{Megane II CC } Wielbouten lm- en staal velgen
Forumregels
♦
- Postings worden, wanneer ze niet algemeen van toepassing zijn, ééns in de zoveel tijd verplaatst naar het model-specifieke forum gedeelte.
- Plaats gerust uw Banden/Velgen vraag hier, maar vermeld wel voor welke model Renault u deze vraag stelt.
♦
- Postings worden, wanneer ze niet algemeen van toepassing zijn, ééns in de zoveel tijd verplaatst naar het model-specifieke forum gedeelte.
- Plaats gerust uw Banden/Velgen vraag hier, maar vermeld wel voor welke model Renault u deze vraag stelt.
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 11 apr 2015 19:32
- Actief als: particulier
{Megane II CC } Wielbouten lm- en staal velgen
{Megane II CC } Wielbouten lm- en staal velgen vraag:
Kan ik de wielbouten van de std. 16 inch lm velgen gebruiken op de std. 16 inch stalen velgen?
Waarom de vraag, omdat de bouten van de lm een los-draaiende V-kraag hebben dat naar mijn weten alleen voor de lm velgen bedoelt waren. Maar goed ik kan het mis hebben.
Iemand...?
Alvast bedankt.
Kan ik de wielbouten van de std. 16 inch lm velgen gebruiken op de std. 16 inch stalen velgen?
Waarom de vraag, omdat de bouten van de lm een los-draaiende V-kraag hebben dat naar mijn weten alleen voor de lm velgen bedoelt waren. Maar goed ik kan het mis hebben.
Iemand...?
Alvast bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 10:12
Re: {Megane II CC } Wielbouten lm- en staal velgen
Dit wordt door dealers/importeur afgeraden.
Beter even nieuwe bouten kopen.
Beter even nieuwe bouten kopen.
Hide post links |
-
@mechnic,
Deze vermoeden had ik al.
Heb je toevallig meer info wat voor wielbouten ik nodig heb voor de std. 16 inch stalen velgen misschien kan ik die aanzienlijk goedkoper bij de Renault demontage bedrijf kopen. Aangezien die ook (vaak) fouten maken zou ik graag de afmetingen enz willen weten en niet pas achter komen als er een wiel afbreekt dat het toch de verkeerde waren. Ik heb deze ervaring al een keer gehad !
Deze vermoeden had ik al.
Heb je toevallig meer info wat voor wielbouten ik nodig heb voor de std. 16 inch stalen velgen misschien kan ik die aanzienlijk goedkoper bij de Renault demontage bedrijf kopen. Aangezien die ook (vaak) fouten maken zou ik graag de afmetingen enz willen weten en niet pas achter komen als er een wiel afbreekt dat het toch de verkeerde waren. Ik heb deze ervaring al een keer gehad !
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 25 aug 2015 19:56
Dat kraagje kan vervormen bij het gebruiken ism de stalen velgen..........niet doen dus !
Sommige merken ( Fiat oa ) hebben wel identieke bouten en daar is het geen probleem..........maar dan is het reservewiel hierop voorzien denk ik.
Als je veiligheidsbouten zou kopen gebeurt het soms dat die bout GEEN ringetje heeft.........maar wel de juiste "schuinte" zodat je die bout volgens mij wel zou kunnen gebruiken voor een stalen velg. Niet dat ik dat doe , maar mijn veiligheidsbouten hebben dus geen kraag .....
..........en ik zie niemand 4 ( of 5 ) slotbouten op z'n reservewiel draaien 
Sommige merken ( Fiat oa ) hebben wel identieke bouten en daar is het geen probleem..........maar dan is het reservewiel hierop voorzien denk ik.
Als je veiligheidsbouten zou kopen gebeurt het soms dat die bout GEEN ringetje heeft.........maar wel de juiste "schuinte" zodat je die bout volgens mij wel zou kunnen gebruiken voor een stalen velg. Niet dat ik dat doe , maar mijn veiligheidsbouten hebben dus geen kraag .....

Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 25 aug 2015 19:56
Ik raad zeker de aankoop van slotbouten af die je bij de dealer kan kopen..........heb dit ooit gedaan ( 3 jaar geleden ) en die slotbouten waren echt niks waard .
Gewone bouten kan je niks mis mee doen .
Bij elke bandenboer kan je bouten bestellen..........de dealer is niet altijd goedkoper !
Gewone bouten kan je niks mis mee doen .
Bij elke bandenboer kan je bouten bestellen..........de dealer is niet altijd goedkoper !
Hide post links |
-
@grandscenicman,
Ik heb ooit mijn nodige autotechniek diploma's gehaald en ben bekend met e.e.a.
Daarbij heb ik het niet over slotbouten.
De tijden veranderen vandaar dat ik de vraag gesteld heb.
Nu is mijn vraag welke specificatie de wielboten voor de std. 16 inch stalen velgen moeten hebben aangezien ik geen vermogen aan nieuwe uit wil geven.
Ik heb ooit mijn nodige autotechniek diploma's gehaald en ben bekend met e.e.a.
Daarbij heb ik het niet over slotbouten.
De tijden veranderen vandaar dat ik de vraag gesteld heb.
Nu is mijn vraag welke specificatie de wielboten voor de std. 16 inch stalen velgen moeten hebben aangezien ik geen vermogen aan nieuwe uit wil geven.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Neem 1 bout mee en ga naar een sloperij, meestal gooien ze de bouten in het wrak.
Van belang zijn de dikte vd draad de hoek van het aangrijppunt en uiteraard de lengte vd draad.
Het kost je de kop niet.
Ik heb nog een tip voor je (en voor ieder ander die dit leest) koop er 1 extra, neem de haakse slijper en slijp dwars op de schroefdraad, verdeeld over de omtrek, 3 gleuven. Deze bout gebruik je dan om de schroefdraad te zuiveren als je de wielen verwisseld, pas wel op dat je de bout er niet te ver indraaid als je het doet terwijl het wiel eraf is.
SUC6
mvg WillemS
Van belang zijn de dikte vd draad de hoek van het aangrijppunt en uiteraard de lengte vd draad.
Het kost je de kop niet.
Ik heb nog een tip voor je (en voor ieder ander die dit leest) koop er 1 extra, neem de haakse slijper en slijp dwars op de schroefdraad, verdeeld over de omtrek, 3 gleuven. Deze bout gebruik je dan om de schroefdraad te zuiveren als je de wielen verwisseld, pas wel op dat je de bout er niet te ver indraaid als je het doet terwijl het wiel eraf is.
SUC6
mvg WillemS
Hide post links |
-
Een doosje vol 
Nog bedankt voor de tip om een wbout in te slijpen !

Nog bedankt voor de tip om een wbout in te slijpen !

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-