Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Nou, ik snap dat je het middel niet zomaar kan vervangen door iets anders, want elk koudemiddel heeft zo z'n eigenschappen.
Maar de vraag is meer HOE je rekening kan houden met dit middel op het moment dat er een lek in het systeem is, of wanneer er een aanrijding plaatsvindt.
Wellicht hebben we scheikundigen onder ons die hier iets zinnigs over kunnen zeggen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Je weet dat je alleen maar bronnen aanhaalt van 2013 en 2014? Mercedes vult inmiddels zijn auto's gewoon af met r1234yf, dus ze zullen inmiddels toch wat meer overtuigd zijn van de veiligheid.
Zal eens kijken of er een actuelere bron te vinden is.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue
De hoeveelheden die in het systeem zitten zijn zo gering , een paar 100 gram , dit is bij een aanrijding weg voordat je een keer met je ogen hebt geknippert , het hele R1234YF verhaal is door de autobranche zelf veroorzaakt , er werd/wordt teveel aan gerommelt , teveel emissie , in de gewone koeltechniek mag R134a nog tot 2030 gebruikt worden , daar moet ook alles geregistreerd worden tot op 100 gram.
Ik heb regelmatig hier mee te maken , en als je de juiste veiligheidsmaatregelen neemt is er niet zoveel aan de hand.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo allemaal,
Opnieuw moet ik mijn heil maar gaan zoeken door hier terug te keren, en ja uiteraard met problemen met de ZOE R90 van 2017. De verwarming deed het niet meer. De truck geprobeerd met het verwarmen van de buiten sensor e.d. helaas, dat...