Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Goedemiddag,
In de bagageruimte van mijn Kangoo Express van 2013 wil ik een extra 12V aansluiting maken voor een koelbox. Standaard is alleen de 12V-aanstekeraansluiting tussen de voorstoelen aanwezig. Daarnaast de originele kabelboom die ik monteerde voor de trekhaak. Maar waarschijnlijk is het niet slim om van aansteker of kabelboom af te takken. Heeft iemand dit eerder in een Kangoo Express gedaan (en zo ja hoe )
Vast bedankt, Peter
Even een reken sommetje, hoeveel verbruikt de koelbox en de originele aansluiting (voor telefoon?!) gecombineerd?
Waarschijnlijk kan dat prima op dezelfde zekering, dus aftakken van de originele.
Kunt natuurlijk altijd vanaf zekeringkast een (indien gewenst) dikke kabel geschakelde voeding zoeken, en vanaf met een zekering doortrekken naar achter.
Ik denk het ook mechanic:
- De koelbox verbruikt 4A;
- op de 12V-aansluiting in het console bij de handrem heb ik een navi en een laadkabeltje voor telefoon. De 12V-stekker is van TomTom en vraagt 12V 2,9A input. Daar zitten 2 USB uitgangen op van 5V 2.0 en 1.5 A.
De zekering van de 12V-sigarettenaansteker is af fabriek en 10A.
Ik vond alleen de draadjes naar de sigarettenaansteker zo dun vandaar mijn twijfel.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een vraag ivm autoradio van mijn Kangoo 2013.
Het is een met ingebouwde speaker om te bellen.
Nu wil ik een andere radio steken en weet niet welke kabels welke functie hebben. Ik weet al.dat ik een adapter nodig heb naar ISO maar moet...
In mn Espace 4 uit 2008 heb ik voor de radio en de navigatie een Aux kabeltje in gebruik, inmiddels maak ik gebruik van een Raspberry Pi met touchscreen met Apple Carplay. Deze heb ik nu weggewerkt in het dashboardkastje, rechts van de radio. Het...
Ik ben aan het kijken naar een Express. Bij 1 die te koop staat, moet de paravan vervangen. Dus ik ben aan het kijken of die uberhaupt nog te krijgen is.
Ik hoor dat die hetzelfde is als die van R5. Klopt dat? Zo ja, zijn die nog te krijgen...
Hallo allemaal,
Ik ben binnenkort de trotse eigenaar van een Renault Express 1.2 van 1996.
Omdat het een oud beestje is verwacht ik dat er wel eens iets stuk aan kan gaan.
Stel dat ik de motor wil vervangen, van welke modellen Renault past de motor...
Voor de twingo van mijn dochter had ik graag een extra kabel vanuit het motor gedeelte naar binnen gebracht ivm dagrijlichten te kunnen aan en uit te kunnen zetten.
Iemand ervaring hiermee of een ander idee hoe ik de lampjes zou kunnen...