Klep carterventilatie of te hoge onderdruk

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Klep carterventilatie of te hoge onderdruk

Bericht door de mon »

Kangoo 15 DCI 2005 K9K A7
Dat pijpje op het kleppendeksel zat ook verstopt. Het inlaatspruitstuk zat vol olie en roet. Dit kan vergeten of weg gelaten werkzaamheden zijn, bij diesels is het 60 of 100 k km dat men die roet verwijdert. En ben bang dat mijn turbo olie spuwt
Maar waar wordt de sterkte van vacuum geregeld of wordt er enkel olie gescheiden.
Zit er evtl in het kleppendeksel of in dat carterventilatie een membraam dat stuk kan gaan zodat er oliespatten opgezogen worden?
Bij VW zit in het kleppendeksel zo'n klep met membraam dat het vacuum laag houdt. Bij Renault weet ik dat niet.
Eventueel vervangen en die dingen eens openmaken wat er inzit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht