Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Plaats reactie

Topic author
gkmapv
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2016 12:29
Actief als: particulier

Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door gkmapv »

Hallo,

Sedert enkele weken heeft mijn echtgenote een nieuwe Kadjar 1.5Dci Bose Edition. Leuke wagen die comfortabel rijdt. (Ben subjectief omdat ik al 20j voor Duitse Pemiummerken werk en deze als bedrijfswagen heb :) :wink: )

Gisteren reden wij een eerste maal op de autosnelweg en plots kregen wij boven de 120km/u een luid vervelend geluid ter hoogte van de voorruit/regensensor/dakmodule. Eerst dacht ik dat het de hoek van de wind op de wagen was omdat wij het in het terugrijden niet hadden. Maar na x-aantal km kwam dit lawaai terug.
Enorm storend, want je hoorde zelfs de radio niet meer. Toen ik op de module in het dak duwde, kon ik het geluid versterken en als de wagen minder als 120 km/u reed, kon ik op deze manier het geluid laten beginnen. Heel bizar. Al iemand dergelijk fenomeen voorgehad?

Ik heb het gefilmd/opgenomen. Als iemand mij zegt hoe ik een filmpje kan opladen op deze site, zet ik het erbij.
Deze week maar eens contact opnemen met de garage.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Maartenpennings
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2016 12:32
Actief als: particulier

Re: Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door Maartenpennings »

Hallo, kunt u mij vertellen hoe u gevaren bent bij de dealer. IK hen nl een zelfde soort probleem met mijn Kadjar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
gkmapv
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2016 12:29
Actief als: particulier

Re: Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door gkmapv »

Nog geen tijd gehad om naar de garage te gaan. Wel heel bizar. Zelfde traject deze week 2x gedaan en nu niks van lawaai !! Wel weinig reactie op de post. Er moeten toch nog mensen zijn die dit voorgehad hebben?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door larsdijkstra 16v »

Waarom zouden meer mensen dit moeten hebben? Als er geen reacties zijn blijkbaar niet... En wat bedoelt u met " Duitse premium merken "....?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
gkmapv
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2016 12:29
Actief als: particulier

Re: Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door gkmapv »

omdat ik als verantwoordelijke na 25j ervaring in de autosector bij diverse merken(BMW, Audi, VW, Seat, Mercedes en Honda) weet dat een probleem héél zelden een alleen staand geval is. Mijn echtgenote rijdt al 20j Renault ( Scenic, Megane break,...) en daar zijn wij heel tevreden over. Daarom dat ik hier even informeer omdat ik graag problemen in het begin aanpak voor het echt begint te storen en je de verkeerde perceptie krijgt van een goed product.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Asimov
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2016 21:53
Actief als: particulier

Re: Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door Asimov »

Ik heb hetzelfde probleem ervaren met mijn Kadjar. Het harde geluid kwam op de Autobahn boven de 120 km en voor mij leek het, dat de motorkap niet goede dicht zat. Ik durfde niet harder te rijden, vanwege dit luide geluid. Op de terugweg heb ik dat geluid niet meer gehoord, maar ik ben nog steeds heel erg ontevreden over het lawaai in de auto. Het is zeker 10 auto's geleden, dat ik zo'n lawaaiige auto bezat en het voelt wel (zeker met Bose) als een miskoop. Ik ben met de dealer bezig, maar dit soort problemen zijn moeilijk te behandelen. Was mijn verwachtingspatroon te hoog, of is er werkelijk iets mis????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door zandbak »

Het kan zijn dat je motorkap niet goed ondersteund wordt. Als je de motorkap opent zitten er op de dwarsbalk aan de voorkant links en rechts dopjes die in hoogte verstelbaar zijn. Zelf had ik geen last van geluid, maar ik zag op de snelweg de rechterkant van de motorkap trillen. Dit heb ik aan de linkerkant niet. Gezien ik het goed wou oplossen heb ik het zelf opgelost.... Ik heb het dopje aan de rechterkant iets hoger gezet, zodat de motorkap wel goed ondersteund wordt en zodoende ook niet meer trilt op de snelweg. Probleem met trillingen is bij mij opgelost. Gelukkig heb ik zelf geen last van extreem windgeruis rondom de spiegels, althans niet meer als bij mijn Audi het geval was (die was stil).
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Maartenpennings
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2016 12:32
Actief als: particulier

Re: Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door Maartenpennings »

Die dopjes had ik ook al aangedraaid ik heb uren lopen zoeken, maar niets los gevonden. Het lijkt vanaf de zijde van de bestuurder te komen en is een metalen rammelend geluid. Vanaf het dashboard of dak, ik weet het niet. Als het hard waait, hoor ik het soms al bij 120 km/u. Ik wordt er gek van dat ik het niet kan traceren en erger mij er kapot aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
gkmapv
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2016 12:29
Actief als: particulier

Re: Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door gkmapv »

Bij ons situeert het geluid zich ter hoogte van de module aan de spiegel. Ik heb al contact gehad met de garage. In september moet hij binnen en dan gaan ze het bekijken. Mijn echtgenote zegt dat het niet altijd is maar dat het vooral opvalt als er veel wind staat. Weet iemand hoe je hier een video kan uploaden hier? Heb het gefilmd en bestand bedraagt een 10mb. Dat maakt het misschien makkelijker om het probleem met elkaar te vergelijken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door Renos »

Ik dacht aan het volgende : is er geen sensor in de auto ingebouwd die van zodra je te veel van je rijbaan (naar rechts) uitwijkt, er een redelijk luid geroffel te horen is aan de rechterzijde van de auto ? Meer bepaald ter hoogte van de rechterbuitenspiegel.

Dat is mijn ervaring.
Dit geluid hoor je op alle snelheden, bij elk weertype.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
gkmapv
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2016 12:29
Actief als: particulier

Re: Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door gkmapv »

Klopt, maar dat is een brommend geluid dat door de boxen/luidsprekers komt. Dit is echt een fluitend geluid. Heb de indruk dat er precies wind via één of andere manier moet binnen komen via de rubber van de voorruit waar de module zit van de regensensor etc. en dat hierdoor de ventilator die daarin zit harder belast wordt. Alleen is er geen waterlek te bespeuren en zit de rubber aan de buitenzijde goed.
Je kan het geluid vgl. met een soort turbinegeluid. Niks met turbo te maken want wagen rijdt normaal, geen vermogenverlies en geluid gaat niet mee met toerental.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Yeroen
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2016 13:17
Actief als: professional

Re: Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door Yeroen »

Mijn kadjar nu een paar dagen in bezit en ik heb dit ook boven de 130km/u zeer hard vervelend fluittoon.
Dit moet opgelost worden want hier is echt niet mee te rijden. Morgen eens langs de dealer.
Wordt vervolgd...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
gkmapv
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2016 12:29
Actief als: particulier

Re: Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door gkmapv »

Wagen is binnen geweest in de garage. blijkbaar is dit een gekend probleem. Heb intern document kunnen lezen. Er blijken zich luchtbellen gevormd te hebben in de verlijming van de voorruit waardoor er resonantie ontstaat en je een fluitend geluid krijgt. Stonden er 2 binnen en je zag effectief dat er op sommige plaatsen te weinig lijm aanwezig was. Hebben de ruit opnieuw gemonteerd maar daarbij is deze gebarsten dus wacht momenteel op nieuwe voorruit (geen verwijt naar de dealer, waar mensen werken kunnen dergelijke zaken gebeuren) onder garantie/verzekering. Van zodra dit in orde is kunnen we opnieuw testen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Yeroen
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2016 13:17
Actief als: professional

Re: Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door Yeroen »

Bij mij is het vandeweek opgelost, volgens mij hebben ze t rubber tussen voorraam en dakraam eraf gehaald en beter erop gezet of beter gelijmd oid precies weet ik niet maar het is nu opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
gkmapv
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2016 12:29
Actief als: particulier

Re: Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door gkmapv »

ruit werd ondertussen vervangen en lawaai blijft (voorlopig) weg. Probleem lijkt mij verholpen. Verder alleen maar positieve ervaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door DHL »

Als ze de ruit vervangen zal dit zo voorgeschreven zijn door de technische dienst. Wellicht ergens te weinig lijm of zo. Is wel bizar dat ze bij jou de ruit vervangen (gaan ze niet doen want geen goedkeuring is geen betaling van Renault) en bij Yeroen enkel werken aan het rubber.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
gkmapv
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2016 12:29
Actief als: particulier

Re: Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door gkmapv »

Bij ons was het een geval van te weinig lijm en niet van een rubber. Dat kan men uiteraard enkel zien als de ruit gedemonteerd is en zoals je hier 2 posts hierboven kan lezen, had de technieker de ruit beschadigd bij het terugplaatsen en hebben zij een nieuwe ruit moeten monteren. Of zij dit via garantie of verzekering geregeld hebben, weet ik niet. Belangrijkste is dat het opgelost is en ons niks heeft gekost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Agho1990
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2018 11:15
Actief als: particulier

Re: Lawaai aan voorruit / regensensor op autostrade

Bericht door Agho1990 »

Te weining lijm? Heb jij eninge foto ervan van de beschadigde ruit, Waar was dit dan beschadigd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht