Hallo allemaal
Ik heb sinds 5 weken een megane 1.6 uit 2003 keurig garage onderhouden enzo reed prima alleen af en toe bij willen starten paar keer start stop knop moeten drukken (dit sinds 3 weken) nu begin deze week begon hij smorgens zomaar bij terugschakelen en remmen af te slaan en kwam melding selecteer vrijstand, en daarna uitval snel knop indrukken en schakelen in 1 dan deed is het weer,
Dacht misschien door de kou in de ochtend,
Nu gister ineens uitval terwijl ik rustig op rechte weg reed en vanmorgen dito zelfde,
Nu reed ik terug naar huis vanmiddag gebeurde het midden op een drukke weg ik kon geen kant op en hij was niet meer aa te krijgen, resultaat vloekende mensen, 1 die me net aan kon ontwijken en mezelf misselijk en trillend proberen hem aan de praat te krijgen, nu ben ik een vrouw van 25 en niet snel in paniek maar dit is mijn 1e luxe auto en heb krom moeten liggen om hem te betalen,
Nu komt de auto bij forddealer vandaan die mij van de week vertelde ja mevrouw wij hebben eigenlijk geen verstand van Renault, zou niet weten wat het moet zijn,
Nu heb ik daar 50/50 Bovag garantie en komen ze de megane volgende week kosteloos halen, want je snapt wel hier ga ik niet de A7 op naar Sneek,
Maar vertrouw ze ok niet helemaal,
Zijn hier mensen met soortgelijk probleem of misschiend tips voor mij wat ik beste kan doen?
Breng hem het liefst naar de Renault garage 6 km verder maarja daar heb ik geen garantie
Megane 2003 kost bijna me leven :-(
-
Piaporsius
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
-
WillemS
- Gerespecteerd lid

Re: Megane 2003 kost bijna me leven :-(
Dit is een gevaarlijke situatie waar je snel een oplossing voor moet vinden.
Begin met de Ford dealer aansprakelijk te stellen voor eventuele gevolgen in verband met de veiligheid, doe dit schriftelijk, dan zullen ze of de wagen terugnemen of hem deugdelijk moeten repareren!! Eventueel bij een Renault garage.
Diagnose stellen van hier is moeilijk, maar het lijkt erop dat de BDP-sensor niet goed meer is, of de bedrading is slecht, deze geeft een signaal naar de computer zodat die kan zien hoe de motor draait. Het is een bekend probleem bij de Renault.
Is de sensor kapot of de draad onderbroken, dan slaat de motor af, en bij starten krijgt hij geen signaal en slaat dus niet aan, door bewegen van de motor kan er weer kontakt zijn en doet hij het even.
SUC6
mvg
WillemS
Begin met de Ford dealer aansprakelijk te stellen voor eventuele gevolgen in verband met de veiligheid, doe dit schriftelijk, dan zullen ze of de wagen terugnemen of hem deugdelijk moeten repareren!! Eventueel bij een Renault garage.
Diagnose stellen van hier is moeilijk, maar het lijkt erop dat de BDP-sensor niet goed meer is, of de bedrading is slecht, deze geeft een signaal naar de computer zodat die kan zien hoe de motor draait. Het is een bekend probleem bij de Renault.
Is de sensor kapot of de draad onderbroken, dan slaat de motor af, en bij starten krijgt hij geen signaal en slaat dus niet aan, door bewegen van de motor kan er weer kontakt zijn en doet hij het even.
SUC6
mvg
WillemS
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Piaporsius
Topic author - Lid - eerste logo binnen

Megane 2003 kost bijna me leven :-(
Bedankt willem!
Maar kan ik de ford dealer ook aansprakelijk stellen ondanks de 50/50 Bovag garantie of maakt dat niets uit?
Groetjes
Pia…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Maar kan ik de ford dealer ook aansprakelijk stellen ondanks de 50/50 Bovag garantie of maakt dat niets uit?
Groetjes
Pia…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 17 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
2003 Clio2 1.5 dci startprobleem
door zuinigrijder » 04 mei 2025 10:03 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 4
Weergaves: 1018 -
Laatste bericht door zuinigrijder
08 mei 2025 06:02
-
-
-
Renault Laguna II V6 uit 2003 startproblemen
door Sietse_Laguna » 07 jul 2025 08:18 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 9
Weergaves: 1244 -
Laatste bericht door Renault47
11 jul 2025 20:13
-
-
-
Reacties: 14
Weergaves: 636 -
Laatste bericht door KDL
28 feb 2026 17:55
-