Hallo iedereen,
Ik zit met een probleem.
mijn auto een megane scenic 01-1999 lekt ergens vloestof volgens mij want heb nu al 2 x meer dan een liter koelvloestof moeten bijvullen.
Nu is heb ik de kachelradiateur zelf vervangen begin februari.
zijn in de voorjaars vakantie naar Polen geweest toen moest ik bijvullen maar toe zag ik waarvan het kwam. De vloeistof was toen via de onluchtingsnippel weggelopen. (het onderste deel van de het schroefdraad was kapot)
1.5-2liter vloeistof er bijgedaan en alles liept weer goed kachel werd ook weer warm(zo was ik er achter gekomen dat er te weinig vloeistof in zat)
Nu zijn we weer naar Polen geweest dus weer 2x zo'n 900 km gereden onderweg gewoon kachel aangehad werd wam etc. Nu merk ik gisteren ineens weer dat kachel niet warm weer zo'n 2 liter koelvloeistof bij moeten vullen.
dus 15 minuten laten draaien de fan was ondertussen een keer of 3 gaan draaien en bij de ontluchtingnippel alleen nog maar vloeistof.
bij de kachelradiateuraansluiting was het wel iets vochtig maar niet echt druppels oid Schoenen zijn gewoon schoon dus is het spuit er hier niet uit.
Grote vraag
Waar kan het geheel lekken? Geen koelvloeistof plassen te zien onder de auto. geen koelvloeistof te zien in de moterruimte. de bekleding is ook niet echt nat. Help waar blijft de vloeistof of heb ik de vorige keer niet voldoende bij gevuld?
koelvloeistof bijvullen maar geen lekkage te vinden
-
geertpetro
Topic author - Lid

-
WillemS
- Gerespecteerd lid

- Actief als: particulier
Als je geen uitwendige lekkage kunt vinden, dan zal het een inwendige zijn. Heb je witte rook aan je uitlaat?
Rijd je auto warm en laat iemand langsrijden en kijk dan goed naar de uitlaat, komt er witte rook uit zoals in de winter bij koud weer? Dan is je koppakking doorgeslagen. SUC6
Rijd je auto warm en laat iemand langsrijden en kijk dan goed naar de uitlaat, komt er witte rook uit zoals in de winter bij koud weer? Dan is je koppakking doorgeslagen. SUC6
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
geertpetro
Topic author - Lid

Kan dan toch ook gewoon de motor warmrijden en dan op de pakeerplaats pakeren met draaiende motor evt wat extra gas geven om dan de laten kijken of er…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 12 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-

-
Waar vind ik het kaartje( navigatie) in mijn renault kadjar Bj 2020. Het is nergens te vinden
door CapturGer » 06 aug 2025 21:22 » in Renault TomTom Navigatie -
Reacties: 0
Weergaves: 690 -
Laatste bericht door CapturGer
06 aug 2025 21:22
-
-
Lekkage thermostaathuis
door CapturIvoire » 23 nov 2025 15:37 » in Motorisch - onder de kap van de Captur 1 -
Reacties: 6
Weergaves: 2978 -
Laatste bericht door CapturIvoire
26 nov 2025 14:13
-
-
-
Help, lekkage dakrail Kadjar 160TCe Intens 2019
door Robbie4 » 04 dec 2025 21:54 » in Carrosserie en interieur -
Reacties: 1
Weergaves: 329 -
Laatste bericht door Red Edition
05 jan 2026 22:32
-
-
-
[Trafic 1983] - geen ruitenwissers te krijgen?
door proost » 03 mei 2025 20:05 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Weergaves: 571 -
Laatste bericht door KDL
05 mei 2025 21:10
-
-
-
Kan auto niet synchroniseren met app, krijg geen code op display
door Adfur » 27 jun 2025 18:57 » in Renault App -
Reacties: 5
Weergaves: 1536 -
Laatste bericht door Adfur
02 aug 2025 11:08
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 469 -
Laatste bericht door Pimoso
28 jul 2025 11:35
-
-
geen data update meer sinds 18 mei en preconditioning werkt niet meer: Service stopgezet?
door flinkeman » 04 aug 2025 08:09 » in Renault App -
Weergaves: 889 -
Laatste bericht door Pepone
04 aug 2025 11:01
-