Kangoo 1.9 dTi niet sneller als 120km/uur????

Alles wat met de motor van de Kangoo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 11086

Kangoo 1.9 dTi niet sneller als 120km/uur????

Bericht door Verwijderd 11086 »

Hallo,


Ik heb net een maand geleden een 2dehands wagen gekocht en op eerste zicht is alles in orde tot ik ermee op de snelweg reed...Blijkbaar haalt hij niet meer dan 120/km per uur (soms 130km/uur) en optrekken doet hij ook niet echt voor een wagen met 80pk. Ik dacht dat de turbo eraan was meteen vervangen maar blijkbaar is daarmee het euvel nog steeds niet opgelost. Iemand ervaring mee???

Kangoo DTI, bouwjaar 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Kangoo 1.9 dTi niet sneller als 120km/uur????

Bericht door mechanic »

Beetje bijzonder om zomaar ineens de turbo te vervangen zonder goede diagnose??
Laat je auto eens uitlezen, lijkt me meer op een LMM die slecht is, of een turbodruk sensor, of een slang van deze sensor..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 11086

Re: Kangoo 1.9 dTi niet sneller als 120km/uur????

Bericht door Verwijderd 11086 »

Ik geef je groot gelijk mechanic maar ik ben al bij 2 garages geweest en die hebben dezelfde diagnose gemaakt voor ik deze zelf heb vervangen met een 2dehands turbo.
Wat ik nu heb geprobeerd is de stekker bij de lmm uitpluggen en eens rondrijden...hij geeft goed gas op die manier!!! max snelsheid is wel NOG maar 140,150km/uur maar een wereld van verschil bij het optrekken!

Maar de waardes van de lmm heb ik al uitgelezen (stilstaand in volle toeren) en die zaten goed.

Wat denk je??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Kangoo 1.9 dTi niet sneller als 120km/uur????

Bericht door BramvT »

Mijn 1.9 DTI had origineel (met 80 pk) al een top van 160....nu hij gechipt is sinds een jaar is dat 175 km geworden (98 pk).

Je schrijft overigens niet dat je hem aan de computer van een Renault dealer hebt gehad.....reguliere garages ga ik nooit naartoe met dit soort klachten (als ik ze al heb).

Dealers halen zo de oorzaak tevoorschijn.
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Kangoo 1.9 dTi niet sneller als 120km/uur????

Bericht door DHL »

Tja die top is altijd voor discussie vatbaar he. De ene vernoemt dan de snelheid die hij ooit haalde (al dan niet bij bergaf), de andere kijkt op de teller zonder kilometers lang vol te houden... Kan groot verschil maken. Heb voor de vrouw een Ibi 1.2 TDI met 75 pk. Heb er al eens 170 mee gedaan. Maar soms haal ik maar 155... Hangt van zoveel factoren af dat je moeilijk kan voortgaan op die topsnelheid.
Mij lijkt 150 met een Kangoo ergens normaal. En als je blijft gas houden geraak je tot 160..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 11086

Re: Kangoo 1.9 dTi niet sneller als 120km/uur????

Bericht door Verwijderd 11086 »

Deze wagen is niet bij een officiele renault dealer uitgelezen maar door 2 andere garages gedaan.
Ik zou nog altijd willen weten waarom die zonder stekker meer vermogen heeft.

Ik persoonlijk denk dat de wagen een defecte lmm heeft waardoor die in noodsloop komt (aanpassingg ECU) en daardoor de turbo word uitgeschakeld. Vreemd is dat die al is uitgelezen en de waardes ok waren.

Ahja heb ik al vermeld dat na vervangen van de turbo ook nog eens de motor niet aan slaat?
dit gebeurt er bij sleuteldraaien naar contact
1. voorgloei lamp en elektrische storing lamp blijft aanstaan
2. olielampje knippert en simultaan met de geknipper komt er een geluid van bij de starter en dieselpomp locatie
3. bij doordraaien van sleutel geen geluid van starter (alleen klik)

Alle fiches en bekabeling is al gecheckt en is allemaal aangesloten + batterij is OK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Kangoo 1.9 dTi niet sneller als 120km/uur????

Bericht door BramvT »

@DHL : ik heb het wel over GPS (Tomtom) snelheid hè en niet die van de teller.
En uitgetest op de Autobahn bij de oosterburen uiteraard.

Maar goed....de topicstarter (Cali10) zou ik nogmaals willen aanraden eens bij een dealer langs te gaan en om uitlezing vragen...kost misschien wel wat meer, maar daarom heb ik in precies 2 jaar tijd wel onbezorgt 124.000 km gereden met mijn DTI (door dit soort zaken niet bij een reguliere garage te laten doen)....als het aan mij ligt gaan we gewoon door naar de 4 ton. 8)

Reguliere garages mogen de banden, uitlaat, remmen e.d. doen, maar van de motor blijven ze af. :naughty:
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht