LAguna Defect, hulp nodig

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Aldo
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

LAguna Defect, hulp nodig

Bericht door Aldo »

Beste mensen van het Renault forum.

Ik heb sinds een paar maanden een Renault laguna 1.8 benzine, met gas. Deze reed perfect bij de testrit en voor 2-3 maanden daarna ook nog. Deze begon opeens kuren te vertonen en wou niet meer starten. Startmotor vervangen , probleem leek verholpen tot ik een aantal keer midden op een rotonde stilstond omdat hij afsloeg.

Ik ben toen naar de garage gegaan en heb de auto laten nakijken en hij heeft gelijk een grote beurt gehad. Het probleem was echter nog niet verholpen. Ik ben samen met mijn vader onder de auto gaan liggen, en mijn vader had het vermoeden dat de kleppen in de motor niet goed afgesteld zijn.

Dus ik heb de vraagbaak voor de Renault uit de bibliotheek gehaald. Vervolgens band eraf en bescherm kappen eraf.

Nu zit ik met 2 problemen.:

1ste: Ik heb een bout die aan de achter kant helemaal glad is. Hij is waarschijnlijkte strak aangedraaid waardoor de achterkant nu gewoon mee draait en de bout met geen mogelijkheid los komt. Iemand suggesties ?!

2e probleem: Zoals het er nu uit ziet moet de verdeel riem die voor de beschermkap van de distributie riem zit er helemaal vanaf. Is er wellicht ieemand die hier een andere oplossing voor heeft, of moet de riem er zowieso af?!

In ieder geval wacht ik jullie ideeen en tips af.
Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten,

KEvin van den Brandt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renoldie
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 333
Lid geworden op: 15 okt 2004
Laatste bezoek: 12 aug 2016 10:26
Actief als: particulier
Locatie: Witteveen

Bericht door renoldie »

Om kleppen te stellen hoeft de distributieriem er niet af en de multieriem ook niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CitMW!
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 dec 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door CitMW! »

Je kan het beste een ander merk kopen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Roland
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 nov 2007
Laatste bezoek: 18 okt 2011 08:11
Actief als: particulier
Locatie: Helmond

Bericht door Roland »

als het een 16 klepper is heeft hij hydraulische klepstoters... even ter info.

Ik kan me niet voorstellen dat hij door een verkeerde klepspeling zomaar afslaat, dan is er volgens mij meer aan de hand.

Een ander gevoelig punt bij een 16 klepper is het gasklephuis. Het rubber wat voor de afdichting tussen het gasklephuis (smoorklep) en het inlaatspruitstuk zit wordt krokant en gaat gigantisch valse lucht trekken op een gegeven moment.

Bij een 8 klepper zou ik bijvoorbeeld eerst eens de ontsteking controleren, bougies, rotor en verdelerkap, bougiekabels.

(@CitMW!: dat soort reacties heeft natuurlijk niemand iets aan :? )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Aldo
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door Aldo »

Hey mensen,

Alvast bedankt voor de goede tips, ik hoop dat er meer volgen.
Hier kan ik wat mee :)

Groet,

Kevin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht