Hallo allemaal
Ik heb al een tijdje last van een storing die in mijn dashbaord word aangegeven het gaat om de volgende melding , laadstroom defect,al 2x mee naar de daeler geweest maar konden dit nergens in terug vinden wie kan mij vertellen wat ik hier mee zou kunnen doen,het gaat om een laguna gr tour 2004
graag uw reactie
laadstroom defect
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 sep 2010 17:29
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Re: laadstroom defect
Een beetje dealer kan (als hij vakmensen in dienst heeft) makkelijk zo'n defekt traceren.
Meet bij draaiende motor de laadspanning bij de akku en daarna bij de dynamo(alternator).
De laadspanning dient zo'n 14,3 volt te bedragen.
Merk je een verschil bij de akku en bij de dynamo, dan is er onderweg een slechte verbinding.
SUC6
Meet bij draaiende motor de laadspanning bij de akku en daarna bij de dynamo(alternator).
De laadspanning dient zo'n 14,3 volt te bedragen.
Merk je een verschil bij de akku en bij de dynamo, dan is er onderweg een slechte verbinding.
SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
- Actief als: particulier
Re: laadstroom defect
Het hoeft niet altijd meteen duidelijk te zijn, heb pas ook een scenic gehad die ook af en toe de melding kreeg laadstroom defect, maar telkens bij het nameten bleek de dynamo in orde.
De dealer kan met de apparatuur de computer aansturen om de dynamo een andere spanning te laten geven, hieruit moet dan een storing naar boven komen.
Pas nadat de auto een uur met de motorkap dicht had gedraaid, gaf de dynamo nog geen storing maar wel een sterke verbrande geur. Hiervoor heb ik toen de dynamo vervangen. De garage zal dus echt beter zn best moeten doen dit probleem op te lossen
Vermoedelijk komt het toch op een dynamo uit.
De dealer kan met de apparatuur de computer aansturen om de dynamo een andere spanning te laten geven, hieruit moet dan een storing naar boven komen.
Pas nadat de auto een uur met de motorkap dicht had gedraaid, gaf de dynamo nog geen storing maar wel een sterke verbrande geur. Hiervoor heb ik toen de dynamo vervangen. De garage zal dus echt beter zn best moeten doen dit probleem op te lossen

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-