Megane 2003 kost bijna me leven :-(
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 10
- Laatste bezoek: 29 apr 2012 19:11
- Actief als: particulier
Hallo allemaal
Ik heb sinds 5 weken een megane 1.6 uit 2003 keurig garage onderhouden enzo reed prima alleen af en toe bij willen starten paar keer start stop knop moeten drukken (dit sinds 3 weken) nu begin deze week begon hij smorgens zomaar bij terugschakelen en remmen af te slaan en kwam melding selecteer vrijstand, en daarna uitval snel knop indrukken en schakelen in 1 dan deed is het weer,
Dacht misschien door de kou in de ochtend,
Nu gister ineens uitval terwijl ik rustig op rechte weg reed en vanmorgen dito zelfde,
Nu reed ik terug naar huis vanmiddag gebeurde het midden op een drukke weg ik kon geen kant op en hij was niet meer aa te krijgen, resultaat vloekende mensen, 1 die me net aan kon ontwijken en mezelf misselijk en trillend proberen hem aan de praat te krijgen, nu ben ik een vrouw van 25 en niet snel in paniek maar dit is mijn 1e luxe auto en heb krom moeten liggen om hem te betalen,
Nu komt de auto bij forddealer vandaan die mij van de week vertelde ja mevrouw wij hebben eigenlijk geen verstand van Renault, zou niet weten wat het moet zijn,
Nu heb ik daar 50/50 Bovag garantie en komen ze de megane volgende week kosteloos halen, want je snapt wel hier ga ik niet de A7 op naar Sneek,
Maar vertrouw ze ok niet helemaal,
Zijn hier mensen met soortgelijk probleem of misschiend tips voor mij wat ik beste kan doen?
Breng hem het liefst naar de Renault garage 6 km verder maarja daar heb ik geen garantie
Ik heb sinds 5 weken een megane 1.6 uit 2003 keurig garage onderhouden enzo reed prima alleen af en toe bij willen starten paar keer start stop knop moeten drukken (dit sinds 3 weken) nu begin deze week begon hij smorgens zomaar bij terugschakelen en remmen af te slaan en kwam melding selecteer vrijstand, en daarna uitval snel knop indrukken en schakelen in 1 dan deed is het weer,
Dacht misschien door de kou in de ochtend,
Nu gister ineens uitval terwijl ik rustig op rechte weg reed en vanmorgen dito zelfde,
Nu reed ik terug naar huis vanmiddag gebeurde het midden op een drukke weg ik kon geen kant op en hij was niet meer aa te krijgen, resultaat vloekende mensen, 1 die me net aan kon ontwijken en mezelf misselijk en trillend proberen hem aan de praat te krijgen, nu ben ik een vrouw van 25 en niet snel in paniek maar dit is mijn 1e luxe auto en heb krom moeten liggen om hem te betalen,
Nu komt de auto bij forddealer vandaan die mij van de week vertelde ja mevrouw wij hebben eigenlijk geen verstand van Renault, zou niet weten wat het moet zijn,
Nu heb ik daar 50/50 Bovag garantie en komen ze de megane volgende week kosteloos halen, want je snapt wel hier ga ik niet de A7 op naar Sneek,
Maar vertrouw ze ok niet helemaal,
Zijn hier mensen met soortgelijk probleem of misschiend tips voor mij wat ik beste kan doen?
Breng hem het liefst naar de Renault garage 6 km verder maarja daar heb ik geen garantie
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: Megane 2003 kost bijna me leven :-(
Dit is een gevaarlijke situatie waar je snel een oplossing voor moet vinden.
Begin met de Ford dealer aansprakelijk te stellen voor eventuele gevolgen in verband met de veiligheid, doe dit schriftelijk, dan zullen ze of de wagen terugnemen of hem deugdelijk moeten repareren!! Eventueel bij een Renault garage.
Diagnose stellen van hier is moeilijk, maar het lijkt erop dat de BDP-sensor niet goed meer is, of de bedrading is slecht, deze geeft een signaal naar de computer zodat die kan zien hoe de motor draait. Het is een bekend probleem bij de Renault.
Is de sensor kapot of de draad onderbroken, dan slaat de motor af, en bij starten krijgt hij geen signaal en slaat dus niet aan, door bewegen van de motor kan er weer kontakt zijn en doet hij het even.
SUC6
mvg
WillemS
Begin met de Ford dealer aansprakelijk te stellen voor eventuele gevolgen in verband met de veiligheid, doe dit schriftelijk, dan zullen ze of de wagen terugnemen of hem deugdelijk moeten repareren!! Eventueel bij een Renault garage.
Diagnose stellen van hier is moeilijk, maar het lijkt erop dat de BDP-sensor niet goed meer is, of de bedrading is slecht, deze geeft een signaal naar de computer zodat die kan zien hoe de motor draait. Het is een bekend probleem bij de Renault.
Is de sensor kapot of de draad onderbroken, dan slaat de motor af, en bij starten krijgt hij geen signaal en slaat dus niet aan, door bewegen van de motor kan er weer kontakt zijn en doet hij het even.
SUC6
mvg
WillemS
Hide post links |
-
Bedankt willem!
Maar kan ik de ford dealer ook aansprakelijk stellen ondanks de 50/50 Bovag garantie of maakt dat niets uit?
Groetjes
Pia
Maar kan ik de ford dealer ook aansprakelijk stellen ondanks de 50/50 Bovag garantie of maakt dat niets uit?
Groetjes
Pia
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
De Ford garage dient je een veilige en betrouwbare auto te leveren. Als consument heb je wel enige bescherming ook buiten de Garantie om.
Deze voldoet niet aan deze 2 simpele eisen, toch.
Bel anders even met de Bovag of met je verzekeringsmaatschappij/juridische bijstands verzekening.
SUC6
Deze voldoet niet aan deze 2 simpele eisen, toch.
Bel anders even met de Bovag of met je verzekeringsmaatschappij/juridische bijstands verzekening.
SUC6
Hide post links |
-
Heb met de Bovag gebeld en zij zeiden dat er helemaal niet zoiets bestaat als 50/50 Bovag garantie!
Je hebt het of je hebt het niet, en bij elke auto boven de 4500€ hoort minimaal 6 maanden volledige garantie mits de koper daar van af ziet en dat moet dan weer in contract staan, en dat is dus niet het geval,
De auto is nu opgehaald dus ben benieuwd, hoop wel dat de auto is uitgevallen onderweg naar de garage, zal je altijd zien dat dat niet gebeurt natuurlijk,
Je hebt het of je hebt het niet, en bij elke auto boven de 4500€ hoort minimaal 6 maanden volledige garantie mits de koper daar van af ziet en dat moet dan weer in contract staan, en dat is dus niet het geval,
De auto is nu opgehaald dus ben benieuwd, hoop wel dat de auto is uitgevallen onderweg naar de garage, zal je altijd zien dat dat niet gebeurt natuurlijk,
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Fijn dat ze de wagen meegenomen hebben ter reparatie.
En goed dat je de Bovag hebt gebeld, zo zie je maar dat je gewoon garantie hebt als de wagen meer dan 4.500 heeft gekost.
De consument wordt tegenwoordig beter beschermd door wetgeving hieromtrent.
Ik hoop dat de Ford garage de wagen door de Renault-dealer laat repareren als ze slim zijn.
Je hebt uiteraard ook garantie op de uitgevoerde reparatie.
We horen wel hoe het afloopt.
SUC6
mvg
WillemS
En goed dat je de Bovag hebt gebeld, zo zie je maar dat je gewoon garantie hebt als de wagen meer dan 4.500 heeft gekost.
De consument wordt tegenwoordig beter beschermd door wetgeving hieromtrent.
Ik hoop dat de Ford garage de wagen door de Renault-dealer laat repareren als ze slim zijn.
Je hebt uiteraard ook garantie op de uitgevoerde reparatie.
We horen wel hoe het afloopt.
SUC6
mvg
WillemS
Hide post links |
-
Nou de ford garage heeft gister gebeld, kapotte lekkende radiator was het eerste wat ze opviel, lekte veel koelvloeistof, wel ben ik nog steeds in discussie met de verkoper over mijn garantie maar Bovag bemiddeling heeft het over genomen,
Nu belde de garage zonet weer dat er een enorme scheur in me velg zit en of die er al zat met verkoop want die was ook levens gevaarlijk, goddank voor mijn enthousiasme dat ik foto's heb gemaakt na me proefrit en daar dus ook die velg op te zien is met scheur!!
Gelukkig nog een poot om op te staan,
Nu maar weer afwachten, ze hebben nog niet gebeld meer,
Al vraag ik me af als de radiator zoveel lekte had er dan niet een storingslamp moeten branden?
Nu belde de garage zonet weer dat er een enorme scheur in me velg zit en of die er al zat met verkoop want die was ook levens gevaarlijk, goddank voor mijn enthousiasme dat ik foto's heb gemaakt na me proefrit en daar dus ook die velg op te zien is met scheur!!
Gelukkig nog een poot om op te staan,
Nu maar weer afwachten, ze hebben nog niet gebeld meer,
Al vraag ik me af als de radiator zoveel lekte had er dan niet een storingslamp moeten branden?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Vraag anders voorzichtig of ze de wagen terug willen nemen, en de koop ongedaan maken.
SUC6
SUC6
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13
Dat lijkt me een goed advies van Willem S. Want wat voor garantie het nou ook precies is, ze moeten je wel een deugdelijke auto leveren. En dat klinkt niet helemaal zo.
Bel anders de ANWB Autoadvieslijn voor hulp: 088 - 269 5000. Ze kunnen je inhoudelijk van advies zijn, maar ook juridisch helpen indien nodig. Of ze kunnen je vertellen hoe je het aan moet pakken.
Meestal eerst mondeling vragen wat je wilt (of een deugdelijke auto of de koop ongedaan maken, dat laatste lijkt mij het beste). Dan dat nog schriftelijk bevestigen. Blijf vooral netjes, dat levert meestal meer op dan onredelijk worden. Maar vertel gerust dat je in deze auto niet zoveel vertrouwen meer hebt. Succes.
Bel anders de ANWB Autoadvieslijn voor hulp: 088 - 269 5000. Ze kunnen je inhoudelijk van advies zijn, maar ook juridisch helpen indien nodig. Of ze kunnen je vertellen hoe je het aan moet pakken.
Meestal eerst mondeling vragen wat je wilt (of een deugdelijke auto of de koop ongedaan maken, dat laatste lijkt mij het beste). Dan dat nog schriftelijk bevestigen. Blijf vooral netjes, dat levert meestal meer op dan onredelijk worden. Maar vertel gerust dat je in deze auto niet zoveel vertrouwen meer hebt. Succes.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Hide post links |
-
Ik heb de auto terug, de meneer van de werkplaats receptie heeft me de factuur meegegeven en me verteld dat ik het moet uitzoeken met de verkoper in de andere vestiging, hij wil er niet tussen staan omdat hij altijd ook goed zaken doet met mijn vriend en schoonouders, hij geeft mij ook gelijk maar kan niks doen omdat hij niet bij de koop was, maandag gaat de Renault dealer even kijken voor me die willen mij graag helpen, nu hopen dat ze alles terug kunnen lezen in de computer want alles is in de war, mijn klok stond uur terug en km stand gewist dus ben benieuwd, gister heb ik met Bovag bemiddeling gesproken en alle documenten op gestuurd, nu nog iemand zoeken die de foto scherp kan krijgen waar op te zien is dat de velg al stuk was met aankoop,
Wil deze auto zo graag houden ben er zo trots op en vind hem zo mooi! Alleen ja hij moet wel veilig zijn natuurlijk!
Wil deze auto zo graag houden ben er zo trots op en vind hem zo mooi! Alleen ja hij moet wel veilig zijn natuurlijk!
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13
Hou er wel rekening mee dat je een probleem in eerste instantie moet oplossen met de verkopende partij/garage. Als je in de tussentijd zelf naar een andere garage (de Renaultgarage) gaat, dan zul je dat vast zelf moeten betalen, de verkopende Ford garage kan dan zeggen dat je ze niet de kans hebt gegeven het goed op te lossen. Ik heb dat zelfs al meegemaakt met Renault garages onderling, met Renault Top Occasion garantie nota bene. Dus pas op dat je niet zelf opdraait voor de rekening, de Ford garage moet je een deugdelijke auto leveren of zorgen dat ie dat snel wordt.
Succes ermee.
Succes ermee.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Hide post links |
-
Ja dat weet ik, maar als ik nieuwe velg zelf dan toch moet betalen dan laat ik dat liever bij de Renault
Dealer doen, maar wel bedankt
Dealer doen, maar wel bedankt

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Om aanspraak te kunnen maken op garantie in welke vorm dan ook dien je de verkoper eerst in de gelegenheid te stellen de wagen te repareren.
Pas als dat niet lukt kan of de koop worden ontbonden of in overleg met de verkoper iemand anders(Renault) de wagen repareren.
Let hier goed op!
SUC6
Pas als dat niet lukt kan of de koop worden ontbonden of in overleg met de verkoper iemand anders(Renault) de wagen repareren.
Let hier goed op!
SUC6
Hide post links |
-
Maar De velg valt niet onder de garantie dan maakt het toch niet uit waar ik die vandaan haal?
Groetjes
Groetjes
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Als de velg bij aankoop aantoonbaar deze schade al had, dan kan dit op een ondeugelijke aflevering gegooid worden.
Het bedrijf levert een onveilige auto af terwijl dit gebrek bekend was.
Antonio.
Het bedrijf levert een onveilige auto af terwijl dit gebrek bekend was.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hide post links |
-
Nou dat is het hem nu juist zei zeggen het zat er niet en ik zeg van wel, maar goed ben nu driftig op zoek maar een 2e hands lichtmetalen velg want nieuw kost ie bijna 200,
Renault dealer heeft hem trouwens gister uitgelezen en de filter van de motor was verstopt en daarom valt ie nog steeds met starten uit!
Maar voor de rest op software update na die komt morgen is de auto helemaal goed gekeurd, de rest was perfect zei de monteur ;-D ik weer erg blij,
Bovag heeft nog niks van de ford garage gehoord daar gaan ze waarschuwing heen sturen
Renault dealer heeft hem trouwens gister uitgelezen en de filter van de motor was verstopt en daarom valt ie nog steeds met starten uit!
Maar voor de rest op software update na die komt morgen is de auto helemaal goed gekeurd, de rest was perfect zei de monteur ;-D ik weer erg blij,
Bovag heeft nog niks van de ford garage gehoord daar gaan ze waarschuwing heen sturen
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Je zei dat je er een foto van hebt waar de kapotte velg op staat.goddank voor mijn enthousiasme dat ik foto's heb gemaakt na me proefrit en daar dus ook die velg op te zien is met scheur!!
Hiermee kan je heel wat meer zien voor elkaar te krijgen.
Eventueel de BOVAG er achteraan sturen.
Antonio.
Renault, a way of life!
Hide post links |
-
Jawel alleen is het erg onduidelijk op de foto heb hem even geüpload ik Zie aan de boven kant de stoeprand beschadiging als je inzoomt zit er kleur verschil tussen de boven rand en de onderste rand stoeprand schade
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
En ik zeg ik zie het wel en zeg dat het er dus al zat,en verkoper zegt van niet, het scheurtje zie je niet op de foto maar garage zei zelf als de schade aan de rand er al zat dan moet de scheur er ook al gezeten hebben
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Duidelijk een punt dat op kosten van de verkopende partij komt.
Val de BOVAG maar weer lastig dat zij ook dit punt meenemen.
Antonio.
Val de BOVAG maar weer lastig dat zij ook dit punt meenemen.
Antonio.
Renault, a way of life!
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-