Lidmaatschap Vrienden van de Estafette

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Jos2137
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 feb 2006 16:59

Lidmaatschap Vrienden van de Estafette

Bericht door Jos2137 »

Beste mensen,

Graag wil ik het volgende met jullie delen. Al jarenlang ben ik in het bezit van een mooie Renault Estafette. Eind vorig jaar heb ik besloten om de stap te zetten om eens lid te gaan worden van een vereniging. Via internet heb ik me aangemeld bij de Vrienden van de Estafette. Geruime tijd verstreek. Na verloop van tijd kreeg ik bericht dat mijn aanmelding was ontvangen en dat mijn aanmelding op de algemene ledenvegadering van januari aanstaande zou worden meegenomen. Ik was verbaasd. Ik had nergens op de site gelezen dat er sprake zou zijn van een zogenaamde ballotagecommissie. Dit heb ik via de mail ook kenbaar gemaakt. Verbaasd en vebolgen was ik over de daarop volgende reactie. Er was geen ballotagecommissie maar omdat de vereniging een conflict had met iemand met een gelijke achternaam als ik, werd ik niet zomaar toegelaten maar zou dit op de ALV besproken worden. Volgens mij is dit een zuivere vorm van discriminatie.

Na de ALV heb ik niets meer gehoord. Deze week heb ik zelf maar weer eens contact opgenomen. Mijn aanmelding was niet besproken maar ik mocht geen lid worden. Ik heb hierover mijn ongenoegen kenbaar gemaakt. Het bestuur maakte mij nogmaals kenbaar dat ik niet welkom was als lid. Ze deelden mij per mail mede dat er genoeg Renault garages zijn waar ik terecht kan en dat het onderdelenmagazijn van de vereniging toch was opgeheven.

Deze handelswijze vind ik op zijn zachtst uitgedrukt bijzonder vreemd. Dit kan toch niet iemand weigeren op grond van zijn naam.

Wat vinden jullie hiervan en dan ook nog even vermelden dat er toch geen onderdelenmagazijn meer is.

Jos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hans
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 okt 2004 23:40
Actief als: particulier
Locatie: ter aar

Bericht door hans »

ik zou 'gewoon' proberen een andere vereniging te vinden jos! Graag of heel niet en ik denk dat je via de C.A.R wel ergens terecht kan. Inderdaad een beetje een vuil spelletje, iemand weigeren vanwege een achternaam. tenzij je natuurlijk de desbetreffende persoon bent jos..
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ForeverYoung(Edward)
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 dec 2005 00:04
Actief als: particulier
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door ForeverYoung(Edward) »

Vind ik ook een wat raar verhaal.

Zelfs al zou het je broer ofzo zijn, dan sta jij daar toch los van, een ieder is zelf verantwoordelijk voor wat ie doet..

Zal wat zijn als ze alle Vissers en de Boers gaan weigeren (ik neem dus aan dat jij een wat minder voorkomende achternaam hebt :wink: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Dit is gewoon een belachelijk verhaal. Maar ja, bij een club waar men zo omgaat met aspirant leden zou ik dus sowieso geen lid meer willen worden, tjee..

Ik zou zeggen Jos, meld je aan bij Club d'Anciennes Renault des Pays Bas (CAR), daar is iedereen welkom en die hebben ook een onderdelenmagazijn waar ongetwijfeld ook de nodige Estafette spullen te verkrijgen zijn.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A.H.M. Jonker
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 126
Lid geworden op: 24 jan 2005 23:50
Actief als: particulier
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door A.H.M. Jonker »

Het is natuurlijk moeilijk een oordeel te vellen, als je het probleem alleen maar van één kant krijgt te horen. :!: :?:
Bezoek ook eens mijn Renault 4cv-site: www.renault-4cv.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan Dijk
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2006 12:32

lidmaatschap "Vrienden van de Estafette

Bericht door Jan Dijk »

"De vereniging "Vrienden van de Estafette"is met ongeveer 140 leden een kleine club, als er dan iemand als lid geweigerd wordt zullen daar dan ongetwijfeld zwaar wegende reden voor zijn om een dergelijk besluit te rechtvaardigen. Het Estafette magazijn bestaat nog wel er is wel iets verandert daar wordt in het volgende clubblad uitgebreid aandacht aan besteedt.
Een vriendelijke estafette groet van Jan Dijk samen met Anja eigenaar en beheerder van het Estafette magazijn.
Tel. 0529-471337
E-mail familiedijk@zonnet.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jos2137
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 feb 2006 16:59

Bericht door Jos2137 »

@ AHM Jonker:

Beste heer Jonker, wellicht kunt u me dan uitleggen wat er voor twee kanten zijn aan het feit als je lid wilt worden en zelf met die vereniging nog nooit of nimmer te maken hebt gehad. Het gaat om mijn eigen persoon. Ik ben nog nooit in contact geweest met deze vereniging voor mijn aanmelding. Toch meent men mij te moeten weigeren op basis van mijn naam. Dat is de enige kant die er is.

@ Jan Dijk:

Zwaarwegende reden. Beste heer Dijk, als het een zwaarwegende reden was, had men mij dat wel meteen kunnen vertellen en niet pas na een maand nadat het besluit genomen is. Men wil rust in de vereniging. Ik heb nog nooit iets met de vereniging van doen gehad. Men kent mijn persoon niet eens. Waarom word ik dan beschuldigt van het feit dat ik deze rust zou verstoren ? Veronderstellingen die nergens op gestoeld zijn.

Ik lees dat u nu de eigenaar bent van het magazijn van de vereniging. Eerst was de vereniging eigenaar en is het magazijn opgeheven, dit heb ik uit de mail van de voorzitter van de vereniging. Heeft u de magazijnvoorraad van de vereniging overgenomen ? Gaat u de voorraad onderdelen nu als privé persoon of bedrijfsmatig verkopen ?

Jos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jos2137
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 feb 2006 16:59

Bericht door Jos2137 »

Hoi mensen,

In mijn vorige reactie heb ik alleen maar op de laatste twee reacties gereageerd. Ik was best verontwaardigd over deze laatste reacties. In die verontwaardiging ben ik vergeten te reageren op de eerdere positieve reacties op mijn bericht. Bedankt voor de tip om lid te worden van de Club dÁnciennes Renault. Ik zal dit in overweging nemen. Hoewel op dit moment ben ik wat huiverig om lid te worden van een vereniging gelet op wat ik nu heb meegemaakt.

Jos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A.H.M. Jonker
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 126
Lid geworden op: 24 jan 2005 23:50
Actief als: particulier
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door A.H.M. Jonker »

Beste Jos,

Allereerst wil ik hierbij duidelijk stellen dat ik niemand wil, maar zeker ook niet kan beschuldigen.
Met mijn reactie heb ik alleen willen aangeven dat allen die op jouw bericht reageren zich ervan bewust moeten zijn dat ze hun oordeel enkel en alleen baseren op wat jij in je bericht hebt medegedeeld.
Het zou m.i. eerlijker zijn om tot een oordeel te komen, als ook de andere partij gehoord zou zijn waarom zij tot een bepaalde uitspraak/handelswijze zijn gekomen.
(Een rechter komt toch ook dan pas tot een uitspraak als beide partijen volledig gehoord zijn?)
Bezoek ook eens mijn Renault 4cv-site: www.renault-4cv.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jos2137
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 feb 2006 16:59

Bericht door Jos2137 »

Hoi,

Volgens mij gaat het hier maar om één ding. Ik, als individu met een Renault Estafette, wil lid worden van een vereniging. De vereniging heeft een conflict met iemand met een gelijke achternaam als ik. Dit is voor de vereniging reden om mijn aanmelding als lid te weigeren. Ik heb niets met de vereniging van doen. Ik heb geen conflict of wat voor relatie met de vereniging dan ook. Dus tussen mij en de vereniging staat niets om mijn lidmaatschap te weigeren, alleen die gelijke achternaam als degene waar de vereniging een conflict mee heeft. Dit is toch niet normaal meer. Weigeren omdat je dezelfde achternaam hebt als iemand waar de vereniging een conflict mee heeft. Dergelijke zaken dien je gescheiden te houden.

Jos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Henk van de Ven
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:11
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Bericht door Henk van de Ven »

Hallo zeg !

Wat ik hier lees, gaat toch echt te ver.
Iemand weigeren op basis van zijn naam. Daar zijn toch geen woorden voor.
Waar zijn we dan toch mee bezig ?
Ik surf fanatiek op het internet rond maar dit slaat alles.
Een aantal reacties van jullie kan ik heel goed plaatsen. Ga gewoon naar een andere club Jos. Laat je aub niet afschrikken door het beleid van de vereniging vrienden van de estafette. Dat ze zich nog vrienden van durven te noemen ! Dit beleid is gelukkig een uitzondering in verenigingsland, dus neem gerust contact op met andere verenigingen Jos.

Van de reactie van AHM Jonker begrijp ik niets. In een ander topic heb ik al meer berichtenverkeer met hem/haar gehad. Graag zou ik van hem/haar willen weten hoe hij/zij het zou vinden als hij geweigerd zou worden bij een vereniging op basis van het feit dat een broer van hem/haar het niet zo nauwkeurig heeft genomen met de kentekens van zijn voertuigen. Ik verwijs jullie hiervoor graag naar het topic Wat is hier aan de hand wat ook op dit forum staat.

Henk
Verzamelaar voertuiggegevens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hans
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 okt 2004 23:40
Actief als: particulier
Locatie: ter aar

Bericht door hans »

henk, nou niet 2 dingen door elkaar halen. Je hebt natuurlijk gelijk als je stelt dat het te ver gaat op iemand te weigeren op basis van alleen een achternaam, maar om daar nou dat andere topic bij te halen? een beetje in een ander topic op de man spelen om iemand onderuit te halen vindt ik dus ook niet echt kunnen.
Met mijn reactie heb ik alleen willen aangeven dat allen die op jouw bericht reageren zich ervan bewust moeten zijn dat ze hun oordeel enkel en alleen baseren op wat jij in je bericht hebt medegedeeld.
Het zou m.i. eerlijker zijn om tot een oordeel te komen, als ook de andere partij gehoord zou zijn waarom zij tot een bepaalde uitspraak/handelswijze zijn gekomen.
@ahm; natuurlijk moet ik mijn mening baseren op wat jos hier verteld. De vrienden zullen zich niet zo snel laten horen denk ik. Laten ze eerst jos nou eens in een pm precies uitleggen om wie het nou gaat en waarom ze jos er dan niet bij willen hebben.
Jos heeft zelf pas na een paar mails een reactie met een wazige afwijzing van de vrienden gehad. Alleen dat al vindt ik asociaal genoeg om geen lid meer te willen worden.
Dus jos; op naar de C.A.R!! :P :twisted:
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jos2137
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 feb 2006 16:59

Bericht door Jos2137 »

Beste Hans,

Bedankt voor je reactie. De reacties hier op dit forum zijn hartverwarmend. Ik heb geen reactie meer van de vrienden ontvangen. Ik ben het volledig met je eens dat dit asociaal gedrag is en mijn wens om lid te worden bij die vereniging is volledig verdwenen. Je geeft aan op naar de C.A.R.. Kan ik deze ook op internet vinden en zo ja, kan iemand me hier een internetadres van geven ?

Alvast bedankt.

Jos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Hoi Jos,

De site van de CAR is te vinden via http://www.renaultklassiek.nl/

(Raar trouwens dat er hier op het forum nergens een link naar die site te vinden is, Admin??)
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gerrit
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 mar 2005 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Bericht door gerrit »

Dag Jos,

de car vind je onder www.renaultklassiek.nl

groeten en succes, gerrit

ps: je bent met je Estafette natuurlijk welkom op het Oh Oh Renault evenement in Ommen met als thema: Klassieke bedrijfswagens van Renault.
12 Gordini '73, 12 Break, 20 TX '82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Admin
Site Admin
Site Admin
Posts in topic: 1
Berichten: 2089
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27
Actief als: particulier

Bericht door Admin »

renault15.17 schreef:Hoi Jos,

De site van de CAR is te vinden via http://www.renaultklassiek.nl/

(Raar trouwens dat er hier op het forum nergens een link naar die site te vinden is, Admin??)
Die link komt er wel weer hoor, maar wil er gewoon een mooie link-pagina van maken.

Voor de rest wil ik wellicht ten overvloede wijzen op ons reglement , en dan met name artikel III-a en III-c .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jos2137
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 feb 2006 16:59

Bericht door Jos2137 »

Beste admin,

Natuurlijk respecteer ik hetgeen in de reglementen staat vermeld. Ik heb me ook in eerste instantie gericht tot de desbetreffende vereniging. Geen effect alleen de eerder genoemde mailtjes. Ik heb me geuit via hun forum maar hier zijn mijn berichten verwijderd. Ik vind dit dermate serieus dat ik vind dat meerdere mensen van een dergelijke handelwijze op de hoogte mogen zijn.

Jos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in