Lekkage Renault Scenic II Parvan

Alle overige technische vragen over de Scenic
Gebruikersavatar

Topic author
erikpw
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2010 20:28
Actief als: particulier

Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door erikpw »

Onlangs heb ik een lekkage gehad in mijn Renault Scenic. Water in de auto en wel onder de bestuurdersstoel. Daar ligt een connector van de kabelboom. Sluiting en corrosie op de stekker. Een melding op het display over mijn handrem en een raam wat automatisch dicht en open ging. Renault Nederland adviseerde de kabelboom te laten vervangen. Volgens mijn garage ging dat minimaal 3000,- euro kosten. De garage heeft nu de connector weggehaald en de draden aan elkaar gesoldeerd. De oorzaak bleek verstopping van de afvoerkanalen onder de Parvan. Hierdoor is er water via de luchtinlaat voor de kachel/ventilator de auto ingelopen. Het rooster in de parvan is redelijk grof en kennelijk grof genoeg om blad door te laten. Ik heb nu horrengaas achter de openingen geplakt. Ik heb foto's gemaakt van hoe ik de parvan heb verwijderd en waar ik het gaas heb geplakt. Ik wil dit graag met jullie delen zodat leed bespaard blijft of dat je weet waar je moet zoeken. Doe je voordeel er mee.

Overigens ben ik van mening dat Renault dit niet goed geconstrueerd heeft. Te grootte gaten in het rooster en bij verstopping loop er water de auto in. En connector in de kabelboom ok maar waarom leg je deze stekker onbeschermd op het laagste punt in de auto???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1018
Lid geworden op: 17 okt 2009 13:29
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door wesley015 »

3000,- ???
Ik doe het voor 1/3 van de prijs. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gappie2001
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2009 19:11

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Gappie2001 »

Ik heb een zelfde probleem,waterlekkage en en een natte bodem en nu storing in de centrale portier vergrendeling en rechterachteruit.
Mijn auto gaat morgen naar de garage,ik laat de uitslag wel weten.
Kun je misschien de foto's online zetten?

mvg Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
erikpw
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2010 20:28
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door erikpw »

IHierbij een PDF met het verhaal en de foto's.
erikpw schreef:Onlangs heb ik een lekkage gehad in mijn Renault Scenic. Water in de auto en wel onder de bestuurdersstoel. Daar ligt een connector van de kabelboom. Sluiting en corrosie op de stekker. Een melding op het display over mijn handrem en een raam wat automatisch dicht en open ging. Renault Nederland adviseerde de kabelboom te laten vervangen. Volgens mijn garage ging dat minimaal 3000,- euro kosten. De garage heeft nu de connector weggehaald en de draden aan elkaar gesoldeerd. De oorzaak bleek verstopping van de afvoerkanalen onder de Parvan. Hierdoor is er water via de luchtinlaat voor de kachel/ventilator de auto ingelopen. Het rooster in de parvan is redelijk grof en kennelijk grof genoeg om blad door te laten. Ik heb nu horrengaas achter de openingen geplakt. Ik heb foto's gemaakt van hoe ik de parvan heb verwijderd en waar ik het gaas heb geplakt. Ik wil dit graag met jullie delen zodat leed bespaard blijft of dat je weet waar je moet zoeken. Doe je voordeel er mee.

Overigens ben ik van mening dat Renault dit niet goed geconstrueerd heeft. Te grootte gaten in het rooster en bij verstopping loop er water de auto in. En connector in de kabelboom ok maar waarom leg je deze stekker onbeschermd op het laagste punt in de auto???
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
erikpw
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2010 20:28
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door erikpw »

wesley015 schreef:3000,- ???
Ik doe het voor 1/3 van de prijs. :D
Wesley,

Intussen heeft mijn garage de boel aan elkaar gesoldeerd en werkt alles weer naar behoren. Maar kan ik ook bij jou terecht voor de distributieriem want die zit er volgend jaar aan te komen.

Groet,

Erik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1018
Lid geworden op: 17 okt 2009 13:29
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door wesley015 »

Nee, ik ben zelf schade monteur bij Renault en doe ook reparaties zoals de kabelboom vervangen i.v.m. lekkage.
Voor de distributie kan ik je helaas niet helpen.
Ik weet hoe het moet, maar voor een garantie ben ik te onervaren. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
erikpw
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2010 20:28
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door erikpw »

wesley015 schreef:...
Ik weet hoe het moet, maar voor een garantie ben ik te onervaren. :D

Erg eerlijk van je maar toch bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 15
Berichten: 16028
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door mechanic »

Welke regio woon je? Nabij helmond ( brabant ) kan weet ik een collega met een eigen garage die prima prijzen rekent.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

dustin
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 aug 2010 13:24
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door dustin »

Ik heb een vegelijkbare ervaring met mijn Scenic 1 gehad (rxe 2000).

Het is gelukkig alleen bij een lekkage gebleven, deze auto heeft zo goed als geen elektronica.

Bij deze auto heb ik de rubbers gewoon uit de zijkant van de parfan gehaald en klaar was kees.

kan dit ook bij de Scenic 2?
Ik heb sinds 2 dagen een Scenic 2 en deze staat altijd onder een boom...dus moet ook de parfan aanpakken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 15
Berichten: 16028
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door mechanic »

Bij de scenic2 kan het in extreme gevallen ook voorkomen dat er water in de kachelmotor loopt. Vooral als je zegt dat de auto altijd onder een boom staat, in deze tijd van het jaar valt alles van de bomen op/in je paravan.
Ook hier zitten 2 rubberen afvoeren die verstopt kunnen raken, 1 aan weerszijde. Alleen als je hier bij wilt moeten de ruitenwisserarmen en het bovenste gedeelte van de paravan eraf. Dan zie je de kachelmotor ook heel duidelijk zitten en kan je eventueel blaadjes die erin zitten makkelijk verwijderen, die geven anders een vervelende bromtoon af.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ericon
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door ericon »

Goede tip mechanic :thumb: vermijd je hier ook de parafaanlekkage mee?
Anders zaterdag eens de wissers verwijderen denk ik, of is het zo met een lampje door het rooster ook te zien?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 15
Berichten: 16028
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door mechanic »

Je kan heel makkelijk testen of de paravan afvoer open is, namelijk gewoon water op de paravan gieten, als het achter beide voorwielen op de straat komt zijn ze open.
Maar er liggen bijna altijd wat bladeren in, die na verloop van tijd in de afvoer kunnen zitten en verstopping veroorzaken. Reinigen zou bij het onderhoud gedaan moeten worden eigenlijk, maar dan wordt de beurt alleen maar duurder. Tijdig reinigen 'voorkomt' ellende. De beide afvoeren kun je met een lampje niet zien, en zul je toch de paravan moeten demonteren. Dit stelt echt niets voor, en is met een half uurtje gepiept.
Deze tijd van het jaar zit het pollenfilter ook sneller vol met bladeren, dus demonteer deze ook en loos deze van de grootste rommel. Achter de motor zit een klepje in de paravan, daarachter steekt het filter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PaulForce
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2010 12:46
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door PaulForce »

Ik heb ook last van vocht in mijn Scenic II (Bj 2003). Na wat zoeken en voelen waar het nu vochtig is, blijken de opberg ruimtes (alle twee, bij bestuurder en passagier) in de vloer bij de voorstoelen zeer nat te zijn. Als ik er in druk komt er gewoon water in te staan. De rest van de autovloer is droog.

Kan dit ook door een verstopping van de parvan ontstaan? Vind het raar dat alleen die 2 plekken zeer vochtig zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



veryanonymous
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 okt 2010 10:31
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door veryanonymous »

Het is natuurlijk wel het laagste punt in je bodem aan de voorkant ... Als het niet heel hard naar binnen loopt merk je van de rest misschien niet zoveel.

Ik had dit ook in mijn Mégane uit 2001, maar dat is toen netjes verholpen door de Renault dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 15
Berichten: 16028
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door mechanic »

Meestal is het water in de vloervakken afkomstig van een verstopte airco afvoer, echter is dat eigenlijk alleen bij de megane het geval. Zoals al gemeld, probeer eens of de paravan open is, dus beetje water in gieten. Als het er niet uitloopt weet je voldoende.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ericon
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door ericon »

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en het parafaan volgens de gebruikershandleiding van mechanic gedemonteerd.
Parafaanruimte (echooooooo) lekker schoongemaakt, buiten stof geen bladeren of rommel aangetroffen.
Heb er meteen een paar foto's (Nokia E72 )van genomen, sorry voor de kwaliteit maar het regende en dan neem ik mijn Nikon niet mee naar buiten.
30102010064.jpg
30102010068.jpg
30102010065.jpg
30102010073.jpg
30102010072.jpg
Buiten dat er geen vuil in lag ben ik toch blij dat ik dit heb schoongemaakt, er kan veel schade ontstaan doordat deze kanalen dicht zitten.
Nu woon ik in een straat met weinig bomen, maar ik ben niet de 1e eigenaar.
Met dank aan mechanic voor de tip :thumb:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Mathijs »

Ik ga er zo aan beginnen, maar met hoeveel Nm moet ik de ruitenwissers straks weer vastzetten ?
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Mathijs »

Ben er al klaar mee, heb het op gevoel maar goed vast gezet.
Alleen wel nieuwsgierig met welke lijm dat horrengaas het best er tegen aan te lijmen.

Tevens een tip voor het goed terugzetten van de ruitenwissers.
Heb alvorens ze te verwijderen, met afplakband strak langs het rubber van de wisser de positie gemarkeerd.
Goed terugzetten was daarmee een eitje.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

whoppy
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 aug 2010 17:58
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door whoppy »

Alleereerst mijn complimenten voor de briljante foto's + handleidingen in dit topic!!
Sinds drie jaar hebben wij een afgelegen huis in Duitsland gekocht met je raadt het al, veel..............heel veel bomen.
De eerste keer hadden we geen idee van het water in de auto en het de dealer laten doen, 160,00 EUR!!!!
Tegenwoordig probeer ik de goot zelf ook leeg te maken.
Ik zeg probeer want ik loop tegen een probleem aan, en dat is dat de ruitenwisser aan de bestuurderskant na het losdraaien muurvast op de stang zit. Het lijkt verlijmd of met een hars vastgezet waardoor ik de parvan niet in z'n gehaal kan verwijderen en aan de bestuurderskant dus niets schoon kan maken.
Deze zit nu dus ook verstopt en ik weiger het om naar de dealer te gaan, wordt alleen doodziek van het na elke rit droge sokken aantrekken :lol:
Is iemand bekend met dit fenomeen en wat hier aan te doen?
Liebe Grüße aus Deutschland.........und in Holland ist alles besser :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 15
Berichten: 16028
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door mechanic »

Goed inspuiten met bijvoorbeeld wd-40, nachtje laten staan en het de volgende dag proberen los te trekken. Je kan ook bij de materialenzaak een trekkertje halen waarmee je de arm los kan krijgen van de as van de motor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

arjanlas
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2011 17:22
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door arjanlas »

Onze Scenic van maart 2010 had hetzelfde probleem. Gelukkig heeft de dealer dit onder garantie verholpen. Dealer geeft toe dat gaten in het parvan rooster te groot zijn en heeft een werk instructie van Renault gekregen om in dergelijke gevallen de hele rubberen plug met dop van de gaten naar de wielkast afvoer te verwijderen. Hierdoor onstaat een gat van 1 cm dat in de meeste gevallen voldoende is om de verstopping tegen te gaan. Doe je voordeel er mee als je toch aan de slag gaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

whoppy
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 aug 2010 17:58
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door whoppy »

Ik heb het tot twee keer toe ingespoten en laten intrekken en nachtje weken maar de wisser blijft muur en muurvast zitten.
De garage heeft deze voor het laatst losgehaald dus misschien volgende week dat mannetje maar eens navragen wat hij vorig jaar precies heeft gedaan.
Denk dat ik het antwoord wel weet: Keine ahnung!!!!
Liebe Grüße aus Deutschland.........und in Holland ist alles besser :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 15
Berichten: 16028
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door mechanic »

Je kan als de moer eraf is, de arm iets indrukken en proberen los te wrikken. Maar zelden mee dat het bij een scenic niet los komt op deze manier.
Anders bij de materialenzaak even een ruitenwisserarm trekker kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

dmtm
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2011 15:12
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door dmtm »

Geachte allen,

Allereerst wil ik eenieder bedanken die bovenstaande duidelijk omschreven hebben en zelfs met foto's. Ik heb er veel ellende mee weten te voorkomen en geld uitgespaard. Thanx all :clap:
Nu wil ik even mijn ervaring delen omtrent het verstoppen van de afvoeren onder de parvan (waar in deze rubriek uitgebreid over verteld wordt). Wel lees ik 1 ding niet wat ik ondervond.

Voordat mijn afvoeren (links en rechts tegelijk) onder de parvan verstopt bleken te zijn merkte daarvoor al op dat er iets niet in de haak was. Ik hoorde namelijk vloeistof lopen bij het sturen naar links en rechts bij een haakse bocht. Ik hoorde dit alleen als de radio af stond, het was geen luid geluid. Toen ik dit hoorde ben ik ruiger gaan sturen om te conformeren of ik echt wel vloeistof hoorde lopen. Het was inderdaad alleen bij het sturen, maar na het ruig links en rechts te sturen stopte mijn aanjager (kachel ventilator) er mee. Eerst haperen om er vervolgens helemaal mee te stoppen.
Hierna forum op na geslagen en de uitkomst gevonden.

Ik heb de afvoeren ontstopt, er zat een papje voor de afvoeren (links en rechts) van modder/takjes/bladeren. Dit blokkeerde de afvoer en zo liep het water op onder de parvan. Dit was dus de vloeistof die ik hoorde stromen bij het sturen. Papje verwijdert en direct liep het water weg achter de wielkasten.
Tevens de pollenfilter gechecked (zoals beschreven in deze forum) en deze zat VOL met blad en vuil en was ook vochtig op sommige plaatsen. Tijd voor vervanging, maar niet op voorraad thuis, vandaar teruggeplaatst.
Hierna auto gestart en gelukkig deed de kachel ventilator het weer maar het zat me niet lekker. Ik heb in de opbergvakken onder de matten gechecked of het vochtig aanvoelde. Bingo. Onder de mat aan bestuurderszijde was het vochtig. Gelukkig lopen bij mijn auto (Scenic fase II) daar niet de kabelboom, die loopt hoger en er langs. Aan bijrijderszijde was het opberggedeelte droog. Ik ben verder en verder gaan zoeken en merkte op dat boven de gaspedaal de isolatie doorweekt was met vocht/water. Op de gaspedaal zit een stekker gemonteerd en deze is naar mijn inziens nog droog. De bekabeling hiernaartoe was wel vochtig. Kortom, er is water via mijn kachelinlaten naar binnen gestroomd door het verstoppen van de afvoeren en dit heeft geleid tot dit bovenstaande.

Ivm de feestdagen maar alles terug gemonteerd maar ik ga zeker de tip volgen door horrengaas aan te brengen ivm de ruime mazen van de luchtinlaat in de parvan.

Ik wil eenieder bedanken voor deze uitgebreide en duidelijke uitleg.
Lang leve dit soort forums.

Fijne dagen en hopelijk veel geluk voor de toekomst met Renault (dat is wel nodig als ik hier de forum erop nasla)
Groet Daan.
Huidige auto: Renault Megane GT 2.0 Tce180 2011 :dance:
Vorige auto: Renault Scenic II tech.line 1.6 16v 2007 :snooty:
Lang geleden: Renault Clio 1.8 RSi 1994 :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

idonap
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:21
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door idonap »

Ik heb precies hetzelfde probleem als dmtm beschrijft. Afgelopen week viel het plotseling op dat we water hoorden lopen. Even later was het weg. Vandaag de auto gewassen, en daarna stopte de ventilatie er mee. Opnieuw hoorden we water lopen voor het dashboard.
Ik ben even gaan rijden, met de gedachte dat het water dan in beweging zou zijn en waar het kon ook zou weglopen. Dat hielp. De ventilator kreeg ik weer aan de gang.

Nu hadden we al bij de vorige vorst periode dat er ijs aan de binnenkant van de ramen stond, dus dit zal al wel langer aan de hand zijn.

Geweldig dat jullie dit hier hebben gedeeld, ik ga morgen proberen of ook ik dit zelf kan repareren!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

idonap
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:21
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door idonap »

Even afloop bericht: het is ook mij gelukt :dance: , dankzij de duidelijke instructie. Enige probleem was de ruitenwissers los krijgen.
Een poelietrekker zou daarbij erg makkelijk zijn.
Ik begreep dat dit een probleem is dat al erg lang bekend is. Is het dan niet nalatig van Renault dat dit nog steeds op deze wijze wordt ingebouwd? :think: Reageert Renault zelf ook op dit forum?

Nogmaals bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Robtser76
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2013 21:13
Actief als: particulier
Locatie: Hoensbroek

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Robtser76 »

Deze zal ik me ook eens goed moeten bekijken als het straks wat warmer en droger wordt. Ik hoorde eerder deze week ook water lopen, maar niet op de plek waar het hier beschreven wordt. Leek meer uit de deur te komen. Zijn er nog meer van dit soort plekken bekend?
2006 Grand Scenic 1.5 dCi Expression Comfort Tech Road
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 15
Berichten: 16028
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door mechanic »

Je vloerbakjes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Piet van Gijn
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2011 13:03
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Piet van Gijn »

IK rij al jaren een Scenic en doe er bijna alles zelf aan, dit euvel met een slechte waterafvoer uit de paravan komt door dat er vuil (bladeren en ander vuil) op de opening van de waterafvoer slang zit zowel links als rechts. Demonteer de ruiten wissers uw paravan en maak de ruimte schoon en steek de afvoergaten door er kan nog vuil zitten in de afvoerslangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Robtser76
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2013 21:13
Actief als: particulier
Locatie: Hoensbroek

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Robtser76 »

De afgelopen week heb ik het weer gehoord, maar ik heb geen nattigheid in de auto. Niet bij de vloermatten of in de opbergvakjes. Ik zal het eens demonteren komende week. Dan heb ik als het goed is toch wat dagen vrij en zou het goed weer moeten worden. Bedankt voor de tips in elk geval.
2006 Grand Scenic 1.5 dCi Expression Comfort Tech Road
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Edilongi
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2013 09:14
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Edilongi »

Hallo,

Ontzettend bedankt voor de handleiding.
Gisteren uitgevoerd bij mijn Scenic uit 2006. Net in bezit.
Ongelofelijk hoeveel water om die afvoer kanalen stond. Echt liters.
Doorgeprikt, schoongespoeld en weer klaar.
Garage had geen tijd voor me. Dan maar zelf aan het knutselen!!!

Grtz

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 3611

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door Verwijderd 3611 »

Vanochtend door de regen gereden met steeds mistiger zicht en half doorweekte schoenen. Vanmiddag dankzij jullie handleidingen de paravan in no time gedemonteerd. Tip van het plakband opgevolgd. Paar baantjes getrokken in het zwembad wat zich achter de paravan had opgehoopt alvorens de plug van rotzooi door te duwen. Zwembad stroomde leeg op de oprit, zaakje dus weer open. Nu nog hopen dat de kachel het weer gaat doen...
Thanx voor de handleidingen !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BoutsP
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2014 22:48
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door BoutsP »

Betreft Renault Senic 2004, water bij bestuurders-, passagiersstoel en in opbergvakken.
Bedank voor de handleiding.
Rechtse afvoer inderdaad verstopt, hopelijk is het hiermee opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

johan80
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2010 16:40
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door johan80 »

Tophandleiding, Hartstikke bedankt hiervoor.
Hetzelfde probleem hier, maar eenvoudig met de handleiding op te lossen.Nu nog de ruimtes onderin droog zien te krijgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



andre1966
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2015 13:22
Actief als: particulier

Re: Lekkage Renault Scenic II Parvan

Bericht door andre1966 »

Als de paravan verstopt zit kan dan misschien de kachekventilater uitvallen? Bij mij werkt die ineens namelijk niet meer. SenicII 2004 ook zoemend geluid in de auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht