mechanic schreef:Het is heel makkelijk,het chassisnummer moet ingeslagen zijn. Is het er niet,of is het niet leesbaar zul je naar de rdw moeten.
In mijn tijd bij Renault kwamen deze auto's niet meer naar de dealer,dus geen idee waar het nummer zou moeten staan.
Er zijn vast leden hier met een gelijke auto die je dit kunnen vertellen.
Daar hoopte ik op. Maar er heeft nog niemand gereageerd die hetzelfde model heeft en me kan wijzen waar het ingeslagen nummer te vinden is. Of dat toch het ingeslagen nummer op het door de fabriek gemonteerde plaatje het geaccepteerde VIN is.
mechanic schreef:De apk regels zijn voor elk keuringsstation gelijk,heb je een nare ervaring ga dan voor een keuring naar de dealer bijvoorbeeld. Vaak goedkoper ook nog.
Zal ik onthouden voor de volgende keer. Ik ging nu naar het dichtstbijzijnde APK keurstation.
Het voertuigidentificatienummer moet in het chassis, frame of soortgelijke structuur zijn ingeslagen en moet goed leesbaar zijn.
mechanic schreef: ... u kunt hierover contact opnemen met RDW, technische helpdesk (KIT), tel. 0900-0739 (€0,10 per minuut). Als het VIN ontbreekt of niet leesbaar is verwijst u de aanvrager van de APK door naar RDW.
Dat nummer wordt niet meer gebruikt. Een opgenomen stemmetje verwijst naar de website.
mechanic schreef:Ingeslagen voertuigidentificatienummer (VIN)
VIN (ook wel chassisnummer genoemd) kan op meerdere, vaste voertuigdelen zijn ingeslagen. Het is voldoende als het op 1 plaats leesbaar is.
Op de foto ziet u dat het plaatje met het VIN op de carrosserie is bevestigd met een puntlasverbinding. Dit mag u bij de APK accepteren.
Ik zal het plaatje in de auto controleren op lassen.
Daar staat het VIN ingeslagen.
Samen met nog wat meer informatie over het model en de fabrikant (Matra).
Dan zou het plaatje toch voldoende zijn. Ik blijf het vreemd vinden dat de auto wel een toelating kreeg, door de ANWB aankoopkeuring en alle voorgaande APK keuringen kwam, waarbij het identificatienummer wel kon worden afgemeld.