geachte Renault rijders,
Wat ik ook probeer ik kan mijn R-Link niet op USB krijgen als ook geen R-Link Store account aanmaken op mijn Mac. Probleem 1) telkens ik een USB stick inplug in mijn Talisman komt er op het scherm: bezig met verbinden met apparaat. Maar nog geen 5 sec. later verschijnt de melding: USB 1 of USB 2 afgekoppeld naargelang welke USB poort ik gebruik. Heeft hier iemand ervaring mee?
Dan probleem 2) Op mijn iMac heb ik al verschillende keren geprobeerd om een R-Link Store account aan te maken via de website, maar dit lukt ook niet. Alles wordt aanvaard behalve de HUID-code of serienummer van mijn R-Link???? Iemand die hierbij hulp kan bieden want nu kan ik geen apps downloaden of mijn R-Link 2 updaten! De dealer heeft sommige dingen via de Clip kunnen activeren maar ook alles lukt bij hem niet...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jiepie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 aug 2016 20:19
Actief als: particulier

Re: Kan geen R-Link store account aanmaken

Bericht door jiepie »

Op mijn iMac 2009 lukt het ook niet, wel op mijn Macbook 2010.

https://be.rlinkstore.com/home
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kan geen R-Link store account aanmaken

Bericht door Domi1963 »

jiepie schreef:Op mijn iMac 2009 lukt het ook niet, wel op mijn Macbook 2010.

https://be.rlinkstore.com/home
Ja dank U. Die pagina kan ik ook bereiken met de iMac hoor. Maar de pagina accepteert mijn serienummer van mijn R-Link niet of zoals aangegeven op het scherm van de R-Link, het HUID nummer. Ook de methode met de USB stick werkt NIET. De USB stick word na 5 seconden afgekoppeld...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jiepie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 aug 2016 20:19
Actief als: particulier

Re: Kan geen R-Link store account aanmaken

Bericht door jiepie »

Je zal enkele dagen moeten wachten voor je dr Rlink kan activeren, was bij mij ook zo.
Geval van usb zijn hier meerdere topics over, met de ene usb lukt het met een andere niet, is nog geen oplossing voor gevonden.
Ken je iemand met een Windows pc waar je eens kan testen?
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kan geen R-Link store account aanmaken

Bericht door Domi1963 »

jiepie schreef:Je zal enkele dagen moeten wachten voor je dr Rlink kan activeren, was bij mij ook zo.
Geval van usb zijn hier meerdere topics over, met de ene usb lukt het met een andere niet, is nog geen oplossing voor gevonden.
Ken je iemand met een Windows pc waar je eens kan testen?
Mijn dochter heeft een Windows 10 laptop. Maar ik heb in de Talisman al 3 verschillende USB sticks geprobeerd, weliswaar geformatteerd op mijn iMac in ExFat en in journaled maar geen enkele stick wordt geaccepteerd door de R-Link 2. Duurt dit ook een paar dagen misschien?? En dan wat was Uw probleem toen U probeerde om een R-Link Store account aan te maken?? Bij mij wordt het HUID-nummer niet aanvaard. Zoals je zegt: misschien nog een paar dagen wachten...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jiepie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 aug 2016 20:19
Actief als: particulier

Re: Kan geen R-Link store account aanmaken

Bericht door jiepie »

Usb-stick 8 GB en moet Fat 32 geformatteerd zijn.
nadat deze enkele minuten in één van de usb ingangen gezeten heeft zet het Rlink systeem er 2 bestandjes op .
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kan geen R-Link store account aanmaken

Bericht door Domi1963 »

jiepie schreef:Usb-stick 8 GB en moet Fat 32 geformatteerd zijn.
nadat deze enkele minuten in één van de usb ingangen gezeten heeft zet het Rlink systeem er 2 bestandjes op .
Dat begrijp ik wel maar het is dat net wat NIET werkt. De USB stick word gelezen en na 5 seconden verworpen in de R-Link 2.
Met een moderne iMac (2016) kan je niet meer formatteren in FAT 32. Je kan enkel nog kiezen uit ExFat en de journaled formaten van Apple. Ik kan wel proberen op mijn dochter hare Windows 10 laptop (niet gelukkig) de toolbox te downloaden en mijn 3 USB sticks te formatteren in FAT 32. Ik heb eentje van 16 GB - 32 GB - 64 GB. 8 heb ik niet.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Kan geen R-Link store account aanmaken

Bericht door TheWizardbc »

8 GB is geen verplichting, FAT 32 wel

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kan geen R-Link store account aanmaken

Bericht door Domi1963 »

-USB stick geformatteerd in FAT 32 = Gelukt
-USB stick in Talisman gestopt en herkend = Gelukt
-R-Link store account kunnen aanmaken = Gelukt
-Downloaden updates waaronder een kaart en een coyote versie = Gelukt
Nu alles nog in de R-Link krijgen. Moet dit met draaiende motor? Zo ja, mag dit al rijdend gebeuren want ik heb geen zin om mijn motor uren nutteloos te laten draaien.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Kan geen R-Link store account aanmaken

Bericht door TheWizardbc »

Ja hoor, kan gewoon al rijdend

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kan geen R-Link store account aanmaken

Bericht door Domi1963 »

Ok bedankt!
Enkel vind ik één ding jammer! Eens mijn willekeurige USB stick geformatteerd was in FAT 32, werd hij onmiddellijk herkend door R-Link 2 in mijn Talisman. Maar dan was ik verplicht om de toolbox te downloaden op mijn dochter hare Win 10 laptop want nu herkent mijn iMac mijn USB stick niet meer of beter gezegd de toolbox op mijn iMac. Nochtans kan je de toolbox downloaden voor zowel Windows als Mac.!?,.,?! Zijn er hier mensen waar de USB stick herkend word door R-Link 2 in hun wagen en daarna werkt op een Mac met de laatste IOS versie van Sierra???? In welk formaat moet je op een moderne Mac een USB stick formatteren opdat hij herkend word door R-Link 2???
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jiepie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 aug 2016 20:19
Actief als: particulier

Re: Kan geen R-Link store account aanmaken

Bericht door jiepie »

Hier werkt alles op Sierra en op windows 7
Beide besturingssystemen herkennen mijn usb-stick, enkel op El Capitan wil het niet lukken
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kan geen R-Link store account aanmaken

Bericht door Domi1963 »

@jiepie:
Ik zie dat Uw stick de structuur MS-DOS(FAT32) heeft, maar deze structuur vind ik niet op de iMac. Heb jij dan jou stick geformatteerd met Windows 7 naar MS-DOS(FAT32)??? En heeft Uwe Kadjar een R-Link 2 als multimedia Systeem?? Ik weet dat de Kadjar het horizontale scherm heeft van 7". Maar of dit R-Link is of R-Link 2, dat weet ik niet...
In elk geval mijn Talisman accepteerd een USB stick, geformatteerd in Windows 10 met de structuur FAT32.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jiepie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 aug 2016 20:19
Actief als: particulier

Re: Kan geen R-Link store account aanmaken

Bericht door jiepie »

Stick USB 3 geformatteerd in win 7
Upload in Mac-book - Sierra
Rlink 2 in Kadjar
Loopt perfect, downloaden op je stick en stick in usb van auto en laden maar.
Ik doe dit meestal als ik naar mijn werk rijd, +/- 1/2 uurtje.

nu nog wachten op de kaartupdate en we zijn helemaal tevreden,
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kan geen R-Link store account aanmaken

Bericht door Domi1963 »

Deze morgend de Updates in de Talisman geperst. :mrgreen:
Zonder een enkel probleem kunnen updaten. :D
Nu werkt mijn USB stick ook op de iMac!! Het probleem was de aangesloten USB hub. Als ik de stick rechtstreeks in de iMac plug wordt hij wel gelezen door de Toolbox.
Nu heb ik nog een laatste vraag: mijn Talisman is nu Up To Date. De updates waren een nieuwe kaart van Europa versie 2015.06 :( en een coyote update. Wat doen jullie achteraf eens de R-Link 2 geüpdatet is met de bestanden welke nog aanwezig blijven op de USB stick?? Wissen??? Zoja, wissen jullie alles of moet de map Lost DIR blijven staan?? Want ik vermoed dat dat die bestanden bevat welke door de R-Link 2 de eerste maal van het pluggen van de USB stick op de stick worden geplaatst. Mochten jullie toch alles wissen, moet de stick dan steeds opnieuw geformatteerd worden naar FAT32, of moet dit slechts één maal?? Waar vind ik Coyote terug op de R-Link 2? Is dat onder apps in het hoofdmenu??
Graag nog deze antwoorden aub??
Oh ja, dan krijg ik nu voortdurend meldingen over de activatie op de R-Link 2. Ik geloof al 6 keer dezelfde melding. Hoe verwijder je deze meldingen en hoe stop je ze te ontvangen? Mijn R-Link is actief nu dus...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht