Vandaag de auto gebracht om de remschijven achter te laten vervangen. Nadat ik de auto terug kreeg bemerkte ik dat na het invoeren van de renault keycard deze niet meer vergrendelt. Zodra de kaart in de lezer wordt gedaan, hoor je normaal gesproken een klik, gaat de electronica aan en wordt het stuurslot gedeblokkeerd. Vervolgen een drukje op de startknop en de auto loopt. Nu hoor ik geen klik en wordt de kaart niet vastgeklikt. Electronica gaat wel aan, maar stuurslot deblokkeert niet. Om te starten moet de startknop ingedrukt blijven totdat de auto loopt en dan pas deblokkeert het stuurslot. Verder doet de auto het normaal, maar de key card kan (tijdens het rijden) uit de lezer worden gehaald (waar deze normaal vergrendeld hoort te zitten) zonder dat de auto afslaat.
Is dit een kwestie dat iemand de boel wellicht geforceerd heeft of is het een electronisch probleem. In elk geval hoe kan dit probleem verholpen worden? Wellicht dat de oplossing simpel is anders moet ik weer terug naar de garage.
key card wordt niet vergrendeld
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
- Actief als: particulier
Re: key card wordt niet vergrendeld
Allereerst de vraag welke auto het betreft, naar aanleiding van dit antwoord wordt dit topic waarschijnlijk verplaatst naar de juiste plek.
Maar om een antwoord op je vraag te geven, zeer waarschijnlijk is je cardreader defect. Dit komt nogal eens voor. Er breekt dan een plastic lipje af welke normaal op een microswitch drukt als je de keycard erin stopt. Als je wat handig bent, dan zou je het zelf kunnen repareren, anders moet je een nieuwe of tweedehands cardreader (laten) plaatsen. Hierbij de twee linkjes voor als je het zelf aandurft:
http://www.cardomain.com/ride/3848166/2 ... una/page-3
http://www.renaultforums.co.uk/showthread.php?t=40017
De beide linken zijn allebei voor een Laguna II, maar de reader is eigenlijk universeel. De tweede link is wel in het Engels.
Succes!
Maar om een antwoord op je vraag te geven, zeer waarschijnlijk is je cardreader defect. Dit komt nogal eens voor. Er breekt dan een plastic lipje af welke normaal op een microswitch drukt als je de keycard erin stopt. Als je wat handig bent, dan zou je het zelf kunnen repareren, anders moet je een nieuwe of tweedehands cardreader (laten) plaatsen. Hierbij de twee linkjes voor als je het zelf aandurft:
http://www.cardomain.com/ride/3848166/2 ... una/page-3
http://www.renaultforums.co.uk/showthread.php?t=40017
De beide linken zijn allebei voor een Laguna II, maar de reader is eigenlijk universeel. De tweede link is wel in het Engels.
Succes!
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 07 dec 2012 23:03
Hoi,
Dank je. Het gaat om een espace IV. Nog een paar vragen:
Als ik een nieuw reader plaats moet de key card of de reader dan opnieuw ingelezen worden of moet dat een op een werken?
Als ik niets doe is dat dan ernstig. Kan bijv. tijdens het rijden het stuurslot erop gaan?
Dank je. Het gaat om een espace IV. Nog een paar vragen:
Als ik een nieuw reader plaats moet de key card of de reader dan opnieuw ingelezen worden of moet dat een op een werken?
Als ik niets doe is dat dan ernstig. Kan bijv. tijdens het rijden het stuurslot erop gaan?
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 07 dec 2012 23:03
Dank voor de informatie. Heb de kaartlezer met behulp van de foto's gedemonteerd en wat bleek: lipjes waren niet afgebroken. Er zit (zoals op de foto's te zien is) een wit plastic gevalletje (hefboompje) met een ijzeren veer. Deze was geheel los. Daardoor klikte de keycard niet meer vast en werd het onderste lipje niet op de onderliggende schakelaar gedruk. Veer en "hefboom" weer terug gezet en hij doet alles weer normaal 

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-