Kosten nakijken motor

Voor alle overige Renault 25 zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 25

Kosten nakijken motor

Bericht door Verwijderde gebruiker 25 »

Hallo Allemaal,

Heeft iemand enig idee wat het kost om de motor eens goed te laten nakijken en afstellen bij een dealer? Heb nu wat problemen die hiermee wel opgelost kunnen worden... Het is een 2 liter carburateur motor op LPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

TXI is injectie....
Ik had dus ook een TXI (en een TI) maar ik vond ze beide minder mooi lopen dan een 2.2L (Over een V6 maar helemaal niet te praten) Zoals een monteur zei: het blijven altijd wat onrustige motoren, en je krijgt ze nooit heel mooi aan het lopen. Het is ook de enige 12 klepper van het stel en dan 136 pk, tov de 2.2L met 110 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 25

Bericht door Verwijderde gebruiker 25 »

Hoi Jan

Ok, ik dacht dat het een carburateur was, maar is dus injectie.
Hij hoeft van niet perfect te lopen, maar hij loopt nu steeds kutter.
Hij trekt nu ontzettend sloom op, zuipt als een tierelier, rijdt niet harder dan 100, en loopt s'ochtends na een koude start op benzine op 3 poten.

De koppakking is igg niet lek, maar ik kan zo ook geen lekke slangen o.i.d. vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

Bericht door mark en ivonne »

kijk je rotor en verdelerkap eens na daar had mijn v6 last van bleek achteraf
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 25

Bericht door Verwijderde gebruiker 25 »

Dat zal ik inderdaad doen. ook ga ik de bougies vervangen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Qua optrekken moet ie aardig vlot zijn, verbruik blijft wel wat hoger dan bij een 2.2L

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 25

Bericht door Verwijderde gebruiker 25 »

Ik hou rekening met een gebruik van ca 1:10 bij 100 Km/h, niet met een verbruik van 1:6 bij 100 Km/h.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 25

Bericht door Verwijderde gebruiker 25 »

Vanochtend was het zover. De auto was niet meer boven de ca 800 toeren te krijgen.
Dus de ANWB gebeld. Toen hij er eindelijk was liep de auto ineens wel goed.
Maar hij wist wel gelijk wat eer aan de hand was: Door de slechte verdelerkap (slechte ontsteking) is de katalysator verstopt geraakt, en moet de motor teveel druk leveren. Dus vanavond ga ik door de kat een pijp slaan, zodat deze onklaar is (het mag nog, de auto is van voor 92) Tevens ga ik de verdelerkap en bougiekabels vervangen (had ik al gehaald, maar bleken de verkeerde te zijn) Hierna zal hij hoogstwaarschijnlijk weer goed lopen tegen lage kosten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hans
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 okt 2004 23:40
Actief als: particulier
Locatie: ter aar

Bericht door hans »

da's mooi om te horen eelco! Het mooie van het leeghalen van de kat is bovendien dat je er nog een 10-tal pk extra uithaalt
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderde gebruiker 25

Bericht door Verwijderde gebruiker 25 »

Nou het bleek niet de cat te zijn, toen ik vanochtend wegreed reed hij namelijk nog steeds kut.
Dus ik weer onder de auto gekropen, bleek de einddemper verstopt te zitten met glasvezel (inhoud demper?). Na verwijdering van een flinke hoeveel heid van die rotzooi liep hij eindelijk goed. Nu de auto nog weer op lpg laten rijden en kijken wat er met de kilometerteller aan de hand is.. Voor beiden zal ik een nieuw topic aanmaaken in het technische gedeelte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Motor ombouw
    door Psxvince » » in Motorisch - onder de kap van de Captur 1
    23 Reacties
    983 Weergaves
    Laatste bericht door nikk
  • Motor slaat af
    door Pierre2 » » in Captur E-TECH
    1 Reacties
    403 Weergaves
    Laatste bericht door IanMoone
  • 1.4 TCE motor kapot
    door Megane130 » » in Megane
    6 Reacties
    893 Weergaves
    Laatste bericht door Megane130
  • Kachelklep motor
    door Red-Devil84 » » in Kadjar
    1 Reacties
    352 Weergaves
    Laatste bericht door Red-Devil84
  • Afstelling motor
    door RenEsp » » in Motorisch & Brandstof Espace IV
    10 Reacties
    194 Weergaves
    Laatste bericht door mechanic
  • Captur 120 2018 Tce motor met 120 of 118 Pk
    door captur 120 » » in Algemeen Captur
    0 Reacties
    288 Weergaves
    Laatste bericht door captur 120
  • Motor type/code
    door Anno » » in Trafic
    0 Reacties
    172 Weergaves
    Laatste bericht door Anno