Kangoo -> achterklep -> sensor repareren

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
Danoontje
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 25 aug 2018 15:22
Actief als: particulier

Kangoo -> achterklep -> sensor repareren

Bericht door Danoontje »

Onze kangoo uit 2003 had een vervelende eigenschap: tijdens het rijden gaf hij aan dat de kofferklep open stond. Wat niet waar was. Bij testen hoorde ik een zacht 'klikje' wanneer ik tegen de klep duwde. De schakelaar had dus duidelijk speling.

Gekeken op internet: nieuw mechaniek kost iets van €60,00. Op de sloop gekeken. Kangoo's al geplunderd of geen achterklep. Twingo's gekeken: zelfde mechaniek, maar zonder de sensor.

Thuis het mechaniek van de klep gehaald (twee torx schroeven, spijltje en stroomkabel losmaken. het binnenwerk uit de buitenhuls gedrukt. Dan het klepje waar de draadjes uit komen open gewipt (2 lipjes openen). En voila, daar zit een micro-switch!!! Laat ik deze nu gewoon hebben liggen. Dus de kabeltjes op de nieuwe microswitch gesoldeerd (Normally Open aansluiting gebruiken) en alles teruggeplaatst. En ipv €60,00 is het gerepareerd voor €0,15 en een half uurtje werk. Zoveel verdien ik standaard niet ;-)

Wellicht dat iemand hier baat bij heeft :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Actief als: particulier

Re: Kangoo -> achterklep -> sensor repareren

Bericht door kaleido 1 »

En zo is het zo vaak .
Beetje crea bea kan je een hoop geld schelen , in de garage is dit natuurlijk zo niet te doen qua kosten .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut