"Probleem is (lijkt heel simpel maar is het niet) dat er twee gloeibougies defect zijn maar helaas 1 geheel geworden zijn met de cilinderkop.
De chef-monteur verwachtte dat als hij die ging proberen los te draaien ze waarschijnlijk in de cilinderkop af zouden breken. Omhier dan vervolgens bij te komen moet de brandstofpomp incl alle leidingen er van af (10-12 uur werk a 70 euro per uur). De kans bestond (en was groot, hij had dit ooit eerder meegemaakt) dat niet alleen de bougies braken maar waarschijnlijk ook de kop beschadigd zou raken. Aangezien de motor 213000 gelopen heeft en de brandstofpomp ook lekte (lucht aanzuigt) en er ook redelijk wat olie lekt was het financieel aantrekkelijker om een ruilmotor (incl pomp) te plaatsen ipv een nieuwe kop en een nieuwe pomp. Ik vond het persoonlijk financieel aantrekkelijker om dan helemaal niets te repareren en hopen dat hij het volhoudt. "
Hij heeft inmiddels een nieuwe auto besteld (Peugeot 307
