Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Nou, ik snap dat je het middel niet zomaar kan vervangen door iets anders, want elk koudemiddel heeft zo z'n eigenschappen.
Maar de vraag is meer HOE je rekening kan houden met dit middel op het moment dat er een lek in het systeem is, of wanneer er een aanrijding plaatsvindt.
Wellicht hebben we scheikundigen onder ons die hier iets zinnigs over kunnen zeggen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Je weet dat je alleen maar bronnen aanhaalt van 2013 en 2014? Mercedes vult inmiddels zijn auto's gewoon af met r1234yf, dus ze zullen inmiddels toch wat meer overtuigd zijn van de veiligheid.
Zal eens kijken of er een actuelere bron te vinden is.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue
De hoeveelheden die in het systeem zitten zijn zo gering , een paar 100 gram , dit is bij een aanrijding weg voordat je een keer met je ogen hebt geknippert , het hele R1234YF verhaal is door de autobranche zelf veroorzaakt , er werd/wordt teveel aan gerommelt , teveel emissie , in de gewone koeltechniek mag R134a nog tot 2030 gebruikt worden , daar moet ook alles geregistreerd worden tot op 100 gram.
Ik heb regelmatig hier mee te maken , en als je de juiste veiligheidsmaatregelen neemt is er niet zoveel aan de hand.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo allemaal,
Opnieuw moet ik mijn heil maar gaan zoeken door hier terug te keren, en ja uiteraard met problemen met de ZOE R90 van 2017. De verwarming deed het niet meer. De truck geprobeerd met het verwarmen van de buiten sensor e.d. helaas, dat...
Bij het verwisselen van de waterpomp viel mij op dat de onderplaat vettig was. r110zweet2.jpg Bij nadere inspectie zag ik dat de motor zweet. Er lijkt een punt voor onderhoud te zijn (waar de imbus in past). r110zweet1.jpg
Ik kan niks vinden over...
Na meer dan 2 jaar probleemlos rijden met mijn Zoe kreeg ik een probleem met de laadklep die niet wilde openen met behulp van het knopje in de auto. In het verleden had ik dit euvel ook weleens en dan was een aantal keren opnieuw...
Van mijn Zoe uit R90 Intens 41 kWh uit 2019 met 105000km is de electromotor kapot gegaan. Ik heb contact gehad met de renault dealer en de importeur, waar het het aantal km en leeftijd vd auto valt het buiten garantie of coulance....
Een aantal weken een Zoe R90 van 2017 in bezit. Eerst uitvoerig over gelezen natuurlijk. Het is duidelijk dat de meeste Zoe's niet automatisch een BMS update krijgen bij de dealer. Pas als blijkt dat je pakket te zwak is geworden en je een nieuwe...
Hallo,
Ik heb een Renault Zoe 50KW. van 4 jaar oud.
Er komt een trilling/ vibratie vanuit de pedalen of de vloerplaat. Na een tijdje is dit zeer irritant want dit wordt overgebracht op je voeten.
Ik heb reeds de banden laten uitlijnen. Zonder...