Laguna III Station: niet erg blij met de koop (tot nu toe)

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
DutchArjo
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2011 10:54
Actief als: particulier

Laguna III Station: niet erg blij met de koop (tot nu toe)

Bericht door DutchArjo »

In de zomer van 2016 heb ik een laguna III (67-NSX-8) gekocht als opvolger voor mijn Megane II.
Op basis van aanbevelingen op het autoweek forum vanwege de goede reputatie van de laguna3.

Inmiddels ben ik een aantal maanden verder met deze auto en heb ik nu ook mijn ervaringen in datzelfde topic gepost. Hieronder de punten waar ik met name last van heb (en dat zit vooral op het gebied van "geluid"):

Zo, een aantal maanden verder kan ik mijn bevindingen met mijn auto inmiddels wel delen. Kort gezegd: dit was de slechtste beslissing die ik ooit genomen heb.

In willekeurige volgorde zijn de negatieve punten:
-de motor maakt tijdens het rijden/gas geven continu een ratelend geluid. Ik word er helemaal gestoord van, zo erg dat ik inmiddels al bijna de neiging krijg om de auto tegen een muur aan te rijden omdat irritante geratel weg te krijgen. Ik heb er 2 garages reeds naar laten kijken maar die zeggen allebei dat het bij de motor hoort. Ik kan het mij niet voorstellen. Als ik dit geluid gehoord had tijdens de testrit had ik de auto nooit gekocht.

-naast het ratelende geluid hoor ik ook continu een hoge fluittoon. Waar dat vandaan kan komen? ook geen idee.

-als de auto start hoor ik ook nog eens een vreemd gesis/getik. Al 2x is de garage daarmee bezig geweest om dit weg te krijgen. Heeft iets te maken met de distributieriem die langs een of ander kapje schuurt. wederom: enorm irritant.

-de koppeling gaat zwaar. dus als je file moet rijden komt er flink wat belasting op je been/knie. Inmiddels heb ik al aardig last van mijn knie gekregen.

-ruimte/intellingent gebruik van ruimte: mijn megane II had allemaal extra opbergvakjes op handige plaatsen: onder de vloermatten, in de armsteunen van de deur etc. Dat heeft deze laguna niet en dat merk je wel helaas.

-2e versnelling: bij het door- /terugschakelen naar de 2e versnelling heb ik regelmatig gewoon geen vermogen als ik geschakeld heb. Dan trekt hij maar heeeel langzaam op. Ik durf bijna geen weg op te draaien, bang dat ik te langzaam ben en anderen mij vol rammen.

-verbruik: geen idee of dat een min is. Ik heb de afgelopen maanden bij iedere tankbeurt mijn kilometerstand genoteerd in combinatie met het aantal liters dat ik getankt heb. Na bijna 10.000 kilometers staat het verbruik op 1 op 17,2.

Ik leef momenteel met de gedachte om de auto maar snel weer van de hand te doen. Ik verlang terug naar mijn Megane II. En dat is toch echt bijna niet voor te stellen gezien de reputatie van die auto....


Iemand die weet wat dat irritante geratel kan zijn en of er iets aan te doen valt? De koppeling soepeler krijgen gaat niet heb ik al gehoord van de garage. Jammer genoeg dus nog geen succes ervaring voor mij met de Laguna.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Laguna III Station: niet erg blij met de koop (tot nu toe)

Bericht door mechanic »

De laguna 3 staat inderdaad bekend als een vrij probleemloze auto. Jammer dat je ontevreden bent!
Wat voor type motor is er aanwezig?
De koppeling hoort niet zwaar te gaan,zou bijv door een drukgroep van de koppeling kunnen komen. Garage moet hier wel wat mee kunnen,afstellen is inderdaad niet mogelijk gezien dit systeem hydraulisch is. Er kan lucht inzitten,maar dat is onwaarschijnlijk.
Een distributieriem die langs een kap schuurt hoort natuurlijk niet,en is op te lossen. Bij de 1.5dci is het van zwak plastic..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DutchArjo
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2011 10:54
Actief als: particulier

Re: Laguna III Station: niet erg blij met de koop (tot nu toe)

Bericht door DutchArjo »

het is een 1.5 dci. Koppeling is al naar gekeken door de garage. Die gaven inderdaad al aan dat het niet mogelijk is om de koppeling af te stellen.
Het geluid van de distributie riem die langs een kapje schuurt is inmiddels reeds 2x aangepakt maar toch is het geluid weer terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Laguna III Station: niet erg blij met de koop (tot nu toe)

Bericht door mechanic »

Wat is de km-stand? Koppeling kan slijten.Vraag me af mbt de eiem of alles in 'lijn' staat.
Deze motor nagelt nogal,daar is ook vrij weinig aan te doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



drkoen
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2016 13:32
Actief als: particulier

Re: Laguna III Station: niet erg blij met de koop (tot nu toe)

Bericht door drkoen »

komt het tikken niet van een bijna kapotte dynamo?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DutchArjo
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2011 10:54
Actief als: particulier

Re: Laguna III Station: niet erg blij met de koop (tot nu toe)

Bericht door DutchArjo »

ik zie dat een reactie die ik dit jaar gepost heb er niet meer bij staat? @moderator: kunnen jullie dat bevestigen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht