Lucas pomp kopen

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Lucas pomp kopen

Bericht door de mon »

Kangoo bwj '00 F8Q 47 KW , ik heb aan de roetstop gedraaid of voorinspuiting, ge weet waar ge die ook kunt stilleggen.
Omwille van stilvallen, na 200 K zullen die o ringen aan gasklepas wel versleten zijn, hij zuigt valse lucht.
Ik zou graag een occasie pomp willen kopen, de stopsolenoïde zal ik zeker moeten overzetten, is gecodeerd dacht.
Ik denk dat het eerste nr(R8448B360A° op de foto juist is, deze pomp goed is.
Wie kent dat, want een autoonderdelenbedrijf durft ook geen besluit vormen?
R8448B360A Renault Clio 2, Kangoo F 8 Q 630 Mon pomp.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Lucas pomp kopen

Bericht door de mon »

Pomp gevonden met 120 K, tandwiel heb ik ook zodat 't maar te monteren is. Tandwiel is innerlijk verstelbaar, begin ik niet aan.
......361A (1 cijfertje meer); DPC...klopt wel. Duimen maar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Lucas pomp kopen

Bericht door de mon »

Vandaag ben ik pas begonnen. Omdat ik ondertussen een waterlek kreeg achteraan de waterpomp, o ring stuk en kraag eraf van die koelleiding was het uitstel. Stukken waren pas deze week aangekomen.
Omdat het de 1° maal is waterpomp, mazoutpomp, etc ga ik 2 dagen werk hebben, distributie doe ik blindelings.(te laat begonnen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Lucas pomp kopen

Bericht door de mon »

WP staat erop en de dieselpomp moet ik nog aanpassen, andere kleuren. Op de pomp zit enkel die stopklep, vervroeging en de potmeter bovenaan .
Dus die multistekker verbind nog andere dingen dan de pomp, wss generator met zijn 'W' en laadstroomlampje. Ik ga gewoon die 2 aqtuatoren en 1 sensor dan maar overzetten.
(en een gebedje)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Lucas pomp kopen

Bericht door de mon »

Wegens 't zomeruur was het vandaag 22 uur dat ik stopte. D riem ligt erop en pomp ook.
En steeds maak je fouten die ik nog niet kende, D-riem andersom zodat de strepen niet matchen(etc).
Dus morgen is het D-day. Ook omdat ik naar de keuring moet, nu al 1 week overtijd, moest die pomp eraf.
Maar nergens vind ik het aantrekkoppel van dat verstelbaar pomptandwiel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Lucas pomp kopen

Bericht door de mon »

Kangoo thermostaathuis & boutje.JPG
Ik tuf al 4 dagen rond en wagen is gekeurd. Het zwart wolkje bleef even volgen. Telkens wat koelvloeistof 20 cl erbij, 2 dagen lang maar is stabiel nu.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Lucas pomp kopen

Bericht door de mon »

https://www.tractorfan.nl/topic/20824/ Eindelijk heb ik een mogelijke veroorzaker gevonden. Via dit topic zijn er Lucas pompen zonder persklepjes. De verstuivers moeten dat dan doen, bij te oude of defecte zit er inwendig teveel lucht in de pomp. ASAP gooi ik er die uit. ('k laat het nog weten)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Lucas pomp kopen

Bericht door de mon »

Epilog, vandaag 20-9-2019 is hij eindelijk gemaakt(smoorgaatjes).
De verstuivers door goeie geteste vervangen, draaide beter maar nog steeds zijn kuren. Fout of kuur: reeds 2 j is het dat na een rit of goed warm bij stoppen, hij trager gaat draaien/roken/gloeilampje aan. Soms niet niet en dan wel. Een paar keer gaan zien en er verschenen luchtbelletjes aan retourzijde tijdens zijn kuren.
Vandaag extra moeite gedaan en aan de tankvlotter gaan checken. Dat kl filtertje heeft een smoorgaatje,en is je beluchting. Als dat niet goed is dan heb je vacuumbellen aan de retourleing ipv luchtbellen, door teveel vacuum in je tank wordt je pomp leeg gezogen(mijn storing).
Extra in de tankvlotter zit een een veerbelaste klep onderaan die beluchting die toe blijft bij te volle tank, bij normale tankinhoud laat ze enkel lucht toe in de tank bij vacuum.
Die banjobout van retour is in feite een drukregelaar en terugslagklepje. Als die wat afwijkt heb je meer aanzuiging uit de tank, kan het smoorgaatje aldaar niet volgen dat krijg je ...
Dat smoorgaatje heb ik vergroot, kuren weg.(het ganse wknd laat ik het deksel van laadvloer eraf,test, test)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Lucas pomp kopen

Bericht door de mon »

Eigenlijk is de onzichtbare veroorzaker de dieselbacterie. Telkenmale ik tank gebruik ik dat speciaal produkt nu dat curatief en preventief werkt .
Pomp en verstuivers waren versleten, etc. Ergens ga je de fout zoeken en moet je je systeem opbouwen, dit & dat vervangen en nog zat dezelfde fout erin.
Motor heeft nu een regelmatig ralenti wat me bevalt. Er is me wel aangeraden om leidingen door te blazen, tank te kuizen en filter te vervangen.
Lang gegoogeld, topics gelezen en mensen aangesproken, niks of geen antwoorden. Het is nu wat leuker en ontspannender om die vele topics te lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht