Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Volgende week maar weer even omhoog dan, moet ik het wiel ondersteunen=
Ik heb alleen de beschikking over een poetsbrug, dus de wielen hangen van de grond.
De 2008 2.0 16v heeft een 6bak (tl4,pk4?) en niet meer het systeem met de 3 boutjes en ashoes die de olie tegen houdt.
Mocht er thv de linker aandrijfas bak olie lekken zal dat waarschijnlijk een keerring zijn.
Afhankelijk van type bak is het mogelijk niet de procedure om te vullen tot het eruit loopt. Heb je dit nagezocht,of is er kans dat er teveel inzit wellicht en daardoor lekkage is?
Bedankt voor het meedenken.
Ik denk ook niet dat de procedure vullen tot het eruit loopt zo is, de bout is daar te lang voor en je kan niet voelen wat het peil is.
Evident is wel dat er lekkage is.
Ik constateer dat aan de linkerkant bij de uitgang van de aandrijfas.
De bak schakelde moeilijk en de laatste tijd hoorde ik hem gieren.
Omdat er lekkage is waardoor de bodemplaat en de linkerkant van de aandrijving behoorlijk vet waren vermoedde ik dat er nu te weinig olie in zat.
Gevoelsmatig heb ik er nu een dikke liter meer in gedaan als dat er afgetapt is.
Als een teveel aan olie lekkage veroorzaakt dan moet dat nu helemaal goed duidelijk gaan worden.
Als het niet met die 3 boutjes gaat, hoe zit dat dan nu in elkaar en hoe kan ik dat verhelpen?
Hoe is nu het oliepeil te controleren?
Hoeveel moet er uberhaupt in?
Weet niet welke bak er in je scénic hangt,procedure is anders onderling.
De as zal vast zitten in de bak met een klemring,niet geschroefd,in de bak tenminste.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Onze Captur 0.9 TCE doet het verder prima hoor. Na bijna 8 jaar rijden nog geen enkel probleem mee gehad.
Maar 1 ding moet met toch van het hart. Als ik met koude motor optrek in de eerste versnelling lijkt de koppeling te schokken. Het is net alsof...
Een paar weken in bezit nu, starten > lopen, maar als ik deze start als die koud is, dan maakt die een dieselend geluid. Na enkele tientallen meters rijden is het weg. Geen idee of dit een teken is van achterstallig onderhoud, of dat misschien - ik...
De klep van de omschakeling van warm naar koud werkt blijkbaar bij mijn Renault Kangoo van 2014 niet meer! De kabel is blijkbaar niet losgeschoten maar het zit vermoedelijk in de klep zelf die ofwel afgebroken is of losgekomen. Wie weet wat er juist...
Ik heb een probleem met mijn Renault Laguna 2.0 uit 2006 en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb gemerkt dat mijn airconditioning aan de linkerzijde alleen maar koude lucht blaast, terwijl aan de rechterzijde wel warme...