Laadprobleem Zoe

Plaats reactie

Topic author
Ser
Lid
Lid
Actief als: particulier

Laadprobleem Zoe

Bericht door Ser »

Hi,

Ik heb in okt 2013 een nieuwe zoe gekocht, inmiddels staat er 10.000km op de teller.
Ben er echt dik over te spreken.

Maar afgelopen zomer ging het opladen wat minder, bij 80% springt ie in error ( accu kan niet worden geladen )
Ik heb een EV box paal met 11kw aansluiting.

2 maand terug updates laten uitvoeren aan de Zoe, waaronder ook zwart dashboard ( wel zo veilig )
Probleem met opladen is niets anders geworden. Zelfs slechter want na de updates laadt de auto nog maar met 8 kw ipv 11kw

Het viel me op dat de oplader stiller was geworden na de update, maar dat heeft te maken dat nog maar 8kw oplaad.

Ik dacht ergens op dit forum te hebben gelezen dat het met de aarding te maken heeft, maar EV box weet van niks en het installatiebedrijf zegt dit ook niks.

Bij Renault groningen laadt de auto wel gewoon, dus het moet aan mijn laadpaal zitten lijkt me.

Als de error in beeld komt bij meestal 80% dan kan ik de auto op slot doen met afstand bed en dan "reset"de boel weer en kan ik weer een procentjes opladen. Maar soms moet ik wel 10x de auto open en op slot doen wil ik de auto tot 80% krijgen.

Heeft iemand nog tips ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

Wat me wat verwart is dat het probleem zich altijd bij 80% voordoet. Ik zie een aantal mogelijke oorzaken, maar die hebben met het laadniveau van de wagen niets te maken.
Dat de wagen nog maar een 8kW laadvermogen heeft en dat het laden stopt en dat het laden niet herneemt zonder dat er een foutenboodschap komt, wijst er volgens mij op dat de communicatie met het laadstation niet feilloos verloopt. Een slechte aarding resulteert altijd in een "onmogelijke te laden" boodschap.
Dat je bij andere laadpalen geen problemen hebt, bevestigt jouw vermoeden dat het aan jouw laadpaal te wijten is.
De finale test is om een andere Zoe te vragen om bij jou te laden. Heeft die gelijkaardige problemen, dan lijkt het mij een uitgesloten zaak dat de laadpaal de schuldige is en vermoedelijk ligt de fout bij het stuursignaal vanuit de laadpaal.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

@Ser, welkom!

Ter aanvulling op wat fivari schrijft: Wellicht kun je ons nog een beetje helpen je te helpen, door zo veel mogelijk details te verscha…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 886 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken