Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ja, zijn zelf te demonteren. Koop eerst een setje afdichtringen bij de dealer, want die dien je te vernieuwen. Als je de brandstofleiding losneemt pas dan op er staat ca 3 atm. druk op (doek erbij voor de weglopende brandstof).
Ik weet niet of deze injektoren aangemeld moeten worden, maar merk ze zodat ze op dezelfde plaats weer gemonteerd worden. Cilinder 1 is aan de kant van het vliegwiel bij Renault.
mvg WillemS
p.s. je kunt het ook door dat bedrijf laten doen, zij hebben er ervaring mee.
Even een tijdje niets aan de motor gedaan. Ik wil er toch weer wat aandacht aan gaan geven. De injectoren zitten onder een aluminium blok, aan de voorzijde van de motor. Wat is dat voor blok? Gaat daar ook lucht doorheen naar de luchtinlaad? Zou daar ook valse lucht in kunnen komen? Er zitten namelijk 2 bouten in voor het bevestigen van de gasinjectoren en 1 is er dolgedraaid. Groeten Jan
Zou heel goed kunnen dat er nu vals lucht is ergens daar in de buurt. Die bout/schroefdraad eerst maar repareren zou ik zeggen. Die rail houdt de boel vast en dat gaat nu niet zo goed. mvg WillemS
Er zijn weer wat problemen bij gekomen. Mijn aircopomp maakt een ratelend geluid en mijn laadcontrolle accuspanning geeft af en toe alarm. Er zit inmiddels een nieuwe spanningsregelaar op met nieuwe koolborstels, maar het probleem is er weer. Kan de dynamo worden vervangen zonder de aircopomp te vervangen of kan ik dat beter combineren?
Is het niet zo dat een eventuele dempende krukas poulie matig is en er voor zorgt dat de multiriem wat langzamer draait?
Dynamo vervangen kan prima zonder airco pomp te vervangen.
Maar als je pomp al bijgeluid maakt, sjah eerder vervangen kan hoop kosten besparen.
Maar krijg je de dynamo er wel uit? Het ziet nogal vol. Of moet je dan aan de bovenzijde wat zaken demonteren? B.v. Dat aluminium blok. Geen idee wat dat is en of je dat zomaar los kan schroeven.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik ben sinds een halfjaar de eigenaar van een megane gt uit 2017.
Super fijn sturende auto en lekker vlot.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan: auto houd bij half tot vol gas optrekken zo nu in dan kort in, een stevige...
Mijn ventilatie blaast links warme en rechts koude lucht. Ook als ze allebei op koud staan ingesteld. Ik denk dat er een klep blijft hangen. Heeft iemand een schema of ideeën waar ik dit mee kan oplossen?
Het inlaattraject van de Megane van nieuwe pakkingen voorzien. In plaats van hoog onregelmatig stationair sloeg de motor nu af. Heb dat voor nu even opgelost door de gaskabel strakker te zetten. Vermoed dat het met deze schroef moet maar is een hele...
Ongerust ging ik iets tikken met een schroevendraaier op dat gasklephuis en zag een toerental verschil. De auto ging zelf gas geven zomaar. Mijne past het toerental automatisch aan naargelang de bestuurder, het is dan een gevecht denk ik. Cleanen en...
Hallo, tijdje wat minder actief geweest alhier op het forum maar dat gaat de komende tijd vast veranderen daar er weer wat anders voor de deur staat. De lijst aan punten van de Scenic begon echt lang te worden. Die is richting Ukraine vertrokken....
Mijn auto slaat af als huij bij stilstand stationair draait ,dit gebeurd ook als ik achteruit wil rijden en voor het stoplicht stil sta.
Heeft iemand een idee wat de oplossing is van deze storing?