koelvloeistof aflaten...
koelvloeistof aflaten...
hoi,
mss een stomme vraag maar waar laat ik de koelvloeistof af van een R19 1.7 van 1994?
nog een vraagje: de verwarming heeft best lang nodig om goed warm te worden en het wijzertje van de temperatuur blijft redelijk laag staan (op het eerste streepje), is dat normaal bij dit type of moet ik de thermostaat vervangen?
bedankt!
Daniel
mss een stomme vraag maar waar laat ik de koelvloeistof af van een R19 1.7 van 1994?
nog een vraagje: de verwarming heeft best lang nodig om goed warm te worden en het wijzertje van de temperatuur blijft redelijk laag staan (op het eerste streepje), is dat normaal bij dit type of moet ik de thermostaat vervangen?
bedankt!
Daniel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Ik neem aan dat je oude koelvloeistof bedoelt......
Nieuwe giet je gewoon in je expansievaatje.
Oude breng je naar de gemeentelijke milieustraat of chemisch afval inzamelpunt.
Of je vraagt lief bij een lokale garage of zij het voor je willen afvoeren.
Ook wel makkelijk als je met wat oude olie zit.
Het klopt dat het bij de 1.7 wat lang duurt voordat deze op temperatuur komt.
Ook dat de wijzer van de meter redelijk laag blijft staan klopt.
Ook in de zomer komt de meter nauwelijks tot halverwege, behalve als de motor het echt heel warm krijgt maar dan is er ook vaak meer aan de hand.
Je zou het koelsysteem een keer goed kunnen doorspoelen, dat kan wel iets schelen in het opwarmen, vooral van de kachel.
Voor het gedrag van de meter verandert er echter weinig.
Antonio.
Nieuwe giet je gewoon in je expansievaatje.
Oude breng je naar de gemeentelijke milieustraat of chemisch afval inzamelpunt.
Of je vraagt lief bij een lokale garage of zij het voor je willen afvoeren.
Ook wel makkelijk als je met wat oude olie zit.
Het klopt dat het bij de 1.7 wat lang duurt voordat deze op temperatuur komt.
Ook dat de wijzer van de meter redelijk laag blijft staan klopt.
Ook in de zomer komt de meter nauwelijks tot halverwege, behalve als de motor het echt heel warm krijgt maar dan is er ook vaak meer aan de hand.
Je zou het koelsysteem een keer goed kunnen doorspoelen, dat kan wel iets schelen in het opwarmen, vooral van de kachel.
Voor het gedrag van de meter verandert er echter weinig.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
bedankt voor je reactie!
ik bedoel hoe je koelvloeistof uit de R19 laat want er zit nu water in en dat wil ik vervangen door koelvloeistof:)
en hoe moet ik dat systeem doorspoelen?
ik bedoel hoe je koelvloeistof uit de R19 laat want er zit nu water in en dat wil ik vervangen door koelvloeistof:)
en hoe moet ik dat systeem doorspoelen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Ohw, okee, verkeerd begrepen
Gewoon de onderste radiateurslang losnemen en de boel leeg laten lopen.
Hierna de thermostaat verwijderen uit het huis , de bovenste radiateurslang losnemen en daar een tuinslang insteken.
Nu laten stromen tot er helder water uit de onderste slang komt stromen.
Hetzelfde doe je met de radiateur.
Hierna de thermostaat weer terugplaatsen, de slangen aansluiten en het koelsysteem vullen via het vaatje.
Kan even duren voordat je er genoeg in hebt.
Hierna de motor laten draaien en het vaatje bijvullen indien nodig.
Wanneer de thermostaat open gaat zal het peil ineens sterk zakken, dan is alle lucht uit het systeem.
De eerste paar dagen het peil iedere dag even controleren, dan weet je zeker dat alle lucht uit het koelsysteem is.
Antonio.
Gewoon de onderste radiateurslang losnemen en de boel leeg laten lopen.
Hierna de thermostaat verwijderen uit het huis , de bovenste radiateurslang losnemen en daar een tuinslang insteken.
Nu laten stromen tot er helder water uit de onderste slang komt stromen.
Hetzelfde doe je met de radiateur.
Hierna de thermostaat weer terugplaatsen, de slangen aansluiten en het koelsysteem vullen via het vaatje.
Kan even duren voordat je er genoeg in hebt.
Hierna de motor laten draaien en het vaatje bijvullen indien nodig.
Wanneer de thermostaat open gaat zal het peil ineens sterk zakken, dan is alle lucht uit het systeem.
De eerste paar dagen het peil iedere dag even controleren, dan weet je zeker dat alle lucht uit het koelsysteem is.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 25 okt 2008 11:54
- Actief als: particulier
- Locatie: Den Haag
bij de Reanault 19 1.7i
vindt je de thermostaat onder je verdeelkap aan de rechterkant van je motor als er voor staat
vindt je de thermostaat onder je verdeelkap aan de rechterkant van je motor als er voor staat
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 550 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic