Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Lastig verhaal idd. Ik zat zelf ook met laadproblemen en vreemde storingen. Echt onacceptabel waardoor ik gewoon niet meer met de Zoë van huis kon of 6 uur moest uit trekken om de Zoë opgeladen te krijgen. Bij elke storing de ff wachten en de Zoë op nieuw aan zwengelen. Ik raadt je aan om filmpjes te maken van het laden wanneer het fout gaat. Dit heb ik ook gedaan en alle foto's en filmpjes richting RNL gestuurd om aan te tonen dat er wel degelijk wat aan de hand is.
Vandaag te horen gekregen dat ze bij mij er een nieuwe lader in gaan plaatsen en de Zoë mits de lader op tijd binnen is dinsdag weer klaar is.
Ik hoop dat de problemen met het laden daarmee verholpen is.
In ieder geval veel succes MartijdS.
Aankoop was bij Bochane in Zeist, maar die doen niks anders dan doorsturen naar R-NL, die ons weer doorsturen naar Autohaag centrum Den Haag.
Hebben ingebrekestelling lopen (reeds voor het batterij-probleem was opgelost). Dat helpt wel wat.
De laadproblemen wil R-NL nu echt goed in kaart krijgen. Heb daartoe een "diagnoseformulier laadpaal" gekregen om in te vullen voor elke keer als er problemen zijn.
Ik meen dat Bochane Zeist geen ZE dealer is, en dan heb je natuurlijk alleen maar met petrolheads te dealen. Ik hoor van de meesten hier wel goede verhalen over Bochane Almere als je "binnen de groep" wil/moet blijven. Ik zit zelf bij Hams Jongerius in Gouda en wordt daar altijd adequaat en zakelijk geholpen. En daar ook uitgekomen omdat een andere dealer dichterbij me niet beviel. Niet te gek ver weg van je als ik het goed begrijp.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Dat probleem kennen wij ook. Wij hebben onze Zoe in Oosterhout gekocht. Men heeft ons toen nooit verteld dat ze geen officieel gecertificeerde dealer zijn. Dat merkten we pas toen we met laadproblemen afgesleept weren en verplicht naar Eindhoven zijn gebracht.
Excuus van hun kant. Klopt, maar als er onderhoud aan het elektrische gedeelte moet plaatsvinden brengen wij hem naar een wel gecertificeerde dealer binnen hun groep. Daar zouden wij niets van merken.
Het verklaard nu wel waarom er zo weinig kennis en ervaring was bij de verkoper.
Overigens hebben we verder geen problemen met onze Zoe en merken dat de dealer zijn kennis achterstand aan het inhalen is.
Zoe Q210 intense, maart 2016 - jan 2018 batterijwissel - juli 2023 omgeruild voor een R135 Intens van 2019
Laadproblemen ken ik ook voldoende. Echter wat geholpen heeft tot heden is mijn accuwissel vorig jaar oktober, met software-update toen. Ik had alleen een defecte sensor een paar weken terug, waardoor de aandrijving uitviel...... Lekker als je net aan het inhalen bent. Voor mij is e.e.a. toch reden om verder na te denken over de Zoë, het snelladen, de fabrieksgarantie op de aandrijving met bijbehorende kosten. Rij een door dealer geïmporteerde Zoë Intens feb 2013 en heb afgelopen jaar 50.000 km met de auto gereden. Dacht erover om de accu met grote range aan te schaffen, maar vooral het vervallen van die fabrieksgarantie op de motor en gerelateerde zaken doen mij twijfelen. Wat is jullie mening over de Zoë tot op heden?
Zojuist van mijn dealer ook bevestigd gekregen dat er een update beschikbaar is voor de BCB, die 3 fasen laden bij lagere Amperages mogelijk moet maken. (Ook wel bekend als het ev-box probleem) Gelijk voor volgende week een afspraak gemaakt, samen met de APK.
Ik ben wederom benieuwd .
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Het zou wat zijn, straks overal probleemloos laden met de Zoë.
Overigens heb ik vandaag te horen gekregen dat de Zoë nog even mag blijven staan bij de dealer gezien ook de accu vervangen gaat worden. Deze komt pas volgende week binnen.
Als de laadproblemen daarna verholpen zijn dan is dat het wachten wel waard. Duimen maar.
RudyH schreef:Het zou wat zijn, straks overal probleemloos laden met de Zoë.
Overigens heb ik vandaag te horen gekregen dat de Zoë nog even mag blijven staan bij de dealer gezien ook de accu vervangen gaat worden. Deze komt pas volgende week binnen.
Als de laadproblemen daarna verholpen zijn dan is dat het wachten wel waard. Duimen maar.
Om eerlijk te zijn, het zou mooi zijn maar daar ga ik niet vanuit. Het belangrijkste vind ik dat de auto weer betrouwbaar wordt en ik weer lange stukken kan rijden en onderweg gewoon weer kan laden zonder tussen hulp van de routeservice.
Iets wat uiteraard standaard al vanaf de aanschaf zou moeten kunnen. Ik ben blij dat na de inschakeling van RNL er nu serieus actie op zit, Rudy.
Die BCB update zou ik dinsdag krijgen maar ivm een vakantie wordt dat 2 mei.
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen op probleem-ev-boxen. Maar Harm kennende test hij er direct een stuk of wat
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Heb zojuist even in mijn mailbox gekeken en ik zie dat in 1 jaar bijna 430 keer een geregistreerde rode neus heb gehad. periode van april 2016 tot met april 2017. Het aantal ligt hoger gezien ik ook een tijdje via de sms de meldingen heb laten binnenkomen maar die heb ik niet meer.
Ik rij ongeveer 15.000 km per jaar en gebruik de auto gemiddeld 3 keer in de week voor woon/werk. Op die dagen wordt er dan ook geladen.
Het was bij mij geen uitzondering dat ik 10 keer per laadsessie een rode neus kreeg.
Wat zal ik blij zijn als de auto straks weer gewoon zonder storing doet laden.
Als test zal ik diverse EV-boxen gelijk gaan testen. o.a. In Eindhoven bij mediamarkt Ekkersrijt staan er genoeg.
Vandaag is de welbegeerde software=update doorgevoerd bij de Zoe door Bochane Almere; in de komende dagen zal ik een aantal laadpalen gaan testen om te kijken of het probleem (te kritisch zijn aangaande het startvermogen) is opgelost met deze update.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Goed nieuws! Eindelijk zonder gezeur aan elke type2 socket!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Dat is goed nieuws!
Ik zou nog wel heel graag een grafiekje uit CanZE zien, waarin je kan zien dat het laden op 3 fasen met een lagere stroomsterkte na die software-update echt werkt.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Nu heb ik laadproblemen bij 'gewone' 11 kW laadpalen..... Kunnen jullie aangeven hoe en waar ik het laatste nummer van die software-Update kan terugvinden? Sedert mijn sensorvervanging heb ik ben een aantal 'vaste' laadpalen problemen met de rode neus.......
Na 2 weken eindelijk mijn auto terug.
Vanmorgen kreeg ik een belletje van de dealer dat ik mijn auto mocht komen ophalen. Inde lunch ben ik even op en neer gereden om de auto te halen.
De auto meteen op het werk aan de laadpaal gezet. Een EV BOX. Deze week ben ik verhuist van kantoorpand en heb ik dus ook een andere laadplek. Het mooie is nu wel dat ik vanuit mijn bureau de auto zie staan. Binnenkort check ik de oude laadplek of deze nu wel werkt.
Tot nu toe geen laadproblemen. CanZE kan ik nu niet uitlezen omdat de dongle nog thuis ligt.
Auto aangesloten met 62%.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
We hebben sinds enige tijd een ZOE ZE50 uit 2020 (geen CSS). Fijne auto waar we veel plezier aan beleven.
Tot opeens een paar weken geleden tijdens het starten van de laadsessie (Wallbox Pulsar Plus) de melding 'Accu laden niet...