goedenavond
kheb een megane cabrio, uit 1997,
nou heb ik maand geleden er een nieuwe accu in laten zetten!, en me dynamo laten meten of hij nog in orde was!!,, dat was gelukkig zo!.
nou startte me megaantje niet!, dus daar baalde ik alweer van, klonk als een lege accu!!, klok helemaal oo.oo uur
alleen nou heb ik het probleem, dat met startkabels! de auto niet gestart krijg!!, dashboardlampjes en radio doen het wel!!,
verschillende startkabels gebruikt!!, zeker 20 minuten aan de startkabels gehangen,
wat kan het zijn?, is gewoon heel de accu dood?, lek?,
megane 1997 start niet met startkabels?
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 feb 2013 19:29
- Actief als: particulier
megane 1997 start niet met startkabels?
Laatst gewijzigd door RichTrip op 13 feb 2013 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic verplaatst naar het juiste forum gedeelte
Reden: Topic verplaatst naar het juiste forum gedeelte
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 27 jul 2014 21:51
- Actief als: particulier
Re: megane 1997 start niet met startkabels?
Hoi, ik ben nieuw op dit forum en ga me dadelijk voorstellen, maar wil eerst je vraag beantwoorden.
Ik heb dit ook nog maar net voorgehad in m'n vorige wagen, en ook net als jij meerdere accu's en startkabels geprobeerd, maar starten ging niet, toch niet door opladen via de accu. Accu eruit gehaald en laten meten en ze was dus stuk. Ik vrees dus dat ook jouw accu stuk is.
Vooraleer je een nieuwe gaat kopen en aansluiten, moet je eerst nagaan hoe dit kan dat die ACCU na 1 mnd het al begeeft, want als je dat niet oplost zal je elke maand een nieuwe moeten gaan kopen. Er zijn 2 zaken die m.i. de oorzaak kunnen zijn. 1- nieuwe hifi aangesloten: Check of de remote draadjes (blauw fijn draadje) allemaal zijn aangesloten, die dienen om de toestellen volledig vd stroom af te sluiten als je je radio uit zet. 2- Je dynamo zal waarschijnlijk wel werken, maar de regelator zal stuk zijn, is een regelaar die de uitgaande spanning regelt en moet zorgen dat je dynamo geen overspanning aan je accu geeft anders is de accu een heel kort leven beschoren en dat is wat ik denk dat je probleem is.
Ik heb dit ook nog maar net voorgehad in m'n vorige wagen, en ook net als jij meerdere accu's en startkabels geprobeerd, maar starten ging niet, toch niet door opladen via de accu. Accu eruit gehaald en laten meten en ze was dus stuk. Ik vrees dus dat ook jouw accu stuk is.
Vooraleer je een nieuwe gaat kopen en aansluiten, moet je eerst nagaan hoe dit kan dat die ACCU na 1 mnd het al begeeft, want als je dat niet oplost zal je elke maand een nieuwe moeten gaan kopen. Er zijn 2 zaken die m.i. de oorzaak kunnen zijn. 1- nieuwe hifi aangesloten: Check of de remote draadjes (blauw fijn draadje) allemaal zijn aangesloten, die dienen om de toestellen volledig vd stroom af te sluiten als je je radio uit zet. 2- Je dynamo zal waarschijnlijk wel werken, maar de regelator zal stuk zijn, is een regelaar die de uitgaande spanning regelt en moet zorgen dat je dynamo geen overspanning aan je accu geeft anders is de accu een heel kort leven beschoren en dat is wat ik denk dat je probleem is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-