LAguna Defect, hulp nodig
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 dec 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
LAguna Defect, hulp nodig
Beste mensen van het Renault forum.
Ik heb sinds een paar maanden een Renault laguna 1.8 benzine, met gas. Deze reed perfect bij de testrit en voor 2-3 maanden daarna ook nog. Deze begon opeens kuren te vertonen en wou niet meer starten. Startmotor vervangen , probleem leek verholpen tot ik een aantal keer midden op een rotonde stilstond omdat hij afsloeg.
Ik ben toen naar de garage gegaan en heb de auto laten nakijken en hij heeft gelijk een grote beurt gehad. Het probleem was echter nog niet verholpen. Ik ben samen met mijn vader onder de auto gaan liggen, en mijn vader had het vermoeden dat de kleppen in de motor niet goed afgesteld zijn.
Dus ik heb de vraagbaak voor de Renault uit de bibliotheek gehaald. Vervolgens band eraf en bescherm kappen eraf.
Nu zit ik met 2 problemen.:
1ste: Ik heb een bout die aan de achter kant helemaal glad is. Hij is waarschijnlijkte strak aangedraaid waardoor de achterkant nu gewoon mee draait en de bout met geen mogelijkheid los komt. Iemand suggesties ?!
2e probleem: Zoals het er nu uit ziet moet de verdeel riem die voor de beschermkap van de distributie riem zit er helemaal vanaf. Is er wellicht ieemand die hier een andere oplossing voor heeft, of moet de riem er zowieso af?!
In ieder geval wacht ik jullie ideeen en tips af.
Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten,
KEvin van den Brandt
Ik heb sinds een paar maanden een Renault laguna 1.8 benzine, met gas. Deze reed perfect bij de testrit en voor 2-3 maanden daarna ook nog. Deze begon opeens kuren te vertonen en wou niet meer starten. Startmotor vervangen , probleem leek verholpen tot ik een aantal keer midden op een rotonde stilstond omdat hij afsloeg.
Ik ben toen naar de garage gegaan en heb de auto laten nakijken en hij heeft gelijk een grote beurt gehad. Het probleem was echter nog niet verholpen. Ik ben samen met mijn vader onder de auto gaan liggen, en mijn vader had het vermoeden dat de kleppen in de motor niet goed afgesteld zijn.
Dus ik heb de vraagbaak voor de Renault uit de bibliotheek gehaald. Vervolgens band eraf en bescherm kappen eraf.
Nu zit ik met 2 problemen.:
1ste: Ik heb een bout die aan de achter kant helemaal glad is. Hij is waarschijnlijkte strak aangedraaid waardoor de achterkant nu gewoon mee draait en de bout met geen mogelijkheid los komt. Iemand suggesties ?!
2e probleem: Zoals het er nu uit ziet moet de verdeel riem die voor de beschermkap van de distributie riem zit er helemaal vanaf. Is er wellicht ieemand die hier een andere oplossing voor heeft, of moet de riem er zowieso af?!
In ieder geval wacht ik jullie ideeen en tips af.
Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten,
KEvin van den Brandt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 15 okt 2004
- Laatste bezoek: 12 aug 2016 10:26
- Actief als: particulier
- Locatie: Witteveen
Om kleppen te stellen hoeft de distributieriem er niet af en de multieriem ook niet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 18 nov 2007
- Laatste bezoek: 18 okt 2011 08:11
- Actief als: particulier
- Locatie: Helmond
als het een 16 klepper is heeft hij hydraulische klepstoters... even ter info.
Ik kan me niet voorstellen dat hij door een verkeerde klepspeling zomaar afslaat, dan is er volgens mij meer aan de hand.
Een ander gevoelig punt bij een 16 klepper is het gasklephuis. Het rubber wat voor de afdichting tussen het gasklephuis (smoorklep) en het inlaatspruitstuk zit wordt krokant en gaat gigantisch valse lucht trekken op een gegeven moment.
Bij een 8 klepper zou ik bijvoorbeeld eerst eens de ontsteking controleren, bougies, rotor en verdelerkap, bougiekabels.
(@CitMW!: dat soort reacties heeft natuurlijk niemand iets aan
)
Ik kan me niet voorstellen dat hij door een verkeerde klepspeling zomaar afslaat, dan is er volgens mij meer aan de hand.
Een ander gevoelig punt bij een 16 klepper is het gasklephuis. Het rubber wat voor de afdichting tussen het gasklephuis (smoorklep) en het inlaatspruitstuk zit wordt krokant en gaat gigantisch valse lucht trekken op een gegeven moment.
Bij een 8 klepper zou ik bijvoorbeeld eerst eens de ontsteking controleren, bougies, rotor en verdelerkap, bougiekabels.
(@CitMW!: dat soort reacties heeft natuurlijk niemand iets aan

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 dec 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hey mensen,
Alvast bedankt voor de goede tips, ik hoop dat er meer volgen.
Hier kan ik wat mee
Groet,
Kevin
Alvast bedankt voor de goede tips, ik hoop dat er meer volgen.
Hier kan ik wat mee

Groet,
Kevin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 303 Weergaves
-
Laatste bericht door Frobeltech
-
- 1 Reacties
- 115 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 317 Weergaves
-
Laatste bericht door bonnard
-
- 3 Reacties
- 326 Weergaves
-
Laatste bericht door larsdijkstra 16v
-
- 5 Reacties
- 654 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 3 Reacties
- 634 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 305 Weergaves
-
Laatste bericht door scOOb