Keycard

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
picardo
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 nov 2010 18:06
Actief als: particulier

Keycard

Bericht door picardo »

Ik heb vorig jaar een mijn keycard laten maken bij keyfix maar hij doet het nu al niet meer ...
Kan ik nu beter een nieuwe bestellen bij renault want in zo'n keycard fixer geloof ik niet meer of heb iemand een beter goedkoper idee ?

Weet even niet wat nu de beste oplossing is voor een nieuwe keycard.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Keycard

Bericht door demi »

- Beste oplossing ; Nieuwe kaart via de dealer +/- 170,-
- Goedkopere oplossing ; Nieuwe "Oosterse" kaart via MP +/- 90,-
- Een nog Iets goedkopere oplossing ; Nieuwe Kaart zelf aanschaffen via "Oosterse website Ali" +/- 26,-
( deze dient dan wel nog aangeleerd te worden aan de auto en dat kost ongeveer 35,-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
picardo
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 nov 2010 18:06
Actief als: particulier

Re: Keycard

Bericht door picardo »

Ik heb op Ali gekeken maar ik zie ze rond de 15 euro . Welke moet ik hebben.
En zijn ze allemaal dikker als de originele ?

En waar kan je ze inleren ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Keycard

Bericht door demi »

Tja op Ali zitten zoveel aanbieders dat er ook veel prijsverschil is en ook de wisselkoers heeft te maken met de prijs voor een kaart. Let wel op dat je een kaart met elektronica pakt

Tja aanleren zal moeten gebeuren bij iemand die zo een "Aanleer tooltje" heeft om deze type kaarten te kunnen aanleren. Op Ali staan deze tooltjes ook en op YouTube staan filmpjes van welke tooltjes er zoal gebruikt worden. Garantie is er natuurlijk niet dus het is niet geheel zonder risico en de kans bestaat ook dat er nog douane kosten bij komen.

Bij een kaart via MP zal je altijd naar de verkopende partij heen moeten met de auto dus de brandstofkosten moet je wel meetellen. Je kunt ook vragen aan een verkoper via MP of hij bereid is om een Ali kaart (welke hij natuurlijk ook heeft) wat hij vraagt voor enkel en alleen de aanleerkosten.

Ali kaarten ondersteunen niet de functie "Handsfree / keyless entery"

Ik weet niet wat je bedoelt met
En zijn ze allemaal dikker als de originele ?
China is een land dat alleen maar kan kopiëren dus alles wat ze daar produceren ziet, voelt, ruikt en werkt bijna als het originele gekopieerde product

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
picardo
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 nov 2010 18:06
Actief als: particulier

Re: Keycard

Bericht door picardo »

De functie keyless entry wil ik graag behouden . Is dan origineel de enigste optie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Keycard

Bericht door kaleido 1 »

Ja .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Timelord
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 124
Lid geworden op: 01 jul 2010 20:42
Actief als: particulier

Re: Keycard

Bericht door Timelord »

170 euro voor zo'n klein stukje plastic ?

Een nieuwe auto kopen is bijna goedkoper !.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Keycard

Bericht door demi »

Timelord schreef:170 euro voor zo'n klein stukje plastic ?

Een nieuwe auto kopen is bijna goedkoper !.
Wil je niet graag deelnemen aan de innovatie en technische snufjes uit de autowereld dan zul je dus ergens moeten blijven hangen rond 1985 /'90 met wat betreft de keuzes aan auto's. Auto's uit die tijd hebben nog sleutels die je gewoon bij de schoenmaker of ijzerwarenzaak voor 8,- euro kunt laten bijmaken. Deze type voertuigen hadden toen nog geen transponder-keys en enkel een startblokkering via het achteraf ingebouwde alarm systeem

Afbeelding

Wil je wel een auto van na deze bovengenoemde periode dan is er vaak al sprake van transponder-sleutels met wel of geen mogelijkheid om ook nog eens centraal te kunnen openen en sluiten. Sleutels met startfunctie en RC of infrarood bediening kosten nu eenmaal een degelijke prijs, zo kost een sleutel van een Mercedes of Mazda RX serie rond de 400,- euro

Afbeelding

Transponder-keys , keyles-entery sleutels, VAG klapsleutels , keykaarten en al deze type sleutels zijn nu eenmaal duur doordat ze zoveel kunnen en er veel techniek in een kleine ruimte zit zoals; software, RF, HF, IR, loop-antenne, druk-knopjes, dubbel gelaagde printplaatjes en meer en een speciale manier van aanleren benodigd hebben, daarom bedenken mensen zich wel als ze er een kwijt zijn of er is er een stuk en hebben dus nog maar 1 sleutel, als deze dan dus ook defect gaat raken dan zijn de uitgave ineens hoog, dit is ook de reden waarom er ineens zoveel "auto-sleutel specilisten" zijn gekomen die buiten de dealer om sleutels kunnen aanleren of zelfs wel kunnen repareren

Dit is ook wel weer voer voor de "nachtwerkers" die dus via weer andere vernuftige snufjes tooltjes kopen om zo dus even een andere auto te kunnen "lenen"

Afbeelding

dus....of deze innovatie nu ook verbetering met zich mee brengt :think: maar dit is wel de reden waarom ze zo duur zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Keycard
    door Kapitein » » in Kadjar
    1 Reacties
    126 Weergaves
    Laatste bericht door IanMoone