Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Ik sluit auto aan, hij springt over op laden, en vervolgens gelijk op "rood". Dit is aan beide zijden van de laadpaal, maakt ook niet uit of er een andere auto staat te laden of niet (bij greenflux wordt de spanning dan verdeelt tussen de twee auto's, heb ik begrepen)Laadpaal ervaringen (openbaar)
-
- Donateur
- Posts in topic: 19
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 06 apr 2016
- Laatste bezoek: 19 aug 2021 23:39
- Actief als: particulier
- Locatie: Apeldoorn
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
Klinkt als een aardingsfout in de paal. De Zoe is erg gevoelig voor aarding. Ik denk dat als je Greenflux vertelt dat de aarding hoogstwaarschijnlijk niet goed is, ze dit mogelijk alsnog kunnen fixen.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 08 dec 2017
- Laatste bezoek: 10 dec 2017 09:59
- Actief als: particulier
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
Beste Hachy,
Helaas is mijn ervaring met greenflux niet positief. Ze blijven eerst alsmaar zeggen dat er geen probleem is met de paal, dan is er van afstand een monteur aan het werk, dat lukte niet, daarmee was voor hen de kous af. De paal werkte, en dus lag het aan mijn auto...die inmiddels dus in de garage is geweest, op alle andere palen wel laadt. Mijn laatste 2 mails zijn uberhaupt niet beantwoord....
Helaas is mijn ervaring met greenflux niet positief. Ze blijven eerst alsmaar zeggen dat er geen probleem is met de paal, dan is er van afstand een monteur aan het werk, dat lukte niet, daarmee was voor hen de kous af. De paal werkte, en dus lag het aan mijn auto...die inmiddels dus in de garage is geweest, op alle andere palen wel laadt. Mijn laatste 2 mails zijn uberhaupt niet beantwoord....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 1
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 23 aug 2017
- Laatste bezoek: 11 jan 2025 09:25
- Actief als: particulier
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
Wie heeft er ervaring met de laadpaal aan het Ganzenveld in Alphen aan den Rijn.
Pas na enige moeite door drie keer opnieuw te proberen wilde hij pas gaan laden.
Pas na enige moeite door drie keer opnieuw te proberen wilde hij pas gaan laden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 19
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 06 apr 2016
- Laatste bezoek: 19 aug 2021 23:39
- Actief als: particulier
- Locatie: Apeldoorn
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
Gewoon bellen en dan blijven bellen. Wekelijks.CarolienJ schreef:Beste Hachy,
Helaas is mijn ervaring met greenflux niet positief. Ze blijven eerst alsmaar zeggen dat er geen probleem is met de paal, dan is er van afstand een monteur aan het werk, dat lukte niet, daarmee was voor hen de kous af. De paal werkte, en dus lag het aan mijn auto...die inmiddels dus in de garage is geweest, op alle andere palen wel laadt. Mijn laatste 2 mails zijn uberhaupt niet beantwoord....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 11 dec 2017
- Laatste bezoek: 09 aug 2018 17:48
- Actief als: particulier
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
Ik weet niet of dit hier thuis hoort, maar ik kreeg vandaag mijn allereerste rekening voor openbare laadpalen. Ik laad vooral op bij EVnet (2 palen, Wageningen) en Allego (Zwolle)
Gemiddelde geladen bij Allego: 17kWh
Gemiddelde geladen bij EVnet: 20kWh!
Zelfde afstanden gereden, dus mijn gevoel zegt dat EVnet er zo even een paar kWh's bij optelt. Mijn auto zegt gemiddeld 17kWh gereden te hebben.
Ik heb een pas van EVcompany, als dat nog uitmaakt. En EVbox kan ik pas sinds kort laden (na grote software update), dus heb ik nog geen resultaten van.
Iemand soortgelijke ervaringen?
edit: zie mijn reactie verderop: laadverschillen tussen Allego en EVnet zijn er nauwelijks.
Gemiddelde geladen bij Allego: 17kWh
Gemiddelde geladen bij EVnet: 20kWh!

Zelfde afstanden gereden, dus mijn gevoel zegt dat EVnet er zo even een paar kWh's bij optelt. Mijn auto zegt gemiddeld 17kWh gereden te hebben.
Ik heb een pas van EVcompany, als dat nog uitmaakt. En EVbox kan ik pas sinds kort laden (na grote software update), dus heb ik nog geen resultaten van.
Iemand soortgelijke ervaringen?
edit: zie mijn reactie verderop: laadverschillen tussen Allego en EVnet zijn er nauwelijks.
2014 Zoé Intens Q210
Omgeruild voor een 2018 Hyundai Ioniq 12/2018
Omgeruild voor een 2018 Hyundai Ioniq 12/2018
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 16
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
@j.otters,
Dat je de ene keer meer verbruikt dan een andere keer over hetzelfde ritje kan heel goed. Denk aan weer- verkeersomstandigheden, en natuurlijk de snelheid waarmee je gereden hebt.
Daarnaast kan je het verbruik van de auto niet direct vergelijken met hoeveel je daarna nodig hebt aan de laadpaal. Zowel bij het opladen als ontladen van de batterij treden er verliezen op. Dit kan in bepaalde gevallen best 15% zijn. Ook afhankelijk welk type ZOE je rijdt.
Dus ik denk dat je afrekeningen wel zullen kloppen.
Tip: Zet in je [Profiel - onderschrift] even welke type ZOE je rijdt
.
Dat je de ene keer meer verbruikt dan een andere keer over hetzelfde ritje kan heel goed. Denk aan weer- verkeersomstandigheden, en natuurlijk de snelheid waarmee je gereden hebt.
Daarnaast kan je het verbruik van de auto niet direct vergelijken met hoeveel je daarna nodig hebt aan de laadpaal. Zowel bij het opladen als ontladen van de batterij treden er verliezen op. Dit kan in bepaalde gevallen best 15% zijn. Ook afhankelijk welk type ZOE je rijdt.
Dus ik denk dat je afrekeningen wel zullen kloppen.
Tip: Zet in je [Profiel - onderschrift] even welke type ZOE je rijdt

ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 11 dec 2017
- Laatste bezoek: 09 aug 2018 17:48
- Actief als: particulier
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
Bedankt voor je reactie Harm. Ik snap dat er verschillen zijn en dat ik niet elke dag even zuinig rijdt. De verschillen tussen Allego en EVnet zijn echter enorm lijkt het.
Daarnaast heb ik bij EVnet volgens de nota 2x rond de 21kWh geladen. Ik weet echter zeker dat ik nooit met minder dan 15% capaciteit aan de lader gezet heb. Ik heb EVnet uiteraard ook om opheldering gevraagd, dus ben benieuwd wat ze zeggen.
Daarnaast heb ik bij EVnet volgens de nota 2x rond de 21kWh geladen. Ik weet echter zeker dat ik nooit met minder dan 15% capaciteit aan de lader gezet heb. Ik heb EVnet uiteraard ook om opheldering gevraagd, dus ben benieuwd wat ze zeggen.
2014 Zoé Intens Q210
Omgeruild voor een 2018 Hyundai Ioniq 12/2018
Omgeruild voor een 2018 Hyundai Ioniq 12/2018
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 16
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
@j.otters,
Als je rond de 21kWh hebt geladen, en de laadverliezen zijn 15%, dan komt er dus 17,85 kWh in je batterij. Dat is +/-81%, dus zal je batterijmeter rond de 19% hebben gestaan toen je daar aankwam.
Wellicht kan je dat nog controleren bij: https://www.services.renault-ze.com/#/battery/history
Als je rond de 21kWh hebt geladen, en de laadverliezen zijn 15%, dan komt er dus 17,85 kWh in je batterij. Dat is +/-81%, dus zal je batterijmeter rond de 19% hebben gestaan toen je daar aankwam.
Wellicht kan je dat nog controleren bij: https://www.services.renault-ze.com/#/battery/history
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 5
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 19 jun 2017
- Laatste bezoek: 27 mar 2024 17:30
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
My first fastcharge
(A2 Sventibold, nabij Stein. Klein kwartiertje gestaan, ongeveer 4kWh kunnen laden. Was voldoende om mij terug naar Roermond te brengen waar ik de poolauto weer heb ingeleverd.)

(A2 Sventibold, nabij Stein. Klein kwartiertje gestaan, ongeveer 4kWh kunnen laden. Was voldoende om mij terug naar Roermond te brengen waar ik de poolauto weer heb ingeleverd.)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 51
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
Prima! Is het een Q90of R90? Heb je je al ingelezen over de meest optimale condities waaronder je kunt snelladen?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 5
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 19 jun 2017
- Laatste bezoek: 27 mar 2024 17:30
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
Ik vermoed een Q90. Kan je dat nog ergens zien? (in de auto, chassisnummer)
Wil niet al te vaak onderweg laden. In principe zou het eigenlijk niet nodig moeten zijn. 200km tussen kantoorlocaties is voor RWS al best veel, en bij kantoren zou je moeten kunnen laden. Helaas hebben de EVBox palen echter nog kuren, althans, de paal waar mijn Zoe stond. Had m gisteren al opgehaald met slechts 56%, en kreeg de lader ook niet aan de praat (rode ring). Vanochtend bij mijn logeeradres zonder paal wel even lekker laten opwarmen was kennelijk iets teveel (scheelde zo'n 20km range...) En twee km 'over' vond ook de collega die ik meehad wel erg spannend...
Wil niet al te vaak onderweg laden. In principe zou het eigenlijk niet nodig moeten zijn. 200km tussen kantoorlocaties is voor RWS al best veel, en bij kantoren zou je moeten kunnen laden. Helaas hebben de EVBox palen echter nog kuren, althans, de paal waar mijn Zoe stond. Had m gisteren al opgehaald met slechts 56%, en kreeg de lader ook niet aan de praat (rode ring). Vanochtend bij mijn logeeradres zonder paal wel even lekker laten opwarmen was kennelijk iets teveel (scheelde zo'n 20km range...) En twee km 'over' vond ook de collega die ik meehad wel erg spannend...
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 10
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 09 mar 2016
- Laatste bezoek: 02 apr 2024 09:15
- Actief als: particulier
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
In een klein kwartiertje 4kW bij Fastned. Ik zou denken een R90.
Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 25 dec 2017
- Laatste bezoek: 29 mei 2018 10:19
- Actief als: particulier
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
Onder de motorkap, zie ook dit plaatje: https://speakev.com/threads/zoe-model-i ... st-1604105Gliset schreef:Ik vermoed een Q90. Kan je dat nog ergens zien?
Renault Zoe Q90
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 5
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 19 jun 2017
- Laatste bezoek: 27 mar 2024 17:30
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

* De eerste keer laden met onze eigen Zoe was bij AH Van Etten in Steenwijk. Zij hebben een laadpunt gerealiseerd op het parkeerterrein, maar kennelijk een 3kW lader. Na een kwartiertje boodschappen slechts 1% geladen. Was ook meer bedoeld om te testen

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 5
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 19 jun 2017
- Laatste bezoek: 27 mar 2024 17:30
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
Blij verrast met laden bij Theater De Meenthe in Steenwijk. Ik dacht daar met 11kW te kunnen laden, dus de accu weer wat voller te maken. Maar na 2 uur was de accu van 26% naar 100%. Kennelijk dus 22kW laders
(Gelijk maar even een edit gemaakt op Chargemap)

Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 11 dec 2017
- Laatste bezoek: 09 aug 2018 17:48
- Actief als: particulier
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
Nog bedankt voor je reactie, Harm. Ik heb de maand Januari doorgerekend aan de hand van status-reports van mijn auto. De laadverliezen verschillen nauwelijk tussen Allego (1.75 kWh) en EVnet (1.89 kWh) gemiddeld per laadbeurt. Waarschijnlijk rijd ik op de terugweg toch iets harder door en/of heb ik meer tegenwind. Als ik dat ook mee zou wegen, vallen de verschillen tussen Allego en EVnet helemaal weg. De kosten/kWh lijken dan ook vergelijkbaar. Uiteindelijk zijn de laadverliezen bij deze 11kWh palen ongeveer 12%HarmOtten schreef:@j.otters,
Als je rond de 21kWh hebt geladen, en de laadverliezen zijn 15%, dan komt er dus 17,85 kWh in je batterij. Dat is +/-81%, dus zal je batterijmeter rond de 19% hebben gestaan toen je daar aankwam.
Wellicht kan je dat nog controleren bij: https://www.services.renault-ze.com/#/battery/history
Daarentegen schrik ik trouwens wel van de kosten die EVbox doorrekent op mijn EVcompany kaart: €0.10 / kWh méér (zonder starttarief mee te rekenen). En dan is dat nog een langzamere paal met een laadverlies van 2.92. Ik zoek voortaan EVnet weer op

En als we het dan toch over laden hebben: met de granny-stekker scheelt echt bijna niets in kosten. Ook doorberekend: scheelt per laadbeurt van 30%-100% misschien 1 euro, maar het verlies is zo'n 13 kWh. Meer zonnepanelen nodig


2014 Zoé Intens Q210
Omgeruild voor een 2018 Hyundai Ioniq 12/2018
Omgeruild voor een 2018 Hyundai Ioniq 12/2018
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 5
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 19 jun 2017
- Laatste bezoek: 27 mar 2024 17:30
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
Vraagje: als je bij een openbare laadpaal geladen hebt, is het dan gek om te verwachten dat die sessie ook direct (of zeker na een dag of 2) in het overzicht van laadsessies bij je laadpasprovider verschijnt? Of kan daar ook een vertraging inzitten?
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 14 apr 2015
- Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
- Actief als: particulier
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
Daar kan een vertraging inzitten. Ik kan me herinneren dat ze 1 keer per maand dit doen. In 2015 heb ik 3 kwart jaar gewoon geen rekening van TNM gehad van alle laadsessies. Daarna hadden ze hun administratie op orde en krijg ik ze gewoon netjes per maand.
Rij elektrisch
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 19
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 06 apr 2016
- Laatste bezoek: 19 aug 2021 23:39
- Actief als: particulier
- Locatie: Apeldoorn
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
Meestal rond de 12e van de maand erop. @ j.otters: als de prijs /kWh boven de 0,35 uit komt overweeg dan een andere pas zoals Nuon of TNM.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 14
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)
Ik ben sinds kort bij 'plugsurfing'.
< € 0,29 / kWh
< € 0,29 / kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht