Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Vraagje temperatuur koelwater. Bij de meeste auto's staat ie ongeveer in het midden als de boel op temperatuur is. Bij de Cc van de vrouw ziet het er zo uit:
Met deze temperaturen is dat niet verkeerd,normaal inderdaad iets meer naar rechts bij middelste streepje.
Schommelt de meter ook?
Geen vergelijking,onze polo heeft dat ook. Afhankelijk buitentemp net niet in het midden.
Dat vindt ik op zich toch wel apart Mechanic. Kan met uit het hele arsenaal auto's die ik gehad en gereden hebt / nu rij niet voor de geest halen dat er veel verschil zit tussen zomer en winter. Thermostaat moet de boel toch gewoon op een ( bijna vaste ) temperatuur ( proberen te ) houden
Ja dat is ook zo.
Onze scénic stond in de zomer net voorbij het midden,en in de winter net ervoor.
De polo idem,deze heeft een verse thermostaat en temp.sensor voor andere redenen dus alles in orde.
Bij de mégane cc kan de kvs temp. uitgelezen worden en zie je of deze veel afwijkt. Normaal rond de 90gr,wellicht nu 85 en is dat een groot verschil in het display.
Met de juiste uitleesapparatuur kan je goed zien welke temperatuur er bij de ECU binnenkomt. Zo'n metertje in je wagen is minder nauwkeurig.
Wellicht dat de dealer je kan helpen, is een paar minuten werk.
dat zet ik op de lijst voor als de auto tzt bij garagebedrijf wordt langsgebracht. Service indicator resetten moet toch ook nog een keertje gedaan worden. Onderhoud op zich ga ik zoveel mogelijk zelf doen maar resetten indicator kan ik ( uiteraard ) niet
Bedankt, de auto kan er weer 30.000 km tegenaan! :-> bij dit model door de knop waarmee je het menu doorloopt vast te houden bij " onderhoud uitvoeren" tot ie gaat knipperen en daarna "onderhoud in 30.000 km" verschijnt en vast blijft branden. Niet verwacht dat dit zo gemakkelijk door gebruiker kan worden gedaan.
Ja super. Voor de liefhebber natuurlijk zeer storend zo'n oranje sleutel constant in beeld en de tekst " onderhoud uitvoeren ".
Voor de reset zijn blijkbaar bij verschillende modellen / bouwjaren, verschillende procedures. kwam er ook een tegen waarbij je de knop moet indrukken en tegelijkertijd het rem en koppelingspedaal. Meeste versies vanaf Megane II lijken de reset zoals ik te hebben.
Er zijn mégane modellen die een reset knop in tellerpaneel hebben. Jou cc is een laat bouwjaar,is ooit gewijzigd net als bij de scénic via de hendel dacht ik maar per wanneer heen idee,wellicht de ph2 modellen.
Een trafic 2 heeft inderdaad op contact met ingeduwde koppeling,3x rempedaal bedienen en zo de reset.
Uit mijn dealertijd kan ik niet herinneren dat er modellen gereset moesten worden via de obd aansluiting
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een vraag over de sensor die in de cilinderkop zit en de watertemperatuur doorgeeft aan de ECU.
Het gaat om een 16 klepper uit 2003, D4F, zonder airco.
De bedrading is wit, oranje en paars.
Wit levert 5v en komt van ECU, D4
Oranje...
Kanggo 2001 1.4 benzine
Hallo, weet iemand waardoor het komt dat de radiator ventilator soms niet aanslaat? Temperatuur loopt dan te hoog op bij stationair.
Laatste tijd ook startproblemen. Kan dit te maken hebben met temperatuur sensor?
Groet, Onyx.
Ik heb een Renault Megane Etech ev waarbij ik de app en al de functionaliteiten van de app kon gebruiken, sinds vandaag 31-07-24 niet meer, de temperatuur van de klimatisering is niet meer instelbaar in de app, de tijd en dagen wel.
Ik heb...
Ik heb me accu los gehaald om bij de lampen te kunnen komen. Bij het terug plaatsen begon ik te twijfelen hoe de draden moesten zitten de + en - zijn mij wel duidelijk maar ik heb nog 2 extra draden.