Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Ik rijd nu een Megane 1.6 Grandtour van 2005. Op zich niets mis mee, maar het nieuwere model Megane lonkt...
Ik rijd ongeveer 12.000 km / jaar en heb uitgerekend dat het omslagpunt bij een Megane op diesel (met hetzelfde gewicht, onder de 1250 kg) op nog geen 9700 km /jaar ligt. Ik rijd best vaak kortere stukjes en dat is voor geen enkele auto goed natuurlijk, maar zou het voor een diesel slechter zijn dan voor een benzine auto? Graag jullie mening hierover.
Ik vind diesels nu eenmaal lekkerder rijden en het feit dat je minder vaak bij de pomp staat spreekt mij erg aan
Het korte stukjes verhaal en de nadelen daarvan zijn je al duidelijk. Dit geld bij een dci ook zeker voor de turbo en toebehoren,dichtslibbende olie leidingen etc.
Er zit meer op de motor dan bij de benzine variant,wat dus mogelijk ook meer onderhoudskosten op kan leveren.
Zaak van afwegingen maken,kosten/baten.
Ok mechanic, duidelijk verhaal. Er moet sowieso een duizend of zes achteraan, dus ik denk dat het wijsheid is om maar deze Megane "af" te rijden. Hopen dat het nog eventjes duurt, want ik blijf het fijne en mooie auto's vinden
En dan de afweging opnieuw maken; of een benzine of een diesel.
De 2005 mégane heeft al een boel afschrijving achter de rug. Jaren die je nu nog rijdt kosten vrijwel niets,als de kosten binnen de perken blijven is het financiëel slim deze op te rijden. De mégane 2010 dci vind je dan vermoedelijk niet met lage km-stand,maar dan wel een stuk goedkoper.
Het is natuurlijk net wat je wil.
Kijk ik heb een CC van 2007, wel een diesel. Buiten een mindere bestuurdersstoel een heerlijke wagen. Nog NOOIT een wagen gehad waar ik zo weinig kosten aan heb gehad, ondertussen bijna 200K gereden. In de tijd dat ik er mee rij (5jaar) 4 nieuwe gloeikaarsen, en een nieuwe mechaniek voor de LV-ruit. Wel 3 weken op moeten wachten, veel lol gehad met een EV, er een sport van gemaakt om hem zo rap mogelijk leeg/zo ver mogelijk te geraken op een lading.
Blijf met dat ding rijden zo lang je kan, als je geen kosten hebt rijden.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een Megane 1.5 78kw Diesel versie KZ0B06 motorcode K9K G8 met 300K km :D
Onlangs heb ik een nieuwe koppeling in de garage laten plaatsen (de eerste) maar de auto kwam terug met volgende meldingen controleer inspuitsysteem en controleer...
Laatste jaar heb ik problemen bij het overschakelmoment van benzine naar LPG. Zodra ik hier op de N weg zit loopt het vermogen terug. Krijg de melding: controleer regelaar. En het motorblok lampje brand. Ik zet de auto even stil, motor uit en weer...
Ik heb een scenic gekocht met keyless entree, Als ik weg loop bij de automaat hij keurig op slot, alleen de bestuurdersdeur blijft open. Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?
Wij hebben op midden november ‘24 een handtekening gezet onder een bestelorder voor een Iconic 5 met alle mogelijke opties. Het zou onze eerste nieuwe auto worden na het behalen van het rijbewijs, zo’n 32 jaar geleden…Voor ons...
Vandaag naar Zwitserland gereden met mijn ZE50. Eerste keer geladen (CCS) in Maastricht. Geen problemen. Tweede keer laden in Frankrijk. Niveau gaat van 10 naar 70% en dan zegt de laadpaal plotseling fout, probeer andere paal en het laden stopt...
Hallo,
Wij zijn sinds +- 3 weken in bezit van een Grand Scenic Bose uit 2013 van de laatste facelift, en de keyless entry werkt soms.
Hij gaat vrijwel altijd automatisch op slot als je weg loopt, maar als je naar de auto toe gaat en de deurklink...