Ik heb sinds enige tijd een Renault Megane station uit 2004.
Alleen maar problemen mee gehad.
Laatste reparatie was het raammechanisme a 375 euries......
Op weg naar huis viel de motor uit voor 2-3 seconden. De radio gaf 'error' aan en dat bleef deze doen.
Toch maar even aan de kant van de weg gezet om te kijken hoe ik die radio weer aan de praat zou krijgen.
Ik heb de auto 2 a 3 keer opnieuw gestart in de hoop dat de radio het gewoon weer zou doen.
Wat blijkt: het rode lampje van de startonderbreker bleef flauw branden en verder helemaal niks. Geen spanning etc...
Garage gebeld en die kwam binnen de kortste keren naar me toe.
Bij het openen van de motorkap was nog iets aan het draaien... Het was niet de radiator, want dat herken ik wel.
De garage man wist het ook niet precies, maar koppelde de accu los voor een "harde reset"
Bij de vraag wat dit zou kunnen zijn, had hij het over:
- wellicht de keycard lezer?
- Storing in de chippies van de computer?
- Andere dingen....
Het zou in ieder geval heel veel werk kosten om te achterhalen wat het probleem was.
Als tip gaf hij me mee om de reservesleutel te gebruiken. Het probleem wat hiervan echter is, is een op internet veel voorkomend proleem: sleuteltje werkt wel om 1 deur te openen en om te starten, maar de knopjes voor de deurvergrendeling werkt niet.
Op een van de onderwerpen op dit forum zag het adres in Ede waar je sleutel naar toe gezonden kan worden. Alleen op deze site zie ik dat een 3 knops kaart lastig te repareren valt... En guess what? Ik heb weer zo'n 3 knopskaart.....

Wie kan mij met bovenstaande problemen helpen?
Alvast bedankt!